Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / BANDIRMA LİMAN VE ENDÜSTRİ ÜSSÜ OLACAK

BANDIRMA LİMAN VE ENDÜSTRİ ÜSSÜ OLACAK

BANDIRMA LİMAN VE ENDÜSTRİ ÜSSÜ OLACAK08.09.2017Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, ‘Bandırma Liman Projesi’ ile Balıkesir ve Türkiye’ye 25 milyar dolarlık yatırım geleceğini ifade etti

Üretim Reform Tasarısı'nın günlerce kamuoyunda tartışılmasına neden olan zeytinlik ve meraların yatırıma açılması ile ilgili düzenlemenin Bandırma Liman Projesi için planlandığı ortaya çıktı. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur, "Bandırma Limanı Projesi'nin yatırımcıları hazır. Yatırımcılar yerlerini almış bekliyor. Bölgede 7-8 yıl içerisinde 25 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Türkiye bu fırsatı kaçırmamalı. Zeytinliğin de bulunduğu alan 47 bin dönümlük bir arazi. Kale Grubu burada savunma sanayii yatırımları için ilgilendi. Biliyorsunuz Rolls-Royce ile uçak motoru üretimi için çalışıyorlar. Akdeniz Kimya da büyük bir yatırım planlıyor. Shell ve benzeri yabancı yatırımcıların yanı sıra bölge ile ilgili birçok büyük sanayi kuruluşu var" diye konuştu.

Gölge olmasınlar yeter

Bölgedeki zeytin ağaçlarının veriminin hayli düşük olduğunu belirten Başkan Uğur, "İş, zeytinlikler imara açılıyor diye gölgelenmeye çalışıldı. Bakın ben de zeytincilikle uğraşıyorum. Hatta bölgede 825 bin dekar alanın ilaçlamasını da yapıyoruz. Ancak Bandırma'nın zeytini Ayvalık ya da Edremit gibi değildir. Ağaçlarımızın verimi düşüktür. Ağaç başı 20 kilogram zeytin toplanır. Zaten biz bu kapsamda bu gibi yerlerin dışarıda bırakılmasını da istedik" diye konuştu. Türkiye'de tarımın da yüksek teknoloji ile yapılması gerektiğini savunan Başkan Uğur, "İspanya, zeytin ağacını ekiyor. 3-4 yıl içinde mahsul alıyor. Ağaç 10 yıla geldiğinde söküp yenisini ekiyor. Çünkü yaşlanan ağacın verimi de düşüyor. Sonra adamlar dekara 400 ağaç ekiyor biz 11 ağaç. Bu işte geriyiz. Türkiye'de 180 milyon ağaçla 200 bin ton zeytin toplanırken İspanya'da 300 milyon ağaçla 1.5 milyon ton zeytin alınıyor. Demek ki teknolojiyi çağın gereklerini uygulamıyoruz. Sonra yağı da ithal ederiz eti de" şeklinde konuştu.

Tesisler sıraya girdi

Projenin katkıları ile ilgili de konuşan Uğur, şöyle devam etti: "Bandırma Limanı'nda derinlik 20 metre. Kıyı imar planları yapıldı. Cari açığın 23-30 milyarı kimya maddelerinden geliyor. Özellikle kimya sektörü için burası önemli bir lojistik üs olabilir. Bandırma'ya yapılacak sanayi ve limanın arkasında genişleme alanının olması lazım. Hollanda'nın Rotterdam şehri dünyada bu alanda bir marka. Rotterdam'da altı tane petrol rafinerisi, 50 tane kimya tesisi var. Limanda fok balıkları yüzüyor. Bu yatırımların yapılması halinde burası yılda 25 milyar dolarlık ihracatın merkezi olacak. Türkiye'nin büyük endüstri bölgelerine ihtiyacı var. Bu yatırımla Bandırma- Tekirdağ üzerinden raylı sistemin gücü ile büyük bir lojistik avantajı sağlayacak üreticiler. Bu avantajlar ne İzmir ne Aydın ne de Manisa'da var. Leblebi, gazoz ihraç etmekle olmaz bu iş. Sanayi devlerine alanlar açmamız gerekiyor."

Sabah

Kaynak: lojiport.com