Nisan
ayından bu yana 47 ülkeye 155 milyon dolarlık kiraz ihracatı yapılırken bunun
1,5 milyon dolarlık bölümü hava kargoyla gönderildi.
Türkiye'nin
üretiminde dünya lideri, ihracatında ise üçüncü olduğu kiraz, Turkish Cargo ile
uzak pazarlara açıldı.
Yaş
meyve sebze ihracatçıları ile Türk Hava Yolları'nın (THY) kargo şirketi Turkish
Cargo arasındaki anlaşmayla ihracatçılara destinasyona göre değişen oranlarda
indirim yapıldı. Türk kirazı da bu anlaşmadan en çok faydalanan ürünler arasına
girdi.
Kirazın
raf ömrünün kısa olması ve ihracatta navlun maliyetlerinin yüksek olmasından
dolayı sıkıntı çeken üreticiler, hava kargoyla ürünlerini 20 ülkeye gönderdi.
Sezonun
başladığı nisan ayından ağustosa kadar 155 milyon dolarlık ihracatın yapıldığı
kirazda Almanya, Rusya ve Hollanda en büyük pazarlar oldu. Endonezya, Singapur,
Hong Kong, Malezya ve Bahreyn'e yapılan ihracatta hava kargo sayesinde önemli
ölçüde artış gözlendi.
Yaklaşık
400 ton kirazın gönderildiği hava kargo sayesinde toplam ihracat yapılan ülke
sayısı da 47'ye çıktı. Kirazda bu sezon yapılan ihracatın 1,5 milyon dolarlık
bölümü uçakla gönderildi.
Konuya
ilişkin değerlendirmelerde bulunan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği
Başkanı Rıza Seyyar, "Doğru yolda gidiyoruz, hava kargoyla ihracatı her
yıl ikiye katlamak istiyoruz." dedi.
İhracatçılardan
gelen tepkilerin çok olumlu olduğunu aktaran Seyyar, hava kargo sayesinde
ürünün İstanbul'da raflarda yerini almasıyla Hong Kong'da yer alması arasında
çok zaman farkının olmadığını kaydetti.
Kiraz
ihracatçısının hava kargo sayesinde uzak pazarlarda iyi fiyatlarla satış yapma
imkanı da bulduğuna işaret eden Seyyar, "Geçmişte ihracatçının navlun
maliyetleri nedeniyle giremediği birçok pazarda iddiamız arttı. Bu yıl bazı
pazarlara deneme ürünü gönderdik. Gelecek yıl bu daha da artacaktır. Dünyanın
tüm metropollerinde Türk kirazının raflarda yerini alması için çaba sarf
ediyoruz." diye konuştu.
Kaynak:
dunya.com