Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / 33. İSEDAK TOPLANTISI

33. İSEDAK TOPLANTISI

33. İSEDAK TOPLANTISI04.12.2017Sudan Taşımacılık, Yol ve Köprülerden Sorumlu Bakanı Abdullah:- "Birçok ulusallaşan ulaştırma koridorunun tanımına baktığımızda, çizgilerin birleştiği bir ifadeyi içeriyor. Koridorlar devletler arasında bir anlaşma içeriyor, ticaret kolaylaştırıyor, yatır.

İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Ekonomik ve Ticari İşbirliği Daimi Komitesi'nin (İSEDAK) 33. Toplantısı'nın son gününde "ulaştırma koridorları" ile ilgili özel forum gerçekleştirildi.

İstanbul Kongre Merkezinde düzenlenen forumda konuşan Sudan Taşımacılık, Yol ve Köprülerden Sorumlu Bakanı İbrahim Yusuf Muhammed Abdullah, sözlerine, çok tarihi ve çok ilham verici bir konuşma yaptığı için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a teşekkür ederek başladı.

Abdullah, ulaştırma koridorunun tanımına baktıklarında, bunun, çizgilerin birleştiği bir ifadeyi içerdiğini belirterek, “Koridorlar, devletler arasında bir anlaşma içeriyor, ticareti kolaylaştırıyor, yatırım, alt yapı da oluyor tabi ki. Statik bir güzergah var. Dinamik bir yol var.” dedi.

Abdullah, koridor oluşturmanın temel sebeplerinin bulunduğuna dikkati çekerek, bu sayede ekonomik kalkınmayı artırdıklarını, arazi ve emlakın değerinin arttığını, ticaretin kolaylaştığını ve okyanusla bağlantının sağlandığını ifade etti.

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Lojistik İş Konseyi Yürütme Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin de ulaştırma ve lojistiğin rolünü anlattı.
Erkeskin, bunların ekonomik ve toplumsal kalkınmayı aktive eden şeyler olduğunu kaydederek, “Toplumsal kalkınma özel sektör olarak özel olarak ilgilendiğimiz bir alan değil ama biz daha ziyade ekonomik kalkınma kısmına bakıyoruz. Biz lojistikçiler küreselleşmenin kolaylaştırıcıları olduğumuza inanıyoruz.” diye konuştu.

Küreselleşmeyle birlikte tek bir ürünün üretiminin tek bir yerde gerçekleşmediğini aktaran Erkeskin, parçaların ya da malların bir yerden başka bir yere yolculuğunun çoğunlukla uzun süreler alan ve sınır geçiş operasyonlarını içeren bir süreç olduğunu ve bunların son derece karmaşık, çok zor meseleler olduğunu ifade etti.

Erkeskin, “Malların bir yerden bir yere doğru ekonomik hareketi genellikle doğudan batıya doğru oluyor. Zira dünyanın doğu tarafı bir üretim merkezi olarak yoğunlaşmışken diğer tarafı da tüketim merkezi olarak yoğunlaşmış durumda. Bu da ulaştırma koridorlarını gündeme getirmiş oluyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Avrupa Kafkasya Asya Ulaştırma Koridoru (TRACECA) Genel Sekreteri Mircea Ciopraga ise TRACECA'nın 13 üye ülkesi ve 2 gözlemci ülkesinin bulunduğunu aktardı.

Ciopraga, geçtiğimiz ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'in himayelerinde Bakü-Tiflis- Kars demir yolunun açılışının yapıldığını hatırlatarak, “Bu şu anlama geliyor. Batı Çin'den başlayacak vagonlar, trenler Londra'ya kadar Marmara Denizi aracılığıyla devam edecek ve Kafkas bölgesi aracılığıyla devam edebilecek demek. Başlangıç itibarıyla toplam mal miktarı 6,5 milyon ton olarak görülüyor yılda ve 1 milyon yolcu olarak görülüyor ama önümüzdeki birkaç yıl içinde 2'nci kısım da kurulmuş olacak. 2 milyondan fazla kişi bu demir yolunu kullanabilecek ve 50 milyon tondan fazlalık bir kısım bu demir yolundan geçecek.” ifadesini kullandı.

AA

Kaynak: memleket.com.tr