Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yüksek Hızlı Tren çalışmalarına
ilişkin, "Hedefimiz, önümüzdeki yıl sonunda Pendik'ten sonrasını da
bitirdiğimizde Sakarya'daki sanayinin ürettiği ürünlerin Avrupa'ya kesintisiz
gidebilme şansı olacak. Bununla da yetinmiyoruz, ayrıca demiryolu olarak Yavuz
Sultan Selim Köprüsü üzerinden de Avrupa'ya ikinci bir hat yapılacak, onun da
çalışmalarını yürütüyoruz." dedi.
Arslan,
bir dizi temaslarda bulunmak üzere geldiği kentte, Sakarya Valisi İrfan
Balkanlıoğlu'nu ziyaret etti.
Anı
defterinin imzalanmasının ardından basın mensuplarına açıklama yapan Vali
Balkanlıoğlu, Sakarya'nın ulaşım arterlerinin üzerinde bulunduğunu söyledi.
Kentte
bakanlık tarafından yapımı devam eden yatırımların bulunduğunu anlatan
Balkanlıoğlu, "Devlet, Sakarya'ya kesenin ağzını açmış. Yatırım ve ulaşım
anlamında her şey yapılmaya devam ediyor. Milli gururumuz olacak milli
trenimizin burada yapılması bizi daha da sevindirecek." şeklinde konuştu.
Sakarya'da
olmaktan duyduğu mutluluğu ifade eden Bakan Arslan da bakanlık olarak 15 yıldır
baş döndürücü hamlelerle ulaştırmanın her alanında çok mesafe katettiklerini
anlattı.
Yatırımlardan
81 ilin de nasibini aldığını ve almaya devam edeceğini aktaran Arslan,
"Sakarya'nın diğerlerine göre belki bir avantajı var. Sakarya bir kavşak
konumunda. Doğuya, batıya, kuzeye, güneye çok kısa mesafede ve ulaştırmanın her
türü ile erişebilme ulaşabilme ve sanayiye, endüstriye ulaştırma alt yapıları
anlamında lokomotiflik etme şansı var. Biz de bu şansın çok daha ileriye
taşınması adına bakanlık olarak elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Bunu
Sakaryalı hemşehrilerimizin bilmesinde fayda var. Yollar anlamında bütün
yolları, il yolları ve devlet yolları eksiksiz sıcak asfalt olan tek ilimiz
Sakarya ancak bununla yetinmeyip, bunu denizle buluşturmak adına Karasu'da
yaptığımız liman çok önemli. Sakarya'yı taşımacılık anlamında denizle buluşturacak."
ifadelerini kullandı.
Yüksek
Hızlı Tren çalışmaları
Arifiye
merkezli gerek Ankara gerekse İstanbul istikametinde erişimi sağlayan Yüksek
Hızlı Tren ile ilgili etap etap çalışmaların ileriye taşındığı bilgisini veren
Arslan, "Arifiye'deki istasyon da bu sene sonunda bitmiş olacak. Şehir
merkezinin Arifiye üzerinden İstanbul'a Ankara'ya demir yolu bağlantısı da çok
çok önemli. Hedefimiz, önümüzdeki yıl sonunda Pendik'ten sonrasını da
bitirdiğimizde Sakarya'daki sanayinin ürettiği ürünlerin Avrupa'ya kesintisiz
gidebilme şansı olacak. Bununla da yetinmiyoruz, ayrıca demir yolu olarak Yavuz
Sultan Selim Köprüsü üzerinden de Avrupa'ya ikinci bir hat yapılacak, onun da
çalışmalarını yürütüyoruz. O da Akyazı'dan başlamış olacak ve böylece
Adapazarı'na ilave ikinci bir demir yolu güzergahı kazandırılmış olacak."
şeklinde konuştu.
Karasu
Limanı
Karasu
Limanı ile ilgili demir yolu bağlantı çalışmaları kapsamında ikmal ihalesi
sürecinin ilerlediğini dile getiren Arslan, şöyle devam etti:
"Zemin
çok sıkıntılı çıktı. Bununla da yetinmeyip, Sakarya'yı Karasu, Ereğli ve
Bartın'daki limanlara da bağlayacak ayrıca bir demiryolu projesi çalışmamız
var. Projeler bitmek üzere. Onu da yatırım programı ile ilişkilendirdiğimizde
Adapazarı sadece karayollarıyla değil demiryollarıyla da her şeye erişmesi
konusunda önemli bir mesafe katedecek ve ulaştırma türlerinin hepsini
birbirleriyle entegre etmiş olacağız. Bu Sakarya açısından çok önemli olduğu
gibi ülkemiz açısından da çok önemli. Sakarya'nın merkez konumu nedeniyle
trafiğinin gittikçe sıkıştığını ve yolları yetersiz hale gelmeye başladığını
biliyoruz. Buna bir çözüm olarak da Karadeniz Sahil Yolu'nun da kentin
kuzeyinden Karadeniz'e paralel olarak da Şile Ağva İstanbul'a kadar gitmesi
konusunda proje çalışmaları devam ediyor."
"Sakarya'da
yaptığımız yatırımların maliyeti 5 milyar 346 milyon liradır"
Bakan
Arslan, kente bakanlık tarafından yapılan yatırımlar hakkında bilgi vererek, şu
ana kadar Sakarya'da, AK Parti hükümetlerinde 2003 yılının başından beri
yaptıkları yatırımların maliyetinin 5 milyar 346 milyon lira olduğunu
vurguladı.
Sadece
karayolları anlamında şu anda yapımı devam eden projelerin maliyetinin 3,3
milyar lira olduğunu belirten Arslan, "Bunun da 1,7 milyar lirası ödenmiş
durumda. İnşallah bu hamle giderek devam edecek. Haberleşme alanında da 2002'de
geniş bant internet abonesi Sakarya'da hiç yokken bugün 777 bin abonesi var.
Milli Eğitim Bakanlığı'na verdiğimiz derslik çerçevesinde ADSL'e
kavuşturduğumuz okul sayısı da 89'dan 478'e çıkmış durumda. Bu konuda destek
vermeye devam ediyoruz." dedi.
TÜVASAŞ'ın
bakanlık ve Sakarya için çok önemli olduğunu, geçmişten bugüne demiryolu
taşımacılığı anlamında TCDD'ye çok destek verdiğini kaydeden Arslan, ülkenin
özellikle ileri teknoloji yerli ve milli ürünler üretimi noktasında TÜVASAŞ'ın
çok önemli fonksiyonu bulunduğunu, onu da yerine getireceğini, bakanlık olarak
her türlü desteği verdiklerini bildirdi.
Bakan
Arslan, ülke genelinde çok güzel şeyler olduğuna değinerek, "Ülkemizin
yarınının bugününden güzel olması noktasında inancımız tam. Elimizden gelen
gayreti hep göstereceğiz. Gecemizi gündüzümüze katacağız. Çok güzel şeyler
oluyor. Sakarya'da sadece 133 kilometre bölünmüş yol varken bugün 344 kilometre
bölünmüş yol var. 520 kilometre sıcak asfaltlı yol var. Çok yaptık artık yeter
demiyoruz. Devamını da yapacağız." diye konuştu.
Kaynak:
ulasimonline.com