Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “14 ÜLKEDE 500’DEN FAZLA LOJİSTİKÇİNİN YÜKÜNE KEFİL OLUYORUZ”

“14 ÜLKEDE 500’DEN FAZLA LOJİSTİKÇİNİN YÜKÜNE KEFİL OLUYORUZ”

“14 ÜLKEDE 500’DEN FAZLA LOJİSTİKÇİNİN YÜKÜNE KEFİL OLUYORUZ”07.11.2017

“Şu an 14 ülkede online transit sistemini kullanıyoruz. Ülke sayısını artıracağız, yurtiçinde daha aktif olacağız” diyen SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya, “Geçtiğimiz yıl 231 bin 970 adet elektronik beyanname açtık. Bu yıl Ekim sonu itibarıyla açtığımız toplam beyanname sayısı ise 236 bini geçti. Yılı 260 bin beyanname ile kapatmayı hedefliyoruz” dedi.

Türk nakliyecilerini kağıttan kurtaran elektronik gümrük sisteminin kurucusu SGS, Türkiye’deki faaliyetlerine 10 yıl kadar önce RODER ile birlikte başladı. RODER’in UND ile birleşmesinden sonra bir süre UND ile birlikte hizmet verdi. Mart 2012’den itibaren ise SGS TransitNet ismi ile faaliyetlerini sürdürüyor. SGS TransitNet, taşımacının yüklediği yükün bütün gümrük vergilerinin hesaplanmasını ve teminat altına alınmasını sağlayarak taşımalardan asıl sorumlu olma işini üstleniyor. Yani özetle iki gümrük idaresi arasındaki taşınan yüke kefil oluyor. Tüm bunlar için de elektronik beyan açıyor. Tüm bu işlemler de lojistikçiler tarafından internet üzerinden yapılıyor.

www.yesillojistikciler.com olarak geçtiğimiz aylarda SGS TransitNet Genel Müdürlüğü görevine gelen Mine Kaya ile SGS TransitNet’in çalışmalarını ve hedeflerini konuştuk. İşte SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya’nın anlattıkları…

“İTHALATÇI, İHRACATÇI VE NAKLİYECİYE KATKI SAĞLIYORUZ”

SGS TransitNet olarak önceliklerimizden biri ortak transit sistemini kullanabileceğimiz ülke sayısını artırmak. Şu anda sistemimiz 35 ülkede geçerli; 14 ülkede ise Asıl Sorumlu olarak T1 başlatıyoruz. Ülke sayısını artırma konusunda çalışmalarımız sürüyor. Bilindiği gibi geçmişte karayolu ile yapılan taşımalarda TIR Karnesi kullanılıyordu. Türkiye, 1975 yılı TIR Konvansiyonuna istinaden taşınan malların, gümrük vergilerinin teminat altına alınması işlemlerini kağıt ortamında TIR karnesi ile yapıyordu. SGS TransitNet’in kurulması ile birlikte tüm bu işlemler online ortamda yapılabilir hale geldi. Yükün yüklenmesinden teslimine kadar geçen süreçte tüm sorumluluğu SGS TransitNet olarak biz üstleniyoruz. Bunun için elektronik beyanname açıyoruz, beyanları takip ediyoruz ve işlemin sorunsuz bir şekilde sonuçlanmasından sonra beyanın kapatılmasında nakliyecimize destek oluyoruz. Böylece hem ithalatçıya hem ihracatçıya hem de taşımacıya katkı sağlıyoruz

"KAYIPLARIN ÖNÜNE GEÇİYORUZ, LOJİSTİKÇİNİN YERİNE GEÇİP ULUSLARARASI TEMİNAT SAĞLIYORUZ"

Bizim işimiz bir sigortalama işi değil. Yükü teminat altına alıyoruz. Eksik mal çıkması, malın çalınması, kaybolması, mal dışı durumlar yani gümrükte, geçişlerde teslim aldığı noktadan teslim ettiği noktaya kadar o malın gümrük vergilerini teminat altına alıyoruz. Taşımalardaki kayıpları ortadan kaldırıyoruz. Özetle malın ihracatında veya ithalatında gümrüklerde ödenmesi gereken vergilerin karşılığı olan teminatı ilgili gümrük idarelerine biz veriyoruz. Yani lojistikçinin yerine geçip uluslararası teminat sağlıyoruz.

“2017 YILINI 260 BİN BEYANNAME İLE KAPATMAYI HEDEFLİYORUZ”

Geçtiğimiz yıl 231 bin 970 adet elektronik beyanname açtık. Bu yıl ise Ekim sonu itibarıyla açtığımız toplam beyanname sayısı 236 bini geçti. Yılı 260 bin beyanname ile kapatmayı hedefliyoruz. Biz hedeflerimizi belirlerken ortalama değerler üzerinde gidiyoruz ama bu hedeflerimizi aşmayacağımız anlamına gelmiyor. Zaten çalışmalarımız hedeflerimizi aşmak yönünde. Bu verdiğimiz sayılar ithalat ve ihracat toplam beyanname sayısı ama ihracatta daha fazla beyan açıyoruz.

“ŞU AN 14  ÜLKEDEYİZ, GELECEK YIL YENİ ÜLKELER EKLEYECEĞİZ”

Şu an Türkiye, Almanya, Fransa, İtalya, Romanya, Polonya, Sırbistan, Makedonya,  Bulgaristan, Macaristan, Hırvatistan, İspanya, Letonya ve Litvanya olmak üzere toplamda 14 ülkede Asıl Sorumlu olarak beyan başlatıyoruz. Bu sayede, müşterilerimiz internet bağlantısı olan herhangi bir yerden beyanlarını başlatabiliyor ve beyanı sonlanana kadar online takip edebiliyor. Böylelikle firmalar Almanya’dan, İtalya’dan, Polonya’dan yani oturdukları yerden beyan başlatabiliyorlar. Hem AB üyesi olup hala yoğun bir şekilde TIR karnesi kullanan, hem Ortak Transit’e taraf olmayan ülkeler nezdinde çalışmalar sürüyor. 2018 yılı hedeflerimiz arasında da birkaç tane ülkede daha bu sistemin başlatılması. Ülke seçiminde de nakliyecinin tercihi yönünde ilerliyoruz.

YENİ YAPILANMA SÜRECİ…

SGS TransitNet içerisinde yeni bir yapılanmaya gittik. İçerde bir “Risk Yönetim Bölümü” bulunuyor. Müşterilerimizle birlikte sorunlu veya kapanmamış beyannamelerin takibini yapıyorlar. Risk Kontrol diye beyan kabul işlemi yapan bir bölümümüz daha var. Onlar müşteri merkezine düşen ve daha fazla incelenmesi gereken beyannameleri gözden geçiriyorlar. Bir de oldukça yetkin ve kuvvetli bir Pazarlama Bölümü kurduk. Hem yeni müşteri kazanımı hem de katılan müşterilerin verimliliklerinin takibi, diğer çalışmalarının takibi veya izlenmesi gibi faaliyetleri yürütüyorlar. Pazarlama ekibimizin yaptıkları piyasa araştırması veya kendilerine gelen referanslar doğrultusunda potansiyel üye olarak getirdikleri firmalar var. Başka firmaların referansı ile gelen, bizi duyup gelen firmalar var. Biz bunların hepsini derin bir incelemeden geçiriyoruz. Eğer herhangi bir pürüz yoksa belli başlı yeterliliklere sahipse ki özellikle mali yeterliliği uygun ise, sektörde de iyi bir isme sahipse yaptığımız incelemeler sonucunda firmaları üye yapmaktan kaçınmıyoruz. Ancak her firmayı da kabul edemiyoruz. Bu konuda seçiciyiz.

“500’DEN FAZLA FİRMA İLE ÇALIŞIYORUZ”

Türkiye’de şu an 500’ün üzerinde firmayla çalışıyoruz. Çalıştığımız firmalar arasında ağırlıklı olarak uluslararası nakliyeciler yer alıyor. Uluslararası nakliyecilerden sonra müşteri profilimizi, forwarder firmaları ve yüksek iş hacmi olan gümrük müşavirleri oluşturuyor.

SGS’NİN HEDEFLERİ

Hem Avrupa’da hem Avrupa dışındaki ülkelerde sisteme katmak istediğimiz çalışmalarımız var. Niyetimiz bunu 2018’in ilk yarısında en geç yılın sonlarına doğru süreci peyderpey tamamlamak. Bu anlamda oldukça iyi bir çalışma başlattık. Ülke sayısını artırmaya yönelik bir çalışma yapıyoruz. Başka alternatif çalışmalar üzerinde de duruyoruz. Tümüyle bir paket sunabileceğimiz çalışmalar üzerinde çalışıyoruz.

Bunlar haricinde müşteri ziyaretlerimizi artırdık. Bölgesel olarak, birçok ildeki müşterilerimizi ziyaret ediyoruz. Bu süreçten sonra da ziyaretlerimize aynı şekilde devam edeceğiz. Böylece müşteri taleplerini yüz yüze görüşerek, daha hızlı sonuçlandırmayı amaçlıyoruz. Hedefimiz bütün müşterilerimizi tek tek ziyaret etmek yönünde. Yurtdışındaki yapılanmamızı kuvvetlendirmek ve hizmet kalitesini sürekli iyileştirmek amacıyla, partnerlerimizi ziyaret ediyoruz. Bizim en çok önem verdiğimiz şey yaptığımız çalışmaları düzenli olarak izlemek, ölçmek, çıkan sonuçları değerlendirmek ve iyileştirme gerekiyorsa bir an evvel o iyileştirmeleri yapmak.

Görüntümüzü değiştirdik. Logitrans Fuarı’na gelen müşterilerimiz yeni yüzümüzü yani görüntümüzü görecek. Görüntüden kastettiğimiz logo değil. Sadece dışarıya yansıttığımız bazı şeyleri değiştirdik. Bazı girmediğimiz alanlarda da çalışmalar yapmaya başladık. Onu da ölçerek biçerek tedbirli bir şekilde planlamaktayız.

MİNE KAYA KİMDİR?

Gazi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Fakültesi mezunu olan Mine Kaya, 1991-1996 yılları arasında Ankara Üniversitesi Kastamonu MYO İktisadi ve İdari Programı’nda öğretim görevlisi ve bölüm başkanlığı yaptı. Temmuz 2001 ve Ağustos 2003 tarihleri arasında UND Ankara Bölge Temsilciliği yapan Mine Kaya, sonrasında UND İcra Kurulu Üyesi, İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı ve Haziran 2006-Haziran 2012 yılları arasında ise UND İcra Kurulu Başkanlığı görevlerinde bulundu. 2012-2014 yılları arasında taşımacılık ve lojistik sektöründe yönetim danışmanlığı yapan Kaya, Ekim-2014 ila Mayıs 2017 arasında Hatay Ro-Ro Kombine Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. Mine Kaya, Temmuz 2017’den bu yana SGS TransitNet Genel Müdürlüğü görevini yürütüyor.

Röportaj: Şenel ÖZDEMİR

Kaynak: yesillojistikciler.com