Yarın
New York'ta açılışı gerçekleştirilecek Türk Ticaret Merkezi ile ilgili
açıklamada bulunan Bakan Zeybekci, "New York’un en prestijli noktalarından
birinde yarın açılışını yapacağımız merkez, ihracatçımızın ABD pazarına
girişinde en önemli köprü olacak" dedi.
Ekonomi
Bakanı Nihat Zeybekci, New York’un en prestijli noktalarından birinde yarın
açılışı yapılacak Türkiye Ticaret Merkezinin (TTM), ihracatçının ABD pazarına
girişinde en önemli köprü olacağını bildirdi.
Birleşmiş
Milletler 72. Genel Kuruluna katılan ve ABD'de temaslarını sürdüren
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın heyetinde yer alan Zeybekci, Bakanlığının
destekleri kapsamındaki TTM'lere ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakanlığının,
ihracatçının yurt dışı pazarlarda çok daha etkin şekilde yer alması için
sağladığı desteklere bir yenisini eklediğini ve bu kapsamda bugüne kadar 3
merkezde toplam 8 TTM'nin faaliyete geçtiğini belirten Zeybekci, yurt dışında
tek başına birim açma imkanı olmayan şirketlerin "birlikten kuvvet
doğar"" ilkesiyle kurulan TTM'ler aracılığıyla bu pazarlara
açıldığına işaret etti. Birçok şirkete, bürokrasi, yüksek maliyetler, güvenlik
gibi sorunlar nedeniyle girmekte zorlandıkları ülkelerde ofis ve showroom alanı
imkanı sunan TTM'lerin bu sayede firmalara sürekli irtibat fırsatı sağlandığını
vurgulayan Zeybekci, Türkiye'nin dış ticaretinde potansiyel arz eden dinamik
ekonomilerin en prestijli ve en canlı şehirlerinde kurulan söz konusu
merkezlerin, sadece ticari ilişkilere değil ülke imajına da çok önemli katkılar
sağlayacağına dikkati çekti.
24
firma yer alıyor
Bakan
Zeybekci, bugüne kadar Bakanlığının destekleriyle Dubai’de iklimlendirme,
bilişim ve mücevher, Şikago'da kimya ve Tahran'da tekstil ve ham maddeleri,
mobilya, hazır giyim ve konfeksiyon ile kimya sektörlerinde açılan TTM'lerin
ardından yarın New York'un prestijli lokasyonlarından birinde yeni TTM'nin
açılışının yapılacağını kaydetti. New York TTM'nin, Manhattan'da, Empire State
binasına çok yakın bir noktada bulunduğunu anlatan Zeybekci, binada halı
sektöründen 3, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründen 7, ev tekstili
sektöründen 8, otel ve iş kontratları sektöründen 6 firma olmak üzere toplam 24
firmanın yer aldığını kaydetti.
Zeybekci,
"New York TTM, ülkemizin ve ihracatçımızın ABD pazarına girişinde en
önemli köprü olacak. Söz konusu merkez, içerisinde yer alan sektörler açısından
son derece önemli imkanlara sahip. Ayrıca başta stant tasarımı, yer seçimi
olmak üzere yapısı ve sağlayacağı hizmetler açısından bu TTM'nin diğer TTM’ler
için de örnek model olabileceğini düşünüyoruz. Aynı zamanda bahse konu TTM,
çeşitli bakanlıklar ve sivil toplum kuruluşları tarafından yürütülecek etkinlik
ve tanıtım organizasyonları için de önemli imkanlar sağlayacak." diye
konuştu.
"Desteklerde
cömert davranıyoruz"
Bakan
Zeybekci, ticaret müşavir ve ataşeleri koordinasyonunda faaliyet gösterecek
TTM'lerde toplantı salonlarından ürün sergi alanlarına, hukuki danışmanlıktan
depolara kadar çok çeşitli imkanların da ihracatçının yararlanması için
sunulduğunu aktardı. TTM’lere yönelik Bakanlık desteklerinin cömert olduğunu
dile getiren Zeybekci, sözlerini şöyle sürdürdü:
"TTM'lerin
kira gideri ve hatta satın alma desteği, kurulum/dekorasyon giderleri ile
tanıtım ve istihdam giderlerine Bakanlığımızca yüzde 75'e kadar destek
veriliyor. Söz konusu destek doğrudan iş birliği kuruluşuna verilerek
şirketlerin hiçbir bürokratik engele takılmadan yurt dışı pazarlarda
bulunmasına imkan tanınıyor. TTM'lerin hangi ülkelerde kurulacağı, hangi
sektörleri kapsayacağı konusunda da proje mantığı çerçevesinde hareket
edilecek. TTM'lerin destek kapsamına alınması için TİM tarafından, TİM’in
Türkiye’de kurduğu şirket tarafından, TİM ile diğer iş birliği
kuruluşu/kuruluşları ortaklığında Türkiye’de kurulan şirket tarafından iş
birliği kuruluşlarının üyelerinden gelen talepler dikkate alınarak hazırlanan
bir projeyle başvuruda bulunulması ve projenin Ekonomi Bakanlığı tarafından
uygun görülmesi gerekiyor. Bakanlığa sunulan TTM projesi, ilgili sektörün
ihracat potansiyeli, TTM kurulması planlanan ülkeye yönelik ihracatın gelişimi
ve ilgili ülkedeki 'Türk malı' algısı gibi pek çok unsur dikkate alınarak
değerlendiriliyor ve Bakanlık uzmanları gerekli gördükleri takdirde yerinde
inceleme ziyareti yapabiliyor."
Kaynak:
dunya.com