Ahmet
Musul, “İzmir’in serbest bölgesi, ihracatı yavaşlatmak için kurulmuş gibi saat
17.00’dan sonra işlemlerin yapılmadığı, mesai ücretlerinin can sıkıcı olduğu
bir bölge. Halbuki serbest bölgelerin, serbest olması lazım” dedi.
Ekol
Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, Ege Ekonomiyi Geliştirme Vakfı
tarafından (EGEV) "Küresel Gelişmeler Işığında Bölgesel Vizyon" ana
temasıyla düzenlenen Ege Ekonomik Forumu'na katıldı.
Ekonomi
Bakanlığı destekleriyle NTV, Özgencil Grubu ve Ege Ekonomiyi Geliştirme Vakfı
tarafından 25-26 Ekim tarihlerinde Swissotel İzmir’de düzenlenen Ege Ekonomik
Forum’da “Tarihi İpekyolu’ndan Gününüze Ticaret ve Lojistik” oturumunda,
Türkiye’nin lojistik ve denizcilikteki geleceği ele alındı. Hürriyet Gazetesi
Yazarı Vahap Munyar’ın yönettiği oturumda, Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı
Ahmet Musul, Çin Uzmanı Andrew Leung ve İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi
Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk konuştu.
Rekabet
dünyasından uzaklaşıyoruz
Oturumda
konuşan, Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul ise serbest
bölgelerin durumundan kaynaklı ülke olarak rekabetten uzaklaştığımızı dile
getirerek ‘Serbest Bölgeler içersinde en büyüklerden birine sahip olan İzmir’in
serbest bölgesi ihracatı yavaşlatmak için kurulmuş gibi saat 17.00’dan sonra
formalitelerin yapılmadığı, işlemlerin yapılamadığı mesai ücretlerinin can
sıkıcı olduğu bir bölge. Halbuki serbest bölgelerin, serbest olması lazım.
Serbest bölgeden yükleyen bir Türk aracı gümrüksüz akaryakıt satışı alma
imkânından yararlanamıyor. Bu yasağı kendimize koyuyoruz. Kendi ülkemizin
koyduğu bir avantajı, kendi ülkemizde kurduğumuz serbest bölgeyi
kaldıramıyoruz. Bizim bu durumumuzun bizi hızla rekabet dünyasından uzaklaştırıyor’
diye konuştu.
Maliyet
avantajımız yok
Türkiye’nin
ihracat ürünlerini taşımada bir maliyet avantajı elde edemediğini de ifade eden
Musul, Çin ile Türkiye’yi kıyaslayarak, şunları söyledi; 'Çin’in tamamı tren
yolları ile örülmüş durumda. Bizde ise bugün hiçbir ihracat ürünümüzü, bırakın
yurtdışını yurt içinde dahi bir noktadan noktaya taşıyarak maliyet avantajı
elde edemiyoruz.'
Kaynak: lojiport.com