Mevcut
durumda Amerika’dan Çin’e birçok lokasyonda faaliyet gösteren firma, Yeni
Zelanda’dan Güney Afrika’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyadaki 25 ülkeyi daha
hizmet ağına ekleyecek.
Dünya
Bankası tarafından yayımlanan 160 ülkenin lojistik performansını gösteren
raporda Türkiye 34. sırada yer alsa da küresel markalarımızın performansları
önümüzdeki yıllarda bu ivmeyi daha yukarıya taşıyacak gibi gözüküyor.
Daha
önceki yıllarda olduğu gibi yatırımlarının planlamalar doğrultusunda devam
edeceğinin altını çizen Barsan Global Lojistik (BGL) Yönetim Kurulu Üyesi -Tır
İşletme Direktörü Sedat Geyik, “Gerek coğrafi dağılım gerek çalışan sayımız ve
gerekse yönettiğimiz iş hacmimizle markamızın global vurgusuna uygun bir
şekilde hedeflerimiz doğrultusunda büyümeye devam ediyoruz. 22 ülke ve 61
lojistik merkezde hizmet veren Barsan Global Lojistik olarak, 2018’de 25 ülkede
daha faaliyete başlamayı planlıyoruz. Bu ülkeler; Vietnam, Bangladeş, Singapur,
Danimarka, Yunanistan, Yeni Zelanda, Malaya, Filipinler, İsrail, Ukrayna,
Pakistan, Şili, Kolombiya, Peru, Ekvador, Venezuela, Avusturya, Bulgaristan,
Portekiz, Norveç, Mısır, Güney Afrika, Çek Cumhuriyeti, Fas ve Finlandiya
olacak” açıklamasını yaptı.
Konsolidasyon
merkezleri lojistik süreçleri hızlandırıyor
Barsan
Global Lojistik’in, başta Uzakdoğu, Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın en
önemli liman ve ticaret şehirlerinde konsolidasyon depoları da bulunduğunu
kaydeden Sedat Geyik, şöyle devam etti: “Dünya çapında yaygın antrepo, depo ağımız
ve konsodalisyon merkezlerimiz ile müşterilerimizin maliyetlerini en aza
indiriyor, onlara en kaliteli hizmeti sunmaya gayret gösteriyoruz. Kalite
kontrol ve ambalajlama süreçlerinden sonra dağıtım için hazır hale getiriyoruz.
Müşterilerimizin küçük ve orta boyutlu yük taşıma taleplerinin maliyetli
olabileceği durumlarda sahip olduğumuz ağlarımızla en iyi şekilde çözmeye
çalışıyoruz.”
35
yılda küresel marka oldu
BGL’nin,
sektöründe 35 yıllık tecrübesi ile
global şirketlerin çözüm ortağı olarak bir çok ilklere ve başarılara imza atmış
bir dünya şirketi olduğunu vurgulayan Sedat Geyik, firmanın öyküsünü de şu
sözlerle özetledi: “Kamil Barlın tarafından 1982 yılında kurulan Barsan Global
Lojistik; kısa süre içerisinde
Türkiye'nin en büyük gümrük firması haline gelmiş, gümrükleme
operasyonlarındaki başarısını daha da ileriye taşıyarak 1990 yılında entegre
lojistik hizmeti vermek üzere kara, hava, deniz ve depo yatırımlarına
başlamıştır.
1995
yılına kadar Türkiye'deki tüm ticari noktalarında depo yatırımlarının büyük bir
kısmını tamamlayan BGL, 1995 yılından itibaren globalleşme hedefi doğrultusunda
yurt dışı yatırımlarına başlamıştır. Bugün BGL; yurtiçinde ve dünyada, çok
geniş bir coğrafyada dev operasyon gücü ile iş dünyasının ihtiyaçları olan tüm
lojistik hizmetlerde yanındadır.”
Swift
araçlarla Avrupa’nın her yerine 24 saatte teslimat
Başarılı
lojistikte öne çıkan en önemli unsur hız faktörüdür. Barsan da filosundaki 16
swift aracıyla hızlı teslimatın yöntemini bulmuş. Ürünlerin aciliyeti ve
müşteri ihtiyaçları söz konusu olduğunda Avrupa’nın her yerine 24 saatte
teslimat yapan minivan araçlarla (swift service) hizmet verdiklerini ifade BGL
Yönetim Kurulu Üyesi -Tır İşletme Direktörü Sedat Geyik, “Minivan araçlarımızla
sınır kapılarında yol yasaklarına takılmadan, TIR kuyruklarına girmeden
Avrupa’nın her noktasına uçak hızında teslimat gerçekleştirerek müşterilerimize
maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyoruz” diyor.
“Nakliye birim fiyatı ve şoföre km başına
ücret uygulanabilir değil”
Avrupa’da
nakliye birim fiyatı olmayan tek ülke olarak anılıyoruz. Nakliye birim fiyatı
ve şoför maaşlarının kilometre başına ödenmesi konusunda düşüncelerini
sorduğumuz Sedat Geyik, bizi şöyle yanıtladı: “Uluslararası nakliyede birim
fiyat uygulaması ülkemiz açısından uygulanabilir değil. Gerek ülkelerarası
geçişlerdeki realiteler gerekse maliyet kalemlerinin değişkenliği bunu mümkün
kılmıyor. Serbest rekabet kuralları gereği de bunu uygulamak imkânsız hale
geliyor. “Şoför maaşlarının bir kritere bağlanması sektörün en büyük sorununu
çözer” gibi düşünülse de uygulanabilir değil. Hem kalifiye şoför yetiştirmenin sıkıntıları
hem de mevcut mevzuat bu konuda karamsar bir tablo çiziyor.”
Selçuk
ONUR - LOJİSTİK EKİPMANLAR
Kaynak:
lojiport.com