Cumhurbaşkanı
Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı Aliyev ve Gürcistan Başbakanı
Kvirikaşvili'nin katılımıyla 30 Ekim'de ilk resmi tren seferinin yapılacağı
Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında yıllık 50 milyon ton yük taşınabilecek.
Cumhurbaşkanı
Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan
Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla Bakü'den 30 Ekim'de ilk resmi
tren seferi başlatılacak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında taşınacak yükün
yıllık 50 milyon tona ulaşması hedefleniyor.
2007
yılında ihalesi yapılan ve Temmuz 2008'de temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolu Projesi'nin 79 kilometresi Türkiye'den, 246 kilometresi
Gürcistan'dan, 504 kilometresi ise Azerbaycan'dan geçiyor.
Projede
Türkiye'den Gürcistan'a ulaşım sınır tüneliyle sağlanıyor. Tünelin 2 bin 375
metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan sınırlarında bulunuyor.
"Uluslararası
taşıma potansiyeli yıllık 50 milyon ton"
Hatla
Ortadoğu'yu Marmaray üzerinden Avrupa'ya bağlayan demiryolu ağı sayesinde
Türkiye ile Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında ulaşım daha kolay
olacak. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu bağlantısıyla uluslararası taşıma
potansiyeli yıllık 50 milyon tona ulaşacak.
Söz
konusu projeyle Marmaray ve bu projeleri destekleyen diğer demiryolu
projelerinin inşasıyla Asya'dan Avrupa'ya, Avrupa'dan Asya'ya çok büyük hacimde
taşınabilecek yüklerin önemli bir bölümü Türkiye'de kalacak. Böylece Türkiye,
uzun vadede milyarlarca dolar taşıma geliri elde edebilecek.
Hattın
hizmete alınmasıyla 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınacak. Türkiye ile
Asya, Kafkasya ve Avrupa ülkeleri arasında, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu
bağlantısıyla yıllık 50 milyon tona ulaşacak uluslararası taşıma potansiyeli
ortaya çıkacak.
Bölgeye
gerek istihdam gerekse ticari açıdan canlılık getirecek proje, enerji
sektöründeki Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her
üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje oldu.
"Hat,
ürünlerin hedef pazarlara erişmesine vesile olacak"
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, "Demir
İpek Yolu" olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin
Türkiye için büyük önem taşıdığını söyledi.
Projeyle
Londra'dan kalkan bir trenin Pekin'e kadar kesintisiz gidebileceğini belirten
Arslan, Demir İpek Yolu'nun güzergahtaki ülkeler ve bölgeye çok ciddi katma
değer oluşturacağını bildirdi.
Arslan,
hattın, bölgenin ekonomisini canlandıracağını ve ürünlerin hedef pazarlara
erişmesine vesile olacağını vurgulayarak, projenin Kars, Ardahan, Iğdır, Ağrı,
Erzurum, Erzincan, Gümüşhane ve Bayburt gibi cazibe merkezleri kapsamındaki
illerin gelişimi bakımından da önemli olduğunu kaydetti.
Kaynak: ulasimonline.com