Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / 3. HAVALİMANI LOJİSTİK MERKEZ OLACAK

3. HAVALİMANI LOJİSTİK MERKEZ OLACAK

3. HAVALİMANI LOJİSTİK MERKEZ OLACAK08.02.2018Ekonomi Bakanlığı e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı'nı yayımladı. Plana göre, başta Üçüncü Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler lojistik merkezler haline getirilecek. Böylece Türkiye'nin bir e-ticaret merkezi olması hedefleniyor.

Türkiye, e-ihracatta 3. Havalimanı'nı lojistik merkez olarak kullanmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, Üçüncü Havalimanı'na ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi ve iadesi süreçlerini içeren bir merkez kurulacak. Buradan sadece Türkiye'den yapılacak gönderiler değil, küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden lojistik operasyonların yürütülmesi temin edilecek. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018-2020 yıllarını kapsayan e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı yayımlandı.

E-TİCARET MERKEZİ OLACAK

Plana göre, başta 3. Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler, bölgesel lojistik merkezleri haline getirilecek. Böylece e-ihracat yapan şirketle geniş bir bölgeye düşük maliyet ve yüksek hızla erişim olanağına kavuşturulacak. 3. Havalimanı'nda ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi gibi tüm lojistik süreçleri içeren bir merkez kurulacak. Bu merkezle küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirilen lojistik operasyonların İstanbul üzerinden yapılması sağlanacak. Böylece, Türkiye e-ticaret merkezi haline gelecek.

MİKRO GİRİŞİMCİyE DESTEK

Sınır ötesi e-ticarette firmaların etkinliğinin ve rekabet gücünün artırılması hedefi kapsamında ihracatçıların e-ticaret platformlarını daha etkin kullanmalarını sağlamak için destek mekanizmaları geliştirilecek. E-ihracata konu olabilecek ürünlerin yabancı tüketicilere sunulmasında mikro girişimcilerin ihtiyaç duyabilecekleri danışmanlık hizmet giderleri karşılanacak. Sınır ötesi e-ticarette ürün güvenliği ve denetiminin etkinleştirilmesi sağlanacak. Tüketici haklarını koruyacak hukuki altyapı geliştirilecek.

TÜRK MALI İMAJI KORUNACAK

Türk malı imajının dış pazarlarda korunması için gerekli mevzuat altyapısı oluşturulacak. Bu kapsamda e-ihracatta güven artırıcı tedbirlerin alındığını gösteren işaret veya damga gibi bir uygulama getirilecek.

Miray ÇİMEN – AKŞAM

Kaynak: lojiport.com