Türkiye
Liman İşletmecileri Derneği ve üye limanların ortak katkıları ile hazırlanan
“Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporunda”, liman sektörüne yönelik
değerlendirmeler dünya ekonomisinden limanlara kadar geniş bir yelpazede ele
alınmakta.
Limancılık
konusunda yayınlanmış yeterli kaynak, referans dokümanı olmayışının sıkıntısını
dikkate alarak her yıl sektörle ilgili bir rapor hazırlayan Türkiye Liman
İşletmecileri Derneği bu yılda “Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu” adında
bilimsel bir rapor yayınladı.
Türkiye
Liman İşletmecileri Derneği ve üye limanların ortak katkıları ile hazırlanan “Türkiye
Limancılık Sektörü 2017 Raporunda”, liman sektörüne yönelik değerlendirmeler
dünya ekonomisinden limanlara kadar geniş bir yelpazede ele alınmaktadır. Bu
anlamda rapor hem makro hem de mikro gelişmeleri değerlendirmektedir. Rapor
ağırlıklı olarak 2009-2017 yılları arasındaki limanlara ilişkin istatistikleri
içermekte, limancılık sektörüne ilişkin güncel konuları ve sorunları ele
almaktadır.
“Türk
limancılık Sektörü Raporu 2017”, serisinin 10. raporudur. Rapor 5 ana bölümden
oluşmaktadır.
Birinci
bölüm 2016 yılındaki ekonomik gelişmeleri değerlendirmekte ve önümüzdeki
yıllardaki beklentilere yönelik öngörüleri içermektedir. “Yeni Küreselleşme
Modeli” adı altında küresel ticaret ve üretim dünyasındaki değişimler ve bu
değişimlerin hayatımıza kattığı “Bir Kuşak Bir Yol” gibi devasa projelerin
geldiği nokta birinci bölümde ayrıca detaylarıyla masaya yatırılmıştır.
İkinci
bölümde dünya ölçeğinde, üçüncü bölümde ise Türkiye özelinde denizcilik ve
limancılık sektörü incelenmiş, 2016 yılında yük bazında gelişmeler değerlendirilmiştir.
Raporun
dördüncü bölümünde limanlarda kapasite ölçümü konusu teknik detayları ile
mercek altına alınmış, limanlarda kapasite ölçümü yöntemleri sunularak yük
bazında Türkiye’nin bölgesel kapasiteleri hesaplanmıştır.
Raporun
beşinci ve son bölümünde limancılık sektörünün gelişmesi önündeki darboğazlar
analiz edilmiştir.
Kaynak:
lojiport.com