utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
YILLIK 1 MİLYON TON YÜK TÜRKİYE ÜZERİNDEN TAŞINACAK
YILLIK 1 MİLYON TON YÜK TÜRKİYE ÜZERİNDEN TAŞINACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
26.02.2018
Çin, Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan ve Gürcistan'dan geçecek ‘Yeni İpek Yolu', Türkiye'den Avrupa'ya açılacak ve bu şekilde Tükiye üzerinden önemli miktarda ürün geçişi olacak. Bu rakamın ilk yıl için 1 milyon ton olması bekleniyor.
Çin, Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan ve Gürcistan güzergahını izleyecek “Yeni İpek Yolu”nun Avrupa'ya açılan kapısı Türkiye olacak.
2013'te Astana'da “Yeni İpek Yolu 2. Uluslararası Ulaştırma ve Lojistik İş Forumu” çerçevesinde, Kazakistan Demiryolları Ulusal Şirketi AŞ, Azerbaycan Demiryolları AŞ, Gürcistan Demiryolları AŞ başkanları tarafından Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Güzergahını Geliştirme Koordinasyon Komitesi'nin kurulmasına ilişkin anlaşma imzalandı.
Komite, Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Güzergahı'na yük akışını artırmak amacıyla 2014'te kuruldu.
4 MİLYON TON TAŞINACAK
Komite üyelerinin yanı sıra Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan'ın katılımıyla da geçen yıl Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Güzergahı Uluslararası Birliği oluşturuldu. Geçen hafta imzalanan protokolle Türkiye de söz konusu birliğin daimi üyesi haline geldi.
Çin, Kazakistan, Hazar Denizi, Azerbaycan ve Gürcistan güzergahını izleyecek Yeni İpek Yolu, Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak. Türkiye, yolun Trans-Hazar koridoru olarak ifade edilen hattında ana aktörlerden biri oldu. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nı da kapsayan koridor, Çin'den Avrupa'ya, Rusya'dan Güney Asya ve Afrika'ya kadar ulaşımı kolaylaştıracak.
Birliğin Yönetim Kurulu Başkanı Kanat Alpysbaev, yaptığı açıklamada, Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu Hattı'nın açılmasıyla Trans-Hazar koridorunun tamamlandığını söyledi.
TCDD Taşımacılık AŞ'nin Birliğe katılmasının önemine dikkati çeken Alpysbaev, koridorda geçen yıl taşınan yaklaşık 2 milyon tonluk yükün bu yıl 4 milyon tona çıkarılmasının hedeflendiğini bildirdi.
Türkiye'nin de katılımıyla söz konusu hedefe ulaşılabileceğinin altını çizen Alpysbaev, Türkiye üzerinden yıllık 1 milyon ton yük taşınmasının beklendiğini dile getirdi.
HEDEF 17 MİLYON TON
Çin ile Avrupa'nın Türkiye aracılığıyla birleşeceğine işaret eden Gurbanov, Türkiye üzerinden taşımacılığın başladığını bildirdi.
Gurbanov, koridordaki eksikliklerin zaman içinde giderileceğini belirterek, iş birliğinin üye tüm ülkelere katkı sağlayacağını kaydetti.
Türkiye üzerinden Avrupa'nın tüm ülkelerine ve İngiltere'ye kadar taşımacılığın yapılabileceğini anlatan Gurbanov, Trans-Hazar taşımacılığından beklentisinin büyük olduğunu ifade etti.
Gurbanov, yük miktarının 17 milyon tona çıkmasını istediklerini dile getirdi.
TÜRKİYE SÖZ SAHİBİ
TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt da Trans-Hazar taşıma koridorunun, Çin'den Avrupa'ya uzanan tarihi İpek Yolu olarak bilinen hattın önemli bir kısmını oluşturduğunu belirtti.
Koridor üzerindeki demiryolu ve liman otoriteleriyle Hazar Denizi üzerindeki gemi işletme otoritelerinden oluşan uluslararası birlikte artık Türkiye'nin de söz sahibi olacağına işaret eden Kurt, koridorda Çin'den Avrupa'ya, Rusya'dan Güney Asya ve Afrika'ya kadar uzanan çok önemli bir hinterlanda hizmet eden uluslararası lojistik ve taşıma yapılabileceğini söyledi.
Kurt, koridor üzerinden 100 milyon tona yakın yükün akmaya hazır olduğuna dikkati çekerek, demiryolu hattındaki lojistik hizmetin tamamlanmasının ardından söz konusu taşımanın gerçekleşebileceğini kaydetti.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans