Cntracking
Konteyner Taşımacılığı Ritmi Araştırması Eylül Ayı sonuçlarını yayınladı
İlki
Ağustos ayında yayınlanan Konteyner Taşımacılığı Ritmi Araştırmasının Eylül Ayı
sonuçları yayınlandı. Bu araştırma ile Cntracking sektördeki ve sektör dışı
gelişmelerin konteyner taşımacılığına olan etkilerini inceliyor.
Araştırmanın
sonuçları, platform kullanıcılarından alınan anonim verilerin analizine
dayanıyor. Her ayın sonunda ücretsiz olarak yayınlanan Konteyner Taşımacılığı
Ritmi Araştırması, 2017 yılının Eylül ayı içerisinde 11.355 farklı kullanıcı
tarafından açılan oturumların anonim verilerinin derlenmesiyle oluşturulan önemli
istatistikleri içeriyor.
Araştırmanın
temel bulguları,Kullanıcıların Armatör Tercihi, Türk Limanlarının Transit Süre
Temelli Erişilebilirlik Değerlendirmesi, En Çok Aranan Rotalar ve Cntracking
İçi Ticaret Hacmi’ni içeren ana başlıklardan oluşuyor.
Eylül
ayında en çok tercih edilen konteyner taşımacılığı armatörü MAERSK!
Konteyner
Taşımacılığı Ritmi Araştırması Eylül raporundaki en dikkat çekici gelişmelerden
biri Maersk ve Hapag-Lloyd’un listedeki yükselişleri oldu. Maersk tercih edilme
oranını %3,41 arttırarak tercih edilme oranını %16,90’a çıkararak MSC’yi
geçerek 1. olurken, Hapag-Lloyd’un UASC’yi satın alması ise tercih edilme
oranını %5,32’lik artırarak COSCO ve CMA CGM’i geçerek 3. olmasını sağladı.
Eylül
ayında dikkat çeken bir diğer nokta da en büyük 5 armatör dışındaki
armatörlerin tercih edilme oranlarının %10 düşmesi oldu. Bu düşüş; büyük
armatörler arasındaki birleşmeler, satın almalar ve ortaklıkların küçük
armatörleri olumsuz etkilediğinin kanıtı olarak gösterilebilir.
Türkiye’nin
Eylül Ayında En Çok Aradığı Liman Akabe(Ürdün)!
Ağustos
ayında daha alt sıralarda olan Akabe limanı, %0,28’lik bir artışla Eylül ayının
en çok aranan limanı oldu. Eylül ayındaki en dramatik değişim Katar rotalarında
gerçekleşti.
Katar
krizi, ağustos ayındaki aramaları bariz bir şekilde etkilemişti. Eylül ayında
ise Katar krizinin etkisi Türkiye Çıkışlı aramalarda azalmış ve geçen ay ilk
sıradaki Mersin-Doha rotası ancak 5. Sırada kendine yer bulabilmiştir.
Küresel
açıdan bakıldığında Eylül ayında en çok aranan rotalarda Cezayir (Cezayir) -
Dıraç (Arnavutluk) %0,39’luk artışla birinci sıraya yükseldi. Bu rotayı Jebel
Ali (BAE) - Umm Kasr (Irak) ve Selanik (Yunanistan) - Hamburg (Almanya) takip
etti.
Cntracking
Verilerine Göre Ticaret Hacmi En Yüksek 5 Ülke Açıklandı!
Grönland,
Svalbard, Kuzey Kore ve Güney Sudan gibi ülkelerin bulunduğu sadece 9 ülkede
kullanılmayan Cntracking; uluslararası ticaret hacmi en büyük 5 ülkeyi de
Türkiye, Rusya, Çin, Hindistan ve Almanya olarak açıkladı.
Ticaret
hacmi en yüksek olan rota %6,01 ile Çin-Türkiye oldu. İkinci rota %4,4’lük
oranıyla Türkiye-İngiltere olurken, 3. sırayı ise %4,22 oranıyla Çin-İran
rotası aldı.
Türkiye
toplam ticaret hacminin %39’unu tek başına oluştururken toplamda bu beş ülke,
tüm konteyner trafiğinin de %70’ini oluşturmaktadır.
Cntracking
Türk Limanlarının Transit Süre Temelli Erişilebilirliğini Değerlendirdi!
Cntracking
bu analizde, Türk limanları çıkışlı seçilmiş rotalar temelinde ölçtüğü minimum
ve maksimum transit süreleri göstermektedir. Bazı rotalarda transit süreler
arasında armatörden, liman yoğunluğundan veya hava şartları gibi nedenlerden
dolayı önemli farklar gözlemlenmektedir. Cntracking verilerine göre Eylül
ayında İzmir- Akabe rotasının transit süresi maksimum 27 gün ölçülmüşken
minimum 15 gün ölçüldü. Bu fark, Cntracking rota listesindeki en yüksek
farktır. İstanbul- Chittagong ve İstanbul-Akabe rotaları transit süre farkları
ise 11 güne indi. Aliağa-Jebel Ali rotasında farkta 1 güne inmişken İzmit-Port
Sudan limanları arasında transit süreler arasında fark kalmadı.
Kaynak:
lojiport.com