utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Havayolu
/
TURKISH CARGO’DAN 3. HAVALİMANINA MEGA HUB
TURKISH CARGO’DAN 3. HAVALİMANINA MEGA HUB
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
29.05.2018
Turkish Cargo, yakın zamanda hizmete açılacak İstanbul Yeni Havalimanı'nda yıllık 4 milyon ton kargo ayrıştırma kapasitesine sahip tesisiyle dünyanın ilk beş hava kargo markasından biri olma hedefine bir adım daha yaklaşacak. 165.000 m2 olana sahip tesiste kurulacak ısı kontrollü dedike alanlar sayesinde; bozulabilir ürünler, değerli kargolar, canlı hayvan gönderileri, hızlı kargo operasyonları, genel kargo operasyonlarından ayrıştırılacak.
Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markalarından olan Turkish Cargo, 121'ye ülkeye, 85'i direkt kargo noktası olan 300'den fazla destinasyona hava kargo hizmeti sağlıyor. 2017 yılında 1 milyon 130 bin ton kargo taşıyan başarılı hava kargo markası, yakın zamanda hizmete açılacak olan İstanbul Yeni Havalimanı'nda 165.000 m2'lik kapalı alanı olan ve yıllık 4 milyon ton kargo ayrıştırma kapasiteli bir tesise sahip olacak. Bu tesisle küresel hedeflerine bir adım daha yaklaşacak olan Turkish Cargo'dan bu yeni yatırıma ilişkin sorularımız şöyle cevaplandırıldı.
YILLIK KAPASİTESİNİ 4 MİLYON TONA ÇIKARACAK
Turkish Cargo'nun, İstanbul Yeni Hava Limanı'ndaki kargo tesisinin özellikleri neler?
Kargo terminalimizin faz 1 inşası tamamlandığında tesisimiz yılda 2 milyon ton/yıl kapasiteye ulaşacaktır. Genişleme alanına yapılacak olan ikinci faz tesis kurulumu ile toplam kapasitemiz 4 milyon ton/yıl olacaktır. Tesisimizin zemin alanı 60.000 m2, toplam inşaat alanı ise 165.000 m2 olacaktır. İhtiyaca göre genişleme alanı kapasitesi 150.000 m2'dir. Kargo terminalimizin zemin etütleri ve zemin altı beton döküm işlemleri devam etmektedir. Terminal ve apron arasında yapılacak tünellerle apron ulaşımı pist ve taksi yollarını kesmeden hızlı bir şekilde sağlanacak, bu sayede depodan çıkan paletlerin uçağa, uçaktan depoya olan transfer süresi de minimize edilmiş olacak. Tesisimize yakın mesafede olacak olan kargo uçağı park pozisyonlarıyla daha hızlı bir kargo uçağı operasyonu sunulacak. Hangar içinde kullanacağımız otomatik depolama sistemleri; depo operasyonumuzdaki hız, verimlilik ve kalitenin arttırılmasına olanak sağlayarak operasyonel hedeflerimizin gerçekleştirilmesinde büyük bir rol oynayacaktır.
Hava kargo sektörü giderek teknolojik altyapıya ve otomatik depolama sistemlerine geçiş yapıyor. Turkish Cargo'nun yeni tesisinde durum ne olacak?
Dünyanın lojistik ağırlık merkezine en yakın mega hub olacak olan İstanbul Yeni Havalimanı'nda yer alacak olan kargo tesisimizi, teknojik gelişmeler odaklı olarak çağın şartlarına göre uyarlıyoruz. Yeni tesisimizde kargo hareketlerinin otomotize edilmesinde iki farklı sistemi kullanılacağız. Bunlardan biri PCHS (Pallet Control Handling System)'dir. Uçaktan gelen ya da uçağa gitmek için hazır olan ULD'lerin (Unit load device) depolanması ve istenilen yere otomatik bir şekilde aktarılması için kullanılacaktır. Diğer otomatik sistemimiz olan ASRS (Automatic Storage and Retrieval System), ULD'lerin içeriğini oluşturan daha küçük kargo paletlerini otomatik bir şekilde depolamak ve ihtiyaç olduğunda istenilen yere yine otomatik bir şekilde transferinin sağlanması için kullanılmaktadır. 3 büyük bloktan oluşan 30 crane'e sahip ASRS, toplamda 18.000 palet kapasitelidir. Bu sistemler hareket optimizasyonlarını kendi yapay zekaları ile sağlayarak personelin sürece müdahalesini minimize etmektedir. Mevcut tesisimizde manuel yöntemler ile yürütülen süreçler bu yatırımlar sayesinde otomatize edilecek. Bu da insan faktörlü hataların azalmasını sağlayacaktır. Kurulacak tesis, modüler tasarıma sahip olup büyüme stratejisine uygun olarak hızlı ve kolay bir şekilde kapasite arttırmaya yönelik genişlemeleri mümkün kılacak şekilde planlanmıştır. Yapılan bu teknoloji yatırımlarıyla depo içinde insan eliyle yürüyen operasyonun büyük bir kısmı otomotize edilecek, daha düşük depo içi trafiği ile birlikte operasyon daha verimli yürütülebilecektir.
ÖZEL KARGOLAR İÇİN ÖZEL ALANLAR OLACAK
Özel kargo taşımacılığına dair ne gibi yenilikleriniz olacak?
Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası olarak özel kargo taşımalarına azami derecede ihtimam gösteriyoruz. Modern tesisimiz içinde özel kargo operasyonları için tahsis edilen 6.600 m2 ısı kontrollü bozulabilir cargo operasyon ve depo alanı, 2.000 m2 express cargo operasyon alanı, 1.000 m2 değerli kargo operasyon ve depolama alanı, 500 m2 canlı hayvan tesisi ve yaklaşık 7.000 m2 alanı kapsayan ısı kontrollü dedike alanlar sayesinde; bozulabilir ürünler, değerli kargolar, canlı hayvan gönderileri, hızlı kargo operasyonları, genel kargo operasyonlarından ayrıştırılacak. Bu yenilik pazarın ihtiyaçlarına hitap ederek müşteri memnuniyetini artıracak, ayrıca daha yalın bir operasyonu mümkün kılacaktır. Turkish Cargo, tüm özel kargo süreçlerine dedike alanlar oluşturarak güven ve hız odaklı çalışmalarına devam ediyor.
Turkish Cargo'nun Atatürk Hava Limanı ve İstanbul Yeni Hava Limanı arasındaki süreç yönetimi nasıl olacak?
Yeni havalimanının açılmasıyla birlikte geçiş döneminde kargo operasyonu iki ayrı tesiste yürütülecektir. Atatürk Hava Limanı'ndaki mevcut kargo terminalimizde ve İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki mega hub kargo terminalimiz tamamlanana kadar altyapı açısından tamamıyla yeterli olacak olan geçici uydu terminalimizde hizmet vereceğiz. Kargoların taşınma operasyonu için yetkilendirilmiş (Regulated Agent-RA3) RA3 sertifikalı firmalar tarafından, iki havalimanı arasında yapılacak olan kara taşımaları tırlar ile gerçekleştirecek.
Özel kargo transferleri için kargonun muhteviyatına bağlı olarak farklı boyutlarda ısı kontrollü araçlar kullanılacak ve tehlikeli madde taşımaları için ADR (Agreement on Dangerous Goods by Road) eğitimi almış şoförler görevlendirilerek ADR mevzuatına uygun taşıt ve ekipmanlar kullanılacaktır. Kargonun kabulü ve müşteriye teslim işlemleri için gerekli alt yapı her iki havalimanında da bulundurulacak ve gümrük müdürlüğünün her iki limanda kuracağı altyapı sayesinde gümrük işlemleri daha hızlı tamamlanacaktır.
Ayrıca; gümrük süreçlerinin tek seferde sonuçlanması için kargolar mühürlenmiş tırlarla taşınacaktır. Tırların mühürlenmesi ile kargoların müdahalesiz bir şekilde transferi sağlanacaktır. Gümrük çalışanlarının gözetiminde tırlar mühürlenecek ve mühürler kırılacaktır.
HEDEF İLK 5
Turkish Cargo'nun hedefleri neler?
Yapılan yolcu ve kargo uçağı alımlarıyla beraber hava kargo alanında ülkemizin konumunu değerlendirerek sektörümüzün en büyük beş markasından biri olmayı hedefliyoruz. İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki tesisimize geçmek, bu amaca yönelik attığımız en önemli adımlardan biri olacaktır. Özel ürün ve hizmetlere yönelik çalışmalara ağırlık vererek müşteri ihtiyaçlarına yönelik nitelikli ürün ve hizmet altyapısı kurulmaktadır. Teknolojiyi ve bilgiyi yoğun olarak kullanacak projeler yakından takip edilmekte ve entegrasyonlarının sağlanması hususunda çalışılmalarımız devam etmektedir.
“Yeni havalimanının açılmasıyla birlikte geçiş döneminde kargo operasyonu iki ayrı tesiste yürütülecektir. Atatürk Hava Limanı'ndaki mevcut kargo terminalimizde ve İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki mega hub kargo terminalimiz tamamlanana kadar altyapı açısından tamamıyla yeterli olacak olan geçici uydu terminalimizde hizmet vereceğiz. Kargoların taşınma operasyonu için yetkilendirilmiş (Regulated Agent-RA3) RA3 sertifikalı firmalar tarafından, iki havalimanı arasında yapılacak olan kara taşımaları tırlar ile gerçekleştirecek.”
Kaynak:
lojitikhatti.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans