ABD’nin
dünyada tanınan lojistik firması Greenbrier’in CEO) Bill Furman, Eskişehir’e
yatırım ziyaretinde bulundu. Furman Eskişehir'deki yatırım olanakları hakkında
yetkililerden bilgi aldı.
ABD'nin
dünyaca tanınan lojistik firması Greenbrier'in Üst Yöneticisi (CEO) Bill
Furman, Anadolu Üniversitesini (AÜ) ziyaret etti. Furman'ı AÜ Senato Salonu'nda
ağırlayan Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali Savaş
Koparal ve Ulaştırma Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Ömer Mete Koçkar,
üniversitenin Ulusal Raylı Sistemler Araştırma ve Test Merkezi'ni (URAYSİM)
tanıttı, iş olanakları hakkında bilgi verdi.
''Uluslararası
uçuşlara açik havaalanına sahibiz''
Prof.
Dr. Gündoğan, burada yaptığı konuşmada, Eskişehir'in AÜ, Türkiye Lokomotif ve
Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Raylı Sistem Kümelenmesi ile çok önemli bir
merkez konumunda olduğunu kaydetti. Raylı sistemler konusunda Eskişehir'in
olanaklarına değinen Gündoğan, şöyle konuştu: "Greenbrier'den gelen
yöneticilere de üniversitemizin uluslararası uçuşlara açık bir havaalanına
sahip bulunduğunu, insan kaynakları açısından raylı sistemler alanında çok
avantajlı olduğunu anlattık. Doktora için yurt dışına gönderdiğimiz öğretim
elemanlarımız bulunuyor. Ayrıca ara insan kaynağı yetiştirmek amacıyla Güney
Kore Raylı Sistemler Araştırma Enstitüsü ile iş birliğimiz mevcut. Bu sayede
ara eleman ihtiyacımızı da gidereceğiz. Greenbrier'in Eskişehir ve ülkemize
yatırım yapması için elimizden geleni yapmaya çalışacağız."
''Güçlü
bağlar var''
Greenbrier
CEO'su Bill Furman ise AÜ ve URAYSİM projesinden çok etkilendiklerini
belirterek, "ABD ile Türkiye arasında geçmişe dayalı, geleceğe dönük çok
güçlü bağlar var. En yakın zamanda burada bulunmak istiyoruz. Greenbrier
firması, test ve araştırma merkezi ile gerek iş birliği yapmaktan gerekse
teknik destek konusunda yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağız." diye
konuştu. URAYSİM Proje Yöneticisi ve AÜ Ulaştırma Meslek Yüksekokulu Müdürü
Prof. Dr. Koçkar da Alpu ilçesi yakınlarında 700 bin metrekare alana kurulacak
test ve araştırma merkezinde hızlı tren setleri için 50 kilometrelik,
konvansiyonel trenler için 15 kilometrelik, kent içi ulaşım araçları için ise
10 kilometrelik test ve sürüş hatlarının inşa edileceğini bildirdi.
Türkiye
Kaynak:
lojiport.com