utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
“SERBEST BÖLGE İLE LİMAN ARASI KORİDOR GENİŞLEMELİ”
“SERBEST BÖLGE İLE LİMAN ARASI KORİDOR GENİŞLEMELİ”
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
22.02.2018
MTSO18 No'lu Komite Başkanı Zeki Şan, Mersin Serbest Bölge ile liman arası koridor genişlemesi gerektiğini söyleyerek, bu koridorun dar olması nedeniyle konteyner giriş çıkış akışının yavaşladığını ifade etti.
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 18 No'lu Gümrük Müşavirliği ve Lojistik Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Zeki Şan, sektör sorunlarına dikkat çekip, Komitenin çalışmaları hakkında bilgi verdi. odadan yapılan açıklamaya göre; ilk olarak Kimya Laboratuvarı'nın TASİŞ Bölge Müdürlüğü Tarsus Yenice Bölgesi'ne taşınmaması kararına değinen Şan, kararın kente etkisinin olumlu olduğunu belirtti.
Mersin'e gelen ya da Mersin'den gönderilen ürünlerin yüzde 90'dan fazlasının bu laborutavarda test edildiğini anlatan Şan, İstasyon civarında Mersin Limanı'na yakın bir arsa temin edildiğini açıklayan Şan, bu arsa üzerinde laboratuvar kurulması yönündeki çalışmaların sürdüğünü bildirdi.
Bir diğer teşekkürü Gümrük Müşavirleri ve çalışanlarının Liman Giriş Kartları konusunda yapmak istediğine değinen Zeki Şan, “Yeni yılda Mersin Limanı'na giriş çıkışlarda kullanılan giriş kartlarında eski uygulamanın devam etmesi de sektörümüz adına önemliydi. Bu sayede çok ciddi seviyelerde yaşanacak istihdam sıkıntısı çözülmüş oldu” dedi.
“A KAPISINDAKİ DÜZENLEMELERİN TAKİPÇİSİYİZ”
Komite olarak üzerinde çalıştıkları konulara da değinen Zeki Şan, özellikle Liman A kapısında yapılmasını bekledikleri çevre düzenlemeleri üzerinde durdu. Aynı bölgede yolcu salonu bulunduğunu da hatırlatan Şan, “Liman A Kapısı'nın düzenlemesi konusunda Büyükşehir Belediyesi'nin gerekli hassasiyeti gösterip düzenlemeyi biran önce gerçekleştirmesi Mersin'in ticareti açısından önemlidir” dedi.
Mersin Limanı'nın bölgenin dışa açılan kapısı olduğunu hatırlatan Şan, bu kapıdan yabancı gemilerin mürettebatının ya da yolcu salonundan kurvaziyer gemilerle gelen turistlerin geçtiğini ve Mersin'e yakışır bir manzara ile karşılanmalarının büyük önem taşıdığını söyledi.
Bölgenin trafik sorununun çözümü ve park alanlarının düzenlenmesi adına yıllardır mücadele verdiklerini hatırlatan Şan, konunun Ulaşım ve Koordinasyon Merkezi'ne (UKOME) taşındığını, buradan ilgili kararın da çıktığını ve düzenlemelerin başlaması için takibe devam edeceklerini bildirdi.
“SERBEST BÖLGE İLE LİMAN ARASI KORİDOR GENİŞLEMELİ”
Çalışmaların hızlandırılması, verimin artırılması adına bir takım düzenlemeler beklediklerine de değinen Zeki Şan, ilk olarak Mersin Serbest Bölge ile Mersin Limanı arasındaki koridora dikkat çekti. Bu koridorun dar olması nedeniyle konteyner giriş çıkış akışının yavaşladığını ifade eden Şan, “Araç yığılmaları nedeniyle yaşanan bölgedeki trafik aksaklığını MIP ve MESBAŞ'ın ortak hareket ederek çözüme kavuşturmasını bekliyoruz” dedi. Gerek limanda gerekse serbest bölgede ticaret hacminin gün geçtikçe arttığına ve önümüzdeki süreçte daha çok araç yığılması yaşanacağına dikkat çeken Şan, koridorun vakit kaybedilmeden genişletilip trafik akışının hızlandırılmasının ticaretin artması adına önem taşıdığını söyledi.
Mersin – Adana arası D400 Karayolu üzerinde devam eden yol çalışmasının önemine de değinen Şan, “Liman giriş kapıları önünde geçmiş dönemde yaşanan yığılmaların bu yolun tamamlanması ile birlikte düzene gireceğine inanıyoruz. Bu nedenle sektörün ve kent trafiğinin rahatlaması adına bu yolun yapımı önemliydi. Vakit kaybedilmeden tamamlanması halinde Mersin trafiğinin giriş çıkışlarının rahatlayacağına inanıyorum” dedi.
“ARF SİSTEMİ ONLİNE YÜRÜTÜLMELİ”
Konuşmasında ARF (Liman Talep Formları) Sistemine de değinen Zeki Şan, çalışmaların hızını artırmak adına bu alanda da bir takım değişiklikler talep ettiklerini dile getirdi. İskenderun Limanı'na gitmeden bu işlemi yapabildiklerini anlatan Şan, Mersin Limanı'nda ise ARF'yi sistemden çıkarıp elden takip etmek durumunda kaldıklarını açıkladı. Bu sistemin bilgisayar üzerinden online olarak kullanılabilmesi halinde sektörde iş akışında büyük rahatlık sağlanacağını vurgulayan Şan şunları söyledi: “Gerek ithalat gerekse ihracat işlemlerinde ARF Sistemi uygulanmakta. Bu uygulamanın bilgisayar üzerinden gerçekleştirilebilmesi halinde hem zamandan tasarruf sağlanmış olacak hem de maliyetlerimiz düşecektir. Bu nedenle MIP'den ARF Sistemini takip ve sonlandırma işlemlerinin tamamını işyerlerimizden yapabileceğimiz bir formata dönüştürmesini talep ediyoruz. Artan iş yükü içinde bu sistemin otomasyona dönmesi zaruri hale gelmiştir. Bu konudaki gerekli düzenlemelere hız verilmesi önem taşımaktadır.”
“DEMURAJ VE GEÇİCİ KABULDE DÜZENLEME GEREKLİ”
Ayrıca Demuraj ve Geçici Kabul Ücretleri konusunda da acil düzenleme beklediklerini vurgulayan Şan sözlerini şöyle sürdürdü: “Ekonomiyi ve özellikle ihracatı hareketlendirmek ve 2023 hedeflerine ulaşmak istiyorsak gemi acenteleri geçici kabul ücretlerini almayabilir veya bu tür ücretleri aşağı çekebilir. Kaldı ki konteynerlere gerek yükleme gerekse boşaltma yapmak için boş konteyner talepleri karşılandığında, boş konteynerin taşıma ücretleri de ihracatçı ya da ithalatçı firmalarca karşılanmaktadır. Ayrıca konteyner başına alınan geçici kabul ücretlerinin acenteden acenteye farklılık göstermesinin önüne geçilebilir. Bir acente limandan konteyner çıkışında 60 dolar alırken bir diğeri 35 dolar talep ediyor. Uygun rakamlarla bu fiyat sabitlenebilir. Ayrıca depozito iadelerindeki gecikme sorunu da çözümlenmesi gereken konular arasında yer almaktadır. Acentelere yatan depozitoların iadesini bir ay sonra dahi alamıyoruz. Geri dönüşlerde bankalar 30-50 dolarlık kesintilere gidiyor ve tüm bunlar mali açıdan firmaları zorluyor.”
Hediye EROĞLU - MERSİN / LOJİPORT
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans