utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
SAMSUNPORT, GÖZÜNÜ UZAK PAZARLARA DİKTİ
SAMSUNPORT, GÖZÜNÜ UZAK PAZARLARA DİKTİ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
16.10.2018
Samsunport Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berzan Avcı, "Uzun mesafeli uluslararası yük taşımacılığı koridorlarında Samsunport'un yerini alması için gerekli her türlü altyapı ve üstyapı düzenlemelerini tamamlıyoruz" diyor.
Cey Group, gerçekleştirdiği yatırımlarla limancılık faaliyetlerinde aylık 3 milyon tonluk elleçleme kapasitesine ulaşırken Türkiye'de az sayıda limanda bulunan tren feribotu ile uluslararası yük taşımacılığına yönelik iş hacmini artırmayı hedefleyen Samsunport, uzak pazarlara yönelik yapılan taşımacılık koridorunda yer almaya odaklandı.
Samsunport'u 2010 yılında yapılan özelleştirme ile devralan Cey Group, yaptığı yatırımlarla limanı Karadeniz'in başlıca limanlarından biri haline getirdi. Limanın 445 bin metrekarelik alana sahip olduğunu belirten Samsunport Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berzan Avcı, "Bugün itibarıyla limanın bin 756 metre rıhtım uzunluğu, 7 ila 12 metre rıhtım derinliği, 11 adet 60 bin ton stoklama kapasiteli silosu, 300 bin ton depolama kapasitesine sahip antreposu bulunuyor. Demiryolu bağlantısı da olan limanda 400 kişiyi istihdam ediyoruz" dedi.
Samsunport'un yıllardır artan bir ivmeyle yatırımlara devam ettiğini söyleyen Avcı, 2017 yılında konteyner trafiğini dört kat artıracak rıhtım ve geri saha düzenlemesini tamamladıklarını bildirdi. Avcı, "2010 yılında özelleştirme ile devir aldığımız Samsun Limanı'nın 36 yıllık işletme hakkına sahip olduk. Bu tarihten itibaren yaptığımız yatırımlar ile Samsunport'u uluslararası standartlarda hizmet veren bir yapı haline getirdik" ifadelerini kullandı. Cey Group bünyesinde limancılık sektöründe sadece Samsunport'un faaliyet göstermediğinin altını çizen Avcı, grup firmalarından Ceyport'un 2014 yılında önce Erdemir Limanı, daha sonra da Tekirdağ Limanı'nın operasyonlarını üstlendiğini belirtti.
"Tren feribotu ile uluslararası yükte iş hacmini artırmayı hedefliyoruz"
Mevcut operasyonların yanı sıra Türkiye'de az sayıda limanda olan tren feribotu ile uluslararası yük taşımacılığına yönelik iş hacimlerini artırmak için çalışmalarının ve görüşmelerinin devam ettiğini belirten Avcı, "Uzun mesafeli uluslararası yük taşımacılığı koridorlarında Samsunport'un yerini alması için gerekli her türlü altyapı ve üstyapı düzenlemelerini tamamlıyoruz. Yapılan işlerin ve yatırımların sadece işletme için değil, bulunduğu çevre, il ve nihayetinde ülke için katma değerli faydalar sağlayacağı unutulmamalı" şeklinde konuştu.
Cey Group bünyesinde, 2010 yılından itibaren özelleştirme ihalesini kazandıkları ve işletme hakkını aldıkları Samsunport'u işlettiklerini kaydeden Berzan Avcı, "Ayrıca özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın bu yıl gerçekleştirdiği ve 347 milyon 100 bin TL'lik teklif ile ihalesini kazandığımız Tekirdağ Limanı için de beklemedeyiz. Samsunport'ta yük çeşidini ve miktarını artırarak kapasite kullanımımızı verimli hale getirmek için sürekli çalışıyoruz. Konteyner, katı dökme yükler, paketli yükler, canlı hayvan, Ro-Ro operasyonlarının yanı sıra supalan olmak kaydıyla sıvı dökme yükleri ve uzun süreli uluslararası projeler kapsamında özel proje yüklerini de elleçliyoruz" açıklamasını yaptı.
"Limanda sürdürülebilirliğe yönelik yatırımlar yaptık"
Öte yandan yaptıkları yatırımların sadece operasyonel konuları kapsamadığının altını çizen Avcı, dolaylı operasyonel maliyetleri belirli süre içinde azaltmaya destek olacak ve genel çevresel sorunların çözülmesine de katkı sağlayacak yatırımlara da önem verdiklerini ifade etti. Yeşil Liman haline gelmek için başladıkları Yeşil Dönüşüm Projesi kapsamında Samsunport'ta yaptıkları son yatırım ile 14 bin metrekarelik çatı modülüne güneş enerjisi santrali (GES) kurduklarını aktaran Avcı, "2.5 milyon dolarlık yatırımla bu yılın başında üretime başlayan GES ile yılda 2 milyon 750 bin kW'lık enerji üretimi hedefliyoruz. Bu sayede yüzde 50 enerji tasarrufu sağlayacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu. Bunun yanı sıra hem karbon salımı hem yenilenebilir enerji hem de sürdürülebilirlik açısından bütün altyapılarını değiştirdiklerini aktaran Avcı, mazotlu olan bütün vinçleri elektrik enerjisiyle çalışacak şekilde dönüştürdüklerini ve bu şekilde mazotlu kullanım maliyetini dörtte bir oranında azalttıklarını sözlerine ekledi.
Sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında tesislerindeki ışık kaynaklarının tamamını LED sisteme geçirdiklerini ve böylece karbon salımını yüzde 77 azalttıklarını anlatan Berzan Avcı, "2018'de faaliyete başlayan GES projemiz Logitrans Lojistik Fuarı'nda Atlas Lojistik Ödülleri'nde ödüllendirildi. Samsunport'u yeşil liman olarak konumlandırdığımız projelerimizin ödüllendirilmesi umuyorum ki sektörü benzer hamleler gerçekleştirmeye teşvik edecek" dedi. Samsun'da liman sahası yatırımlarının dışında, Ankara yolu üzerinde 50 bin metrekarelik açık alan üzerine 35 bin metrekarelik kapalı bir antrepo yatırımı planladıklarına da değinen Avcı, yatırım odaklı şirket kültürüne sahip olduklarını; lojistik sektörüne faydalı ve ülkemize katma değer sağlayacak her türlü yatırıma devam edeceklerini belirtti.
Limancılık sektörüne yönelik değerlendirmelerde de bulunan Berzan Avcı, sektörde yüksek hacimli tahliye ve yükleme operasyonlarında elleçleme performansının da yüksek ve sürdürülebilir olması gerektiğini dile getirdi. Avcı, sürdürülebilir kaliteyi sağlamak için yeterli vinç, ekipman ve altyapı yatırımı yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.
DÜNYA
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans