Türkiye
ekonomisinde kilit öneme sahip lojistik sektörünün 2017 yılını yüzde 6-8
arasında bir büyüme ile tamamlaması bekleniyor.
Türkiye’nin
lider lojistik firması Mars Logistics Genel Müdürü Ali Tulgar’ın yaptığı
açıklamaya göre, ihracat cephesinden gelen olumlu sinyaller ile lojistik
sektörü yılı büyüme ile tamamlayacak. TİM’in 2017 yılı için açıkladığı 155
milyar dolarlık ihracat hedefine rahatlıkla ulaşacağını yenileyen Tulgar,
ihracatı destekleyecek çalışmalara hız kesmeden devam ettiklerini söyledi.
“Siparişlerimizi özellikle otomotiv ve tekstilde önceden aldığımız için
ekonomik tahminler konusunda sağlıklı öngörüler ortaya koyabiliyoruz. Yılın son
çeyreğinde ihracatın, ekonomimize ve sektörümüze geçtiğimiz senelerin üzerinde
bir destek vermesini bekliyoruz.”
Odak
pazar Afrika ülkeleri olacak
Türkiye
ihracatında Avrupa’nın önemini koruduğunu ancak sektörün önümüzdeki yıl
Afrika’ya odaklanacağını da vurgulayan Tulgar, Mars Logistics olarak da Nijerya
ve diğer Afrika ülkelerinde hizmet ağlarını gerçekleştireceklerini söyledi.
Tulgar, “Afrika ülkeleri taşıdıkları potansiyel nedeniyle oldukça önemli
pazarlar. Odak noktalarımızdan biri de bu ülkeler olacak. Firmamız, yılı 275
milyon Euro’luk ciro ve yüzde 12 büyümenin üzerine çıkarak tamamlayacak.
2018’in ilk çeyreğinde faaliyete geçmesini planladığımız Avrupa Yakasındaki 70
bin metrekarelik yeni lojistik merkezimiz ile yurtiçi depolama dağıtım katma
değer hizmet miktarımızı artıracağız. Anadolu Yakasında 4. lojistik merkezini devreye
alacağız. Filo yatırımlarımızı sürdürerek filodaki araç sayımızı 2.000’in
üzerine çıkaracağız. Geliştirmekte olduğumuz Milk Run operasyonlarımıza da yeni
müşteriler dahil ederek, sektör liderliğimizi sürdüreceğiz.” dedi.
Düşük
navlun ücretleri sektörü yıpratıyor, ihracatçıyı da zora sokuyor
Ani
kur değişikliklerinden en fazla etkilenen sektörlerin başında lojistik geliyor.
Diğer yandan uluslararası karayolu çıkış kapılarında yaşanan uzun kuyruklar da
sektörün en önemli problemlerinden biri. Sadece karayolu değil Intermodal,
demiryolu taşımacılığı gibi diğer yolların kullanılarak bu olumsuz etkinin
hafifletilebileceğini söyleyen Ali Tulgar, Sivil Toplum Kurumları ile Hükümet
iş birliğinin önemine dikkat çekti. Düşük navlun ücretleriyle haksız rekabet yapan
sektör oyuncularına karşı, firmaları da uyaran Tulgar, “Hem fiyat dengesine
zarar vermeleri hem de hizmet kalitesini düşürmeleriyle sektörü yıpratıyorlar.
Haksız rekabete sebep olan firmaların sektörden çekilmeye başladığını
görüyoruz. Bu da hizmet alan tarafa
büyük zarar veriyor.” dedi.
Kaynak:
ulasimonline.com