utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Dünyadan
/
AVRUPA’DA KAMYONLAR İÇİN 26 BİN ŞARJ NOKTASINA İHTİYAÇ VAR
AVRUPA’DA KAMYONLAR İÇİN 26 BİN ŞARJ NOKTASINA İHTİYAÇ VAR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
28.01.2019
Avrupa'nın karbondioksit (CO2) hedefleri için 2025/2030 tarihine kadar AB otoyolları boyunca elektrikli kamyonlar için 26 bin şarj istasyonuna ihtiyaç olduğu belirtiliyor. Avrupa Komisyonu, gelecek hafta içeresinde bu konularla ilgili bir toplantı yaparak, Avrupa'nın yol haritasını belirleyecek.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB genelindeki elektrikli ve diğer alternatif motorlu kamyonlar için uygun şarj ve yakıt ikmali altyapısının bulunmamasına ilişkin verileri yayınladı. ACEA, bu yeni verileri, Avrupa Parlamentosu temsilcileri, 28 ulusal hükümet ve ‘trilogue'un müzakerelerinin bir parçası olarak gelecek hafta gerçekleşecek olan ve CO2 hedefleri hakkındaki belirleyici olacak toplantının öncesinde duyurdu.
AB'nin iddialı CO2 standartlarına ulaşmak, ancak sıfır ve düşük emisyonlu kamyonların hızlı ve büyük bir pazarda alımı ile mümkün olacağı belirtiliyor. Ancak AB'nin bunu sağlamak için net bir eylem planı yok. Bunun için yeni CO2 hedefleri üzerinde bir anlaşma yapmak ve gerekli altyapı için çalışmak gerekiyor.
Tahminlere göre, 2025/2030 tarihine kadar AB otoyolları boyunca elektrikli kamyonlar (500 kW'den büyük) için en az 6 bin yüksek güç şarj noktasına ihtiyaç duyulacak. Ayrıca, kamyonlar için uygun olan 20 bin adet "normal" şarj noktası dolayısıyla 26 bin şarj noktasına ihtiyaç var.
ACEA Genel Sekreteri Erik Jonnaert, yaptığı açıklamada kamyonlar için tek bir kamu şarj noktasının bulunmasının şaşırtıcı olduğuna dikkat çekti.
Otoyollar boyunca elektrikli binek otomobiller için yüksek güçlü şarj noktaları kullanılmasına rağmen, ağır hizmet kamyonları bu altyapıyı çok daha yüksek güç ve enerji taleplerinin yanı sıra tüm ana hat boyunca şarj etmek için ihtiyaç duyacakları çok sayıda park yeri nedeniyle kullanamıyor.
Benzer şekilde, basınçlı depolamanın kamyon talebini karşılamak için çok küçük olması koşuluyla, otomobiller için hidrojen doldurma istasyonları kamyonlar için uygun olmadığı görüşü belirtildi. 2025/2030 tarihine kadar bin tane özel hidrojen istasyonuna ihtiyaç duyuluyor. Avrupa'da 10'dan daha az istasyon var.
Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) için kamyona özel kamu dolum istasyonları şu anda bazı AB üye ülkelerinde mevcut olmakla birlikte, bunların dağılımı Avrupa'da hala düzensiz ve istasyonların sayısı düşük sayıda.
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans