Türkiye’de
45’lik konteyner denilince akla gelen ilk şirket olmayı hedeflediklerini
söyleyen Sarp Intermodal Yönetim Kurulu Başkanı Onur Talay, elleçledikleri
yükün bir önceki yıla göre yüzde 65 oranında artış gösterdiğini söyledi.
Türkiye’de
yalnızca intermodal hizmeti vermek için kurulan ilk şirket olan Sarp
Intermodal, 2014 yılında Batu Intermodal adıyla faaliyetlerine başlamıştı.
Haziran 2017’den itibaren ismini Sarp Intermodal olarak değiştirdi. Sarp
Intermodal, 3.5 yıl gibi kısa zaman içinde Türkiye’deki 45’lik konteynerlerin
yüzde 25’ini elleçler hale geldi. Şirketin ilk hedeflerinden biri Türkiye’de
intermodal taşımacılığın payını artırmak ve 45’lik konteynerde Türkiye’de bir
numara olmak.
www.yesillojistikciler.com
olarak bu başarı hikayesini Sarp Intermodal Yönetim Kurulu Başkanı Onur Talay
ile konuştuk. Onur Talay, öncelikli hedeflerinin Türkiye’de 45’lik konteyner
denilince akla gelen ilk şirket olmak olduğunu söyledi. Çok yakın zamanda
30’luk konteyner işine de gireceklerini ifade eden Onur Talay, 30’luk konteyner
ile her türlü dökme yük taşımacılığını yapacaklarını ve Türkiye’de 30’luk
konteyner konseptini geliştirmek istediklerini sözlerine ekledi.
“ALTIN
ÇAĞI YAŞIYORUZ”
Hem
ihracattaki artış hem de giden araçların geri dönmemesi nedeniyle araç bulmanın
sıkıntılı olduğu şu zamanlarda intermodal taşımacılığın revaçta olduğunu
vurgulayan Talay, intermodal taşımacılıkta yılsonuna doğru piyasanın
yükseldiğini ve bu yüzden de kendileri için güzel bir dönemin yaşandığını ifade
etti. Talay, “Araç bulmanın sıkıntılı olduğu zamanlar bizim için güzel dönemler
oluyor. Tatlı bir yoğunluğumuz var. Şu an biz ‘altın çağ’ diyebileceğimiz bir
dönemi yaşıyoruz” dedi.
12
BİN ADET ELLEÇLEME
Yılın
başında 10 bin adet konteyner elleçlemeyi hedeflediklerini belirten Talay, Ekim
sonu itibarıyla 10 bin konteyner hedefine ulaştıklarını, yıl sonunda toplam 12
bin adede ulaşabileceklerini söyledi.
Aynı
zamanda tank konteynerler ile likit taşımacılık da yaptıklarının anlatan Talay,
bu taşımaların yılda 1500 adet civarında olduğunu söyledi. Yaptıkları yeni bir
anlaşmayla birlikte bu rakamın 2018’de 2 bine ulaşabileceğinin altını çizdi.
"45’LİK
KONTEYNERDA YÜZDE 65 ORANINDA BÜYÜDÜK"
Bu
yıl 45’lik konteynerde hedeflerinin üstüne çıkmalarında ihracatın yüksek
seviyede seyretmesinin etkili olduğunu kaydeden Talay, bu dönemde haftalık
olarak 150-160 adet 45’lik konteyner çıkışı yapan organizasyonlarının gelen
taleplerle 200-220 adetlere çıktığını belirtti.
Geçen
yıla oranla 45’lik konteynerde yüzde 65’lere varan bir büyümeye imza
attıklarını vurgulayan Talay, gelecek yılki hedeflerinin de bu yıla benzer bir
büyüme gerçekleştirmek olduğunu kaydetti.
“HER
ZAMAN STOKLU ÇALIŞIYORUZ”
Prensip
olarak stoklu çalışmayı tercih ettiklerini anlatan Talay, “Her zaman stoklu
çalışıyoruz. İstanbul’un Avrupa ve Anadolu yakasında, Mersin’de, İzmir’de her
zaman stokta 45’lik konteyner bulunduruyoruz. Bu stoklarda en az 200 adet
45’lik konteyner bulunduruyoruz” diye konuştu.
“KONTEYNER
SAYIMIZ 500 OLACAK”
“Bu
yıl yapacağımız konteyner yatırımlarıyla filomuzdaki konteyner sayısı yaklaşık
500 olacak. Bizdeki konteynerlerin hepsi kiralık, hiç satın alma yapmıyoruz”
diyen Talay, konteynerlerde hangi ürünleri taşıdıklarını ise şu sözlerle
açıkladı: “İthalatta ağırlıklı olarak yanıcı ve patlayıcı olmayan kimyasal
madde, otomotiv yedek parçası taşıyoruz. Paletli malzemelerin ithalatını da çok
yapıyoruz. İhracat tarafında ise tekstil en büyük kalemlerden birini oluşturuyor.
Tekstil dışında otomotiv yedek parça, gıda ve benzeri ürünlerin taşımalarını
gerçekleştiriyoruz.”
“40
ADET ÇEKİCİ 80 ADET TREYLERDEN OLUŞAN BİR FİLOYA SAHİP OLMAYI HEDEFLİYORUZ”
Konteynerlerin
yurtiçi dağıtımını yapmak için araç filosu kurduklarını belirten Talay, 18
çekici ve 36 treylerden oluşan bir filoya sahip olduklarını söyledi. Araçların
hepsinin kendi öz malları olduğunun altını çizen Talay, “Bu araçları sadece
yurtiçinde kullanıyoruz. Pendik ve Ambarlı limanları bizim ana çıkış
noktalarımızı oluşturuyor. Limanlardan müşterilere, müşterilerden limanlara
yaptığımız taşımalarda kendi araçlarımızı kullanıyoruz. Neden kendi aracımızı
aldık? Çünkü 45’lik konteyner taşıyabilen tedarikçilerde ciddi bir kalite
problemi var. Bu alanda tedarikçi sayısı az ve herkese hizmet vermeye
çalışıyorlar. Bu yüzden biz bu işi yapacaksak kendimiz yapalım dedik ve kendi
araçlarımızı aldık” dedi ve ekledi: “Çekici sayısını artırmayı planlıyoruz ve 40
adedi görmek istiyoruz. Yani 40 adet çekici 80 adet treylerden oluşan bir filoya
sahip olmayı hedefliyoruz.”
“BU
YIL 5 MİLYON TL YATIRIM YAPTIK”
Şu
an şirketlerinde çalışan sayısının 66 olduğunu ifade eden Talay, bu yıl 5
milyon TL civarında bir yatırım yaptıklarını kaydetti. Kuzey Afrika pazarını
çok önemsediklerini ve özellikle Tunus’a yönelik çok iyi hizmet verdiklerini
söyleyen Talay, Türkiye’den Tunus’a ve diğer Kuzey Afrika ülkelerine 45’lik
konteyner hizmeti sunan çok fazla oyuncunun olmadığını anlattı.
“UZUN
VADEDE AVRUPA’DA BLOK TREN İŞLETMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Trieste’de
U.N. Ro-Ro’nun trenlerini kullandıklarını belirten Talay, uzun vadede
acenteleri Gartner KG ile birlikte Avrupa’da bir blok tren çalıştırma
hedeflerinin olduğunu sözlerine ekledi.
“45’LİK
KONTEYNER DENİNCE AKLA GELEN İLK ŞİRKET OLMAK İSTİYORUZ”
“Bizim
işimizin çok önemli bir bölümünü 45’lik konteyner oluşturuyor. Uzman olduğumuz
konu 45’lik konteyner. İlk hedefimiz 45’lik konteyner deyince akla gelen ilk
şirket olmak. ‘45’lik ihtiyacımız var, hadi çözüm üretelim’ denildiği anda akla
ilk gelen şirketin Sarp Intermodal olması için çalışıyoruz. Öte yandan
Anadolu’nun önemli kentlerinde şubeleşmek istiyoruz. Bursa ve Mersin’de
şubelerimiz var. Ankara, Konya, Kayseri, Gaziantep’te kendi çalışanlarımızın
olduğu ofislerimizin olması için çalışıyoruz” diyen Talay, bir önceki yıla
oranla yüzde 25 büyüdüklerinin altını çizdi.
2018’de
de benzer büyüme rakamlarını beklediklerini söyleyen Talay, bundan 3.5 yıl
kadar önce şirketi sıfırdan kurduklarını ve gidebilecek daha çok yollarının
olduğunu söyledi.
İŞE
ALIMDA LOJİSTİK MEZUNLARINA POZİTİF AYRIMCILIK
İşe
alımlarda özellikle lojistik ve deniz ulaştırma mezunlarını tercih ettiklerini
söyleyen Talay, “Ekibimizi genç kurmaya özen gösteriyoruz. Yeni mezunların yani
bu işin okulunu okumuşların sadece lojistik değil, deniz ulaştırma okuyanları
tercih etmeye özen gösteriyoruz. Bir kişinin gidip bu işin 4 yıl okulunu
okuması benim için önemli. Bu konuda üniversitelerle de iş birlikleri yapıyoruz.
Önemli olan bir diğer konu ise işe alacağımız kişi yurtiçi organizasyonlarında
da görev alsa dahi yabancı dil bilgisinin olması en önemli kriterimiz. Bir
diğer önem verdiğim konusu da çalışanların sorumluluk almaları” dedi.
RÖPORTAJ:
Şenel Özdemir
Kaynak: yesillojistikciler.com