Doğu
Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu üzerinde
yapılan ve tamamlandığında çift tüp 29 kilometre uzunluğuyla Avrupa'nın en
uzunu olacak Yeni Zigana Tüneli'ndeki çalışmalarda çift tüpte 7 bin 700 metreye
ulaşıldı.
Trabzon-Gümüşhane
karayolu üzerinde, yapımı süren dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzunu olacak
Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde 29 kilometrelik çift tüp tünelin yüzde 25'i
geçildi.
Doğu
Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan Tarihi İpek Yolu'nda
Gümüşhane yönünde yapımına Nisan 2016, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da
başlanan projenin, Cazibe Merkezi Programı'nda da yer alan Gümüşhane'ye
yatırımcı ilgisini artırması bekleniyor.
Ulaşım
maliyetini azaltacak ve Doğu Anadolu'nun Karadeniz sahili ile bağlantısını
kolaylaştıracak proje, bölgeye yatırım yapacak girişimciler için Gümüşhane'yi
cazip hale getiriyor.
Yeni Zigana
Tüneli'nde yürütülen çalışmalar ile ilgili açıklamalarda bulunan Gümüşhane
Valisi Okay Memiş, Gümüşhane'nin, karayolu üzerinde bulunan 52 tüneliyle en
fazla tünele sahip il olduğunu bildirdi.
Bölgede ulaşım
açısından yürütülen en önemli projenin "Yeni Zigana Tüneli" olduğuna
dikkati çeken Memiş, "Şu anda toplamda tek tüpte 3 bin 850 metreye
ulaşıldı. İki tüpte toplam 7 bin 700 metre olarak çalışmalar devam ediyor.
Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tüneli olmakla birlikte Avrupa'nın
da en uzun tüneli olacak. Dünyanın da ikinci tüneli olacak." dedi.
İnşaatı
yakından takip ettiklerini ifade eden ve çalışmaların başarılı bir şekilde
ilerlediği bilgisini veren Memiş, günde yaklaşık 10 metre kadar tünel
kazılabildiğini ve 29 Ekim 2019'da tünelin açılmasının planlandığını aktardı.
Yatırım için
20'ye yakın firma başvurdu
Memiş, Yeni
Zigana Tüneli'nden geçmenin turistik bir anlam da taşıyacağını ifade ederek,
dünyanın en uzun ikinci tünelinden Avrupa'nın en uzun tünelinden geçmiş olmanın
dahi bir turistik deneyim olacağını vurguladı.
Vali Memiş,
ulaşılabilir kentlerin geleceği olduğuna işaret ederek, Gümüşhane'nin Cazibe
Merkezleri Programı'nda yer alan 23 ilden birisi olduğunu hatırlattı.
Memiş, Cazibe
Merkezleri Programı kapsamında 20'ye yakın firmanın Gümüşhane'de yatırım için
Kalkınma Bankasına başvurduğunu bildirerek, bu firmalar arasında ülkenin büyük
işletmelerinin de bulunduğu belirtti.
Yeni Zigana
Tüneli'nin tamamlanmasıyla çok önemli bir avantaj yakalayacaklarını dile getiren
Memiş, şunları söyledi:
"Bir
fabrika Karadeniz sahiline yapıldığında 10 milyon liraya mal oluyorsa Cazibe
Merkezleri Programı'nda yer aldığı için Gümüşhane'ye yapıldığında 5 milyon
liraya mal olacak. Dolayısıyla Yeni Zigana Tüneli'nin yapımıyla birlikte limana
ulaşım bizim için çok kolaylaşmış olacak. Siz nakliyeyi ucuzlatırsanız,
üretimdeki maliyeti de düşürmüş olursunuz. Yeni Zigana Tüneli'yle birlikte
nakliye çok daha ucuzlayacak. Lojistik anlamda çok büyük bir katkı sağlayacak.
Ağır tonajlı araçlarla 40 dakikada sahile inilecek. Biz bu anlamda maliyeti
düşüren bu ulaşım avantajının kullanılmasını iş adamlarımıza tavsiye ediyoruz."
Kaynak: ulasimonline.com