utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
DÖKME YÜK TAŞIYAN GEMİLER RO-RO’YA DÖNÜYOR
DÖKME YÜK TAŞIYAN GEMİLER RO-RO’YA DÖNÜYOR
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
10.09.2018
Lojistik şirketlerine ve ihracat yapan firmalara maliyetler açısından tasarruf sağlayan Ro-Ro taşımacılığına ilgi giderek artıyor. Türkiye'nin en büyük üç limanından biri olan Kumport, Ambarlı – Bandırma güzergahına iki yeni servisi ekleyerek Ro-Ro taşımacılığında hedef büyütüyor.
Karayolu taşımacılığında akaryakıt fiyatlarındaki artıştan etkilenen firmalar, yükselen maliyetlerin bir kısmını Ro-Ro taşımacılığı sayesinde önlüyor. Firmaların deniz yolu taşımacılığına yönelmesiyle 2018'de yıl sonuna kadar Ambarlı-Bandırma arasında 210 binin üzerinde aracın Ro-Ro ile taşınması bekleniyor. Ro-Ro taşımacılığı yapan şirketlerin sefer sayılarını artırmasıyla Kumport da Ro-Ro modelindeki iş hacmini büyütüyor. Kabotaj ve gümrüklü iskelelerde Ro-Ro rampası bulunan Kumport, yaklaşık 20 yıldır binlerce aracın karaya ulaşmasına aracılık ediyor. Günlük sefer sayısını altıya çıkaran Kumport, aynı zamanda trafikteki araç sayısının azaltılmasına da katkı sağlayacak.
Taşımacılık maliyetleri göz önüne alındığında Ro-Ro'nun önünün açıldığını söyleyen Kumport CEO'su Özgür Soy, ‘'Günümüzde Ro-Ro taşımacılığı ile limanlardaki elleçleme süreleri önemli ölçüde kısaldığını söyleyebiliriz. Bu durum da beraberinde birçok faydayı getiriyor. Bunlardan en önemlisi firmaların liman masraflarından tasarruf sağlaması yönünde. Ro-Ro taşımacılığı ile aynı zamanda taşınan yük, kötü hava koşullarından etkilenmiyor. Özellikle Marmara bölgesi içinde kara yoluyla taşınan bazı ürünlerin orta vadede Ro-Ro taşımacılığı kullanılarak taşınacağını kullanacağını öngörüyoruz'' dedi. Ro-Ro taşımacılığının Türkiye'deki durumunu değerlendiren Soy, “Türkiye'de resmi rakamlara baktığımızda 2017 yılında yaklaşık 215 bin tekerlekli aracın deniz yolu ile taşındığını görüyoruz. Ro-Ro taşımacılığını doğru yatırımlar ve desteklerle artırmak mümkün. Yıl sonu itibariyle araç taşıma hacminin, geçen yıla göre yüzde 5 oranında artış göstermesiyle Marmara Havzası'nda 2 milyonu geçmesini bekliyoruz'' diye konuştu. Kuzey ve Güney Marmara güzergahındaki Ro-Ro taşımacılığının tercih edilme oranının da yüzde 50 seviyelerinde olduğunu söyleyen Özgür Soy, yapılacak yatırımlar ve düzenlemelerle birlikte bu oranın artacağını sözlerine ekledi.
Kaynak:
lojistikdefteri.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans