utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ BİTİNCE, ÇANAKKALE LOJİSTİK ÜS OLACAK
1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ BİTİNCE, ÇANAKKALE LOJİSTİK ÜS OLACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
15.01.2018
ÇTSO'dan yapılan açıklamada Çanakkale'nin önemli bir nakliye hinterlandında bulunması sebebiyle taşımacılık sektörünün her geçen gün geliştiği, 1915 Çanakkale Köprüsünün kurulmasıyla birçok sektörde Çanakkale'nin lojistik üssü haline geleceği belirtildi.
Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası tarafından verilen K Belgesi sayısı her geçen gün artıyor. ÇTSO'dan yapılan açıklamada Çanakkale'nin önemli bir nakliye hinterlandında bulunması sebebiyle taşımacılık sektörünün her geçen gün geliştiği, 1915 Çanakkale Köprüsünün kurulmasıyla birçok sektörde Çanakkale'nin lojistik üssü haline geleceği belirtildi. Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada; "Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası olarak yaklaşık 6.000'e yakın aktif K Belgesi olan tacirimiz var. Bizim misyonumuz tacirimizin tüccarımızın bürokratik işlemlerini her alanda kolaylaştırmaktır. Odamız tarafından 2006 yılından beri K Belgesi veriliyor. 2013 yılında tüm Odalardan bu yetki bir süreliğine alındı. Biz ÇTSO olarak bu duruma sürekli itiraz ettik. Uygulamanın devam etmesinin nakliyecilerimiz için büyük kolaylık olduğunu ilgili makamlara yazılı olarak ilettik. Haziran 2014 yılında girişimlerimiz sonuç verdi ve yeniden K Belgesi düzenleme yetkisi verildi. Odamızca verilen bu hizmet sırasında uygulamada yaşanan sıkıntıları da sürekli olarak ilgili mercilere ilettik. Bürokrasinin azaltılmasını talep ettik ve takibini yaptık" dedi.
Başkan Semizoğlu açıklamasının devamında; "1915 Çanakkale Köprüsü bittiği zaman, İstanbul-İzmir-Edirne ve Bursa hinterlandının ulaşım merkezi Çanakkale olacak. Evimizde tükettiğimiz birçok ürün bize nakliye ile ulaşmakta. Bu yüzden bu sektörün gelişmesi beraberinde birçok sektörü de olumlu olarak etkileyecek ve besleyecektir. Resmi Gazete'de 08.01.2018 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile belge düzenlemede bürokrasiyi azaltacak ve e-devlet kullanımını artıracak yeni düzenlemeler ile: Firmaların belge alma şartları hafifletilmiş, belge ücretleri yüzde 50'ye yakın düşürülmüştür. K1 yetki belgesinde asgari kapasite şartı şirketlerde 110 tondan 50 tona (en az 2 özmal araç) , şahıslarda 30 tondan 25 tona (en az 1 özmal araç) düşürülmüştür. K3 yetki belgesi asgari kapasite şartı, 45 tondan 35 tona (en az 2 özmal araç) düşürülmüştür. Yetki belgesi yenileme sırasında ödenecek taşıt kartı ücretinin 112 TL'dan 60 TL'sına düşürülmüştür.Daha önce belge alanlardan belgeleri iptal edilen veya yenileme hakkını kaybeden firmalara, yüzde 50 indirimli yeniden belge alma imkanı sağlanmıştır. Asgari kapasiteyi sağlayanların veya ilave edilecek taşıtlar için muayenesi bulunanların yaş şartları kaldırılmıştır.Gerçek kişilerin ölümü halinde, mirasçılarına ücret iadesi yapılması imkanı getirilmiştir.
Kamyonet (BB-van) Panelvan cinsi taşıtlar kapsam dışı bırakılmıştır.Elektronik tebligata ilişkin düzenleme yapılarak, tüm tüzel kişiliklere kayıtlı elektronik posta (KEP) zorunluluğu getirilmiştir. İbrazı zorunlu olan bir kısım belgenin, vatandaşın yeniden noter onayı için para verilmesinin önlenmesini teminen aslı görülerek iade edilebilmesi sağlanmıştır.Kargo taşımacılığında güvenlik esaslı tedbirle kargo alımı ve tesliminde kontrol mekanizması getirilmiş, tüketicilerin korunmasına ilişkin ilave tedbirler belirlenmiştir.Trafik güvenliğinin sağlanması görevi çerçevesinde, şoförlere yönelik ilave tedbirler kapsamında, yıllık güvenli sürüş eğitimi getirilmiştir. "Yetki belgesi sahipleri, çalıştırdıkları şoförlerin Milli Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen özel mesleki yeterlilik kurslarından yılda en az 7 saat, yüzde 70'i pratik, yüzde 30'u teorik olmak üzere güvenli sürüş eğitimi almalarını sağlayacaktır. Türkiye'deki yolcu, eşya ve kargoların anlık olarak takibine ilişkin U-ETDS Projesi ile elektronik ve uzaktan denetim yapılabilmesi için yasal zemin oluşturulmuştur” ifadelerine yer vererek, konuyla ilgili odadan detaylı bilgi alınabileceğini belirtti.
(Kaynak :Boğaz Gazetesi )
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans