Yönetim
Danışmanı Engin Koban, “Lojistik Hizmet Pazarlaması ve Rekabet isimli kitabım
olayın teknik değil yönetim boyutunda bir değerlendirme içermektedir. Zaten
yayınlardaki en büyük eksiklik de budur. Lojistik kelimesi gündeme gelince akla
hemen mühendislik ve teknik boyut gelmektedir. Halbuki yönetim sistemi
kurulamazsa süreç eksik kalacaktır” diyor.
Lojistik
sektörü dahil birçok sektörde Yönetim Danışmanı olarak görev yapan Engin
Koban’ın “Lojistik Hizmet Pazarlaması ve Rekabet” adlı kitabı çıktı. Engin
Koban, kitabını hazırlarken 100’ün üzerinde kaynağı değerlendirdiğini söylüyor
ve ekliyor: “Lojistik Hizmet Pazarlaması ve Rekabet kitabı her iki konuyu da
sektöre özel olarak değerlendiren ilk kitap olma özelliğindedir.”
www.yesillojistikciler.com
olarak Yönetim Danışmanı Engin Koban’a yeni kitabının konusunu, amacını,
lojistik sektörüne katacağı kazanımları sorduk. İşte Yönetim Danışmanı Engin
Koban’ın konuyla ilgili yaptığı açıklamalar….
“PAZARLAMA
STRATEJİSİ DE LOJİSTİK SEKTÖRÜ AÇISINDAN FARKLI DEĞERLENDİRİLMELİDİR”
Günümüz
gelişmiş ekonomilerinde önemli bir yere ve paya sahip olan lojistik sektörü bir
hizmet sektörü olarak hızlı bir gelişim ve değişim göstermektedir. Bir taraftan
değişen ve farklılaşan müşteri ihtiyaçları ve diğer taraftan artan rekabet,
lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerin iş modelleri ve süreçlerini gözden
geçirmelerini gerektirmiştir. İşletmelerin modern iş modellerinde pazarlama
rekabet açısından önemli bir süreçtir. Lojistik sektörü ise kendine özgü
karakteristik özellikleriyle hizmet sektörü içinde yer alan diğer hizmet
sektörü alanlarıyla benzer özellikler içerse de farklılıkları da bulunan
konumdadır. Bu farklı konumu nedeniyle pazarlama stratejisi de lojistik sektörü
açısından farklı değerlendirilmelidir.
KİTAP
10 BÖLÜMDEN OLUŞUYOR
Temelde
bir hizmet sektörü olan lojistik sektörünün özelliklerini dikkate alarak
rekabette pazarlama ve önemi üzerinde durulan kitabımız 10 bölümden
oluşmaktadır. Öncelikle hizmet kavramı ele alınmış ve bir hizmet sektörü olarak
lojistik sektörü ve özeliklerine yer verilmiştir. Lojistik hizmet pazarlaması
ve rekabet kavramları arasındaki ilişki, lojistik sektöründe faaliyet gösteren
lojistik hizmet sağlayıcı işletmeler ve lojistik sektörü özelinde farklı bakış açılarıyla
değerlendirilmiştir.
LOJİSTİK
EĞİTİMİ ALANLARA VE AKADEMİSYENLERE FARKLI BAKIŞ AÇISI KAZANDIRABİLECEK BİR
KAYNAK
Hazırladığım
bu kitabın bir taraftan lojistik eğitimi alanlara ve akademisyenlere farklı
bakış açısı kazandırabilecek bir kaynak olması ve diğer taraftan da sektörde
faaliyet gösteren lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerin yönetimine ve
çalışanlarına strateji oluşturma konusunda gerek duydukları bilgileri sunması
ve bir yol haritası oluşturmada destekleyici kaynak niteliğini taşıması
amaçlanmıştır.
“KİTABI
HAZIRLARKEN 100’ÜN ÜZERİNDE KAYNAĞI DEĞERLENDİRDİM”
Kaynakların
toplanması, konuların derlenmesi ve yayına hazır hale getirilmesi için yaklaşık
bir buçuk yıllık bir çalışmanın ürünüdür. 100’ün üzerinde kaynağın
değerlendirilmesiyle hazırladığım Lojistik Hizmet Pazarlaması ve Rekabet kitabı
her iki konuyu da sektöre özel olarak değerlendiren ilk kitap olma özelliğindedir.
“LOJİSTİK
KELİMESİ GÜNDEME GELİNCE AKLA HEMEN MÜHENDİSLİK VE TEKNİK BOYUT GELMEKTEDİR,
HALBUKİ YÖNETİM SİSTEMİ KURULAMAZSA SÜREÇ EKSİK KALACAKTIR”
Gerek
hizmet alan ve gerekse hizmet veren tarafında Lojistik sektörü ile ilgili
birçok rapor hazırlanıyor. Bu alanda yayınlanmış kitaplarda mevcut. Sadece
sektöre lojistik hizmet sağlayıcı işletmeler bazında daha detaylı incelemek
gerekiyor. Bu kitabı hazırlarken UND ile görüştüm ve “Türkiye’ de faaliyet
gösteren lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerin 2PL, 3PL,4PL gibi bir analizi
var mı?” diye sorduğumda böyle bir çalışmanın olmadığını söylediler. Böyle bir
analizle sadece bir çalışmada özet olarak karşılaştım.
Lojistik
Hizmet Pazarlaması ve Rekabet isimli kitabım olayın teknik değil yönetim
boyutunda bir değerlendirme içermektedir. Zaten yayınlardaki en büyük eksiklik
de budur. Lojistik kelimesi gündeme gelince akla hemen mühendislik ve teknik
boyut gelmektedir. Halbuki yönetim sistemi kurulamazsa süreç eksik kalacaktır.
ENGİN
KOBAN, TÜRK LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜ NASIL GÖRÜYOR?
“Bu
soruyu lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerin yönetim yaklaşımıyla
değerlendirmek isterim. Devlet politikaları, altyapı, istatistiki bilgiler gibi
diğer açılardan birçok değerlendirme yapılıyor. Lojistik hizmet sektörü hem
maddi varlıkları hem de maddi olmayan varlıkları ve deneyimleri bir arada
bulunduran bir sektördür. Türk lojistik sektörünü yönetsel açıdan
değerlendirdiğimizde lojistik hizmet sağlayıcı işletmelerinin pazarlama
yaklaşımı, insan kaynakları yaklaşımı ve yönetim yaklaşımı konularında daha
etkin ve verimli bir gelişimi sağlanmasının gerekli olduğunu söyleyebilirim.”
Röportaj:
Şenel Özdemir
Kaynak:
yesillojistikciler.com