UTİKAD'ın
da destekleyen kurumlar arasında yer aldığı IV. Uluslararası Karadeniz ve Hazar
Denizi Taşımacılığı Forumu (IV. International Black and Caspian Sea Transport
Forum), 7- 8 Eylül 2017 tarihlerinde Gürcistan’ın başkenti Batum’da
gerçekleşti.
UTİKAD
Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener'in de sunum yaptığı forumda deniz
taşımacılığı, demiryolu taşımacılığı, nehir ve iç suyolu taşımacılığı ile
uluslararası güzergahlar ele alındı.
Uluslararası
Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, Türk lojistik
sektörünü uluslararası platformlarda temsil etmeye devam ediyor. Çin’in
başlattığı ve dünya ticaret yollarına büyük etki edeceği öngörülen Modern
İpekyolu ve bu yolun yaratacağı yeni güzergahların masaya yatırıldığı IV.
Uluslararası Karadeniz ve Hazar Denizi Taşımacılığı Forumu (IV. International
Black and Caspian Sea Transport Forum)’na UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre
Eldener, konuşmacı olarak katıldı.
7-
8 Eylül 2017 tarihlerinde Gürcistan’ın başkenti Batum’da gerçekleşen foruma;
Gürcistan, Ermenistan, Rusya, Ukrayna, Azerbaycan, İran, Türkmenistan, Almanya
ve İsviçre’den sektör temsilcileri ve kamu görevlileri katılım sağladı. Forumda
deniz taşımacılığı, demiryolu taşımacılığı, nehir ve iç suyolu taşımacılığı ile
uluslararası güzergahlar tartışıldı.
Forumun
ikinci gününde ‘Bölgede İntermodal Taşımacılık’ konulu panelde sunum yapan
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, katılımcılarla öncelikle Türk
lojistik sektörü hakkında detaylı bilgiler paylaştı. Türk lojistik sektörünün
büyüklüğünün 30 milyar doların üstünde olduğunu belirten Emre Eldener,
“Türkiye’nin kargo kapasitesinin son 10 yılda 4 kat arttığını biliyoruz. Aynı
zamanda Türk bayraklı deniz filosu 10 yıl içinde yüzde 60 artış gösterdi.
Türkiye’nin dış ticaretindeki taşıma modlarının oranını incelediğimizde ise
yüzde 61 denizyolu, yüzde 27 karayolu, yüzde 11 havayolu, yüzde 1 demiryolu
kullanıldığını görüyoruz” diye konuştu.
Türkiye’nin
Asya ve Avrupa’nın multimodal taşımacılıkta köprü vazifesi gördüğünün altını
çizen Eldener, “One Belt One Road projesine bakıldığında Türkiye’nin birçok
avantajı olduğunu görebiliyoruz. BTK (Bakü-Tiflis-Kars) güzergahı ile Kuzey
Afrika’ya kurulacak bağlantı, Viking Treni ile Karadeniz ve Baltık Denizi
bağlantısı Türkiye açısından önemli hatlar olarak ortaya çıkıyor. Aynı zamanda
son yıllarda ülkemizdeki altyapı yatırımları da Türkiye’nin transit
taşımacılıkta ‘hub’ olma iddiasını güçlendiriyor. Bu yatırımların en başında
kuşkusuz İstanbul Yeni Havalimanı geliyor” dedi. Yeni Havalimanı’nın Atatürk Havalimanı'ndan
14 kat daha büyük bir kargo alanına sahip olacağının da altını çizen Eldener,
“1.5 milyon metrekarelik alana kurulacak olan lojistik merkezler ile
Türkiye’nin ilk ‘kargo şehri’ de hayata geçmiş olacak” diye konuştu.
Türkiye’nin
konteyner limanları ve ana hatları, limanlardaki dış yatırımlar, Ro-Ro hatları
ve Karadeniz’deki Ro-Ro, tren feribotu ve konteyner hatları ile ilgili bilgiler
de paylaşan UTİKAD Başkanı, “Ülkemizde bulunan 172 limanda elleçlenen yük 416
milyon tonun üzerinde. Ancak liman kapasitesi göz önüne alındığında 948 milyon
ton yük elleçlenebilir. Türkiye’nin konteyner elleçleme kapasitesi milyon TEU
bakımından 2003 yılından 2016 yılına yüzde 266 oranında artmış, 2023 yılına
kadar da yüzde 263 oranında artması hedefleniyor” dedi. Eldener, ayrıca
limanlara planlanan yatırımlarla birlikte önümüzdeki yıllarda 1366 milyon ton
yük elleçlenebileceğinin de altını çizdi.
UTİKAD’ın
Türk lojistik sektörünün gelişimi için çalışmalarını hem ulusal hem de
uluslararası platformlarda sürdürdüğünü belirten Eldener, sunumunun sonunda
UTİKAD’ın uluslararası paydaşlar ile her platformda buluşmaya ve yeni iş
birliklerine hazır olduğunu da ekledi. Sunumun ardından UTİKAD Yönetim Kurulu
Başkanı Emre Eldener katılımcıların sorularını yanıtladı.