E-ticaret
sitesi Amazon.com Türkiye pazarına girdi. Perakendeciler bu gelişmeyi olumlu
karşılarken, Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 20 büyüyeceğini öngörüyorlar.
Amazon.com
Türkiye pazarına girmek için ilk somut adımını attı. Amazon Turkey Services
Yönetim ve Destek Hizmetleri Limited Şirketi kuruldu. Yakın dönemde Türkiye'de
faaliyetlerine başlaması beklenen e-ticaret sitesi, perakende sektörünü
hareketlendirdi. Amazon.com'un gelmesiyle Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 20
büyüyeceğini öngören perakendeciler, pazarda rekabetin kızışacağını belirtti.
Konuyla
ilgili DÜNYA'ya açıklamada bulunan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve
Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Yardımcısı Hulusi Belgü, bu durumun
Türkiye e-ticaret sektörünü büyüteceğini söyledi. E-ticaret sitelerini AVM'lere
rakip olarak görmediklerini belirten Belgü, "Türkiye'de e-ticaret sektörü
her geçen gün hızla büyüyor. Müşterilerimizin büyük bir kısmı e-ticaret
sitelerine bakıp mağazadan alış veriş yapıyor. Ya da tam tersi durum da
yaşanıyor. Sadece ucuz ve çoğu insanımız kasada kuyruk beklememek için
e-ticaret sitelerini tercih ediyor" diye konuştu. Bugün için Türkiye'de
olan e-ticaret sitelerinin hiçbirinin Amazon. com'a karşı zorlanmayacağını
anlatan Belgü, aksine Amazon. com'un pazara gelir gelmez bu sitelere ve sektöre
hemen ayak uyduramayacağını belirtti. Ayrıca Belgü, Amazon.com'un perakende
sektörüne girişiyle rekabetin daha da yükseleceğini aktardı.
"Satacağı
ürünleri Türkiye'den temin edecek"
Birleşmiş
Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel de Amazon.com'un Türkiye e-ticaret
sektörüne fayda sağlayacağını düşünenler arasında. Öncel, indirimli e-ticaret
sitelerinin Türkiye pazarında iyi konumda olduğunu belirtti. Amazon.com'un
pazarda rekabet gücüne girmeyeceğini ifade eden Öncel, Amazon. com'un satacağı
ürünleri Türkiye'den elde edeceğini söyledi. Öncel, şöyle devam etti:
"Diğer e-ticaret siteleriyle aynı koşullarda pazara girmiş olacak. Sonuçta
halen yerel tedarikçi zinciri Türkiye'de çok iyi konumda. Amazon hemen ayak
uyduramayabilir. Bir de amazon giyim dışında kitap, cd, elektronik tarzı
ürünlerin satışını yapıyor. Tercih edip bizim pazarımıza gelmek istiyorsa hangi
ürünlerle girecek bu da ayrı bir merak konusu" ifadelerini kullandı.
"E-ticaret
pazarında rekabet kızışacak"
Beta
Ayakkabı Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, Amazon. com'un Türkiye'ye gelmesiyle
e-ticaret pazarını yüzde 20 büyüteceğini söyledi. Akyıldız, Türkiye'deki
e-ticaret pazarının yüksek potansiyele sahip olduğunu Amazon.com'un da
gördüğünü savunarak, bu satış kanalının pazara girmesiyle potansiyelin daha da
büyüyeceğini vurguladı. Akyıldız, şöyle konuştu: "Pazarda rekabet
kızışacak. Müşteriler, geniş ürün gamına ve fiyatlara ulaşacak. Herkesin e-ticarete
bakış açısı değişecek. Amazon.com'un Türkiye'ye girmesiyle rakipleri kendilerini
daha geliştirmeye çalışacak."
10
bin lira sermaye ile kuruldu
Amazon
Turkey Services Yönetim ve Destek Hizmetleri Limited Şirketi 7 Temmuz'da 10 bin
lira sermaye ile kuruldu. Kuruluş beyanında yer alan bilgilere göre, şirketin
amaç ve konusu öncelikle grup şirketlerine olmak üzere, herhangi bir yöntem ile
her türlü idari, muhasebesel, mali, teknik veya diğer hizmetlerin ve bu
alanlardaki hizmetler konusunda sürekli destek sunulması ve bunun yanısıra bu
şirketlere satış promosyonu, pazarlama, ürün temini, operasyon destek
faaliyetleri sağlanması ve ayrıca her türlü tedarikçi, ticari ortak ve yetkili
ile iş ilişkilerine ilişkin hizmetlerin sunulması olarak belirlendi.
İrem
ÇETİNGÖZ / DÜNYA
Kaynak:
ulasimonline.com