Gıdanın
iş hacmi içindeki payını %25’e çıkarmayı hedefleyen Batu International
Logistics, filosundaki frigorifik araç sayısını arttırmaya ve Almanya’da da
depo yatırımı yapmaya hazırlanıyor.
Batu
International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, gıda lojistiği
alanında ulusal ve uluslararası birçok firmaya hizmet sunduklarını söylüyor.
Gıda lojistiğinde en önemli faktörün, ürünlerin herhangi bir bozulmaya
uğramadan gönderilen yere ulaştırılması olduğuna dikkat çeken Ankara, “Ulusal
ve uluslararası birçok firmaya hizmet veriyoruz. Taşımayı gerçekleştirecek
araçların teknolojik açıdan elverişli olması, özellikle gıda maddelerini
bozulmadan ulaştırabilmesi adına oldukça önem arz ediyor. Bunun için de
araçlardaki sistemlerin gelişmiş olması gerekiyor. Batu International Logistics
olarak, taşımayı başından sonuna dek anlık olarak takip ediyoruz. Tüm
araçlarımızda ısı ve kapı algılayıcıları yer alıyor. Merkez ofisimizden
araçlardaki ısı derecelerini takip ediyor, olumsuz bir durum görüldüğünde
sürücüye bilgi veriyor, anında müdahale edilebilmesini sağlıyoruz. Böylelikle
soğuk zincir kırılmadan son kullanıcıya ulaştırmak çok daha kolay hale geliyor
ve riskleri de ortadan kaldırmış oluyoruz” diyor.
ALMANYA’DA
DEPO AÇACAK
Gıdaya
yönelik soğuk zincir taşımalarının toplam iş hacimleri içinde %20’lik bir paya
sahip olduğunu belirten Taner Ankara, “2016 yılında gerçekleştirdiğimiz
taşımaların %20’lik bölümü soğuk zincir taşımalarına aitti. 2017 hedefimiz %25
bandını aşabilmek. Yılın ilk üç çeyreğine baktığımızda geçtiğimiz yılın
rakamını aşabileceğimizi görüyoruz. Hedeflerimize ulaşma durumu son çeyrekteki
hareketliliğe bağlı gelişecektir” diyor. Yatırım planları hakkında da bilgi
veren Taner Ankara, Almanya’da bir depo yatırımına hazırlandıklarını açıklıyor.
Ankara, ayrıca 2018’in ikinci yarısında da filolarındaki frigorifik araç
sayısını arttırmaya yönelik planlarının bulunduğunu aktarıyor.
YENİ
PAZARLARDA DA SEKTÖRÜN YANINDA
Taner
Ankara, gıda lojistiğinde yoğunlaştıkları destinasyonun AB ülkeleri olduğunu
söylüyor. Türkiye gıda sektörünün Ortadoğu’da yeni pazarlara giriş yaptığını
hatırlatan Taner Ankara, şunları aktarıyor: “Pazar sayısının artmasıyla
birlikte bu ülkelere yapılan soğuk zincir taşımalarının da artmasını
bekliyoruz. Sektörümüzün bu ülkelerde alacağı payın artması için ihracatın
artması gerekiyor, bu yüzden her zaman ihracatçımızın yanındayız, olmaya da
devam edeceğiz. Hedeflenen yeni pazarlara girişte lojistik altyapının çok büyük
önemi var. Biz, dünya genelindeki 6648 acentemiz sayesinde 193 ülke, 789
şehirle direkt temas halindeyiz.”
Kaynak: lojistikhatti.com