Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / HOROZ LOJİSTİK DENEYİMİ E-TİCARETTE

HOROZ LOJİSTİK DENEYİMİ E-TİCARETTE

HOROZ LOJİSTİK DENEYİMİ E-TİCARETTE25.06.2019
Horoz Lojistik, lojistik sektöründe 77 yıllık deneyimini e-ticaret lojistiği hizmetlerine de yansıtıyor. E-ticaretin toplam ciroları içindeki payını %20'lere çıkardıklarını belirten Horoz Lojistik Yurtiçi Taşımacılık Dağıtım Operasyonları ve İş Geliştirme Direktörü İlker Özkocacık, “Yaptığımız, yapacağımız yatırımlar ile e-ticaret hizmetlerini kısa vadede toplam iş hacminin yarısına ulaştırmayı hedefliyoruz” diyor.

77 yıldır lojistik sektöründe faaliyet gösteren, 5 kıtada, 105 ülkede, 601 noktada entegre lojistik çözümler üreten Horoz Lojistik, e-ticareti büyüme stratejisinde odak noktasına alıyor. Lojistik sektöründeki deneyimini e-ticaret lojistiği hizmetlerine de yansıtan şirket, bu sektördeki paydaşlarına büyük hacimli ürün dağıtımı, adreste bulunan kata kadar teslimat, ortak depolama alan hizmeti, şubeden bağımsız müşteriden ürün alımı, mobilya dağıtım ve montajlı teslimat, mobilya satış sonrası hizmetler olmak üzere geniş bir yelpazede çözümler sunuyor.

Türkiye'nin 81 il ve ilçesinde, sipariş yönetimi, depolama ve ürünlerin nihai müşteri adreslerine teslimatını gerçekleştiriyor. Horoz Lojistik olarak e-ticarette yaşanan zorlukları görerek, kolay çözümler sunmak için yeni sistemler geliştirdiklerinin altını çizen Horoz Lojistik Yurtiçi Taşımacılık Dağıtım Operasyonları ve İş Geliştirme Direktörü İlker Özkocacık, bu yıl mobilya ve SSH alanında yeni iş birliktelikleri kurarak hizmet alanları ve portföylerinde organik bir büyüme hedeflediklerini aktarıyor. E-ticaretin toplam ciroları içindeki payını %20'lere çıkardıklarını belirten Özkocacık, “Yaptığımız, yapacağımız yatırımlar ile e ticaret hizmetlerini kısa vadede toplam iş hacminin yarısına ulaştırmayı hedefliyoruz” diyor.
 
E-LOJİSTİĞE CİDDİ YATIRIM YAPTI

Horoz Lojistik, e-ticaret operasyonlarını nasıl yönetiyor?


E-ticarette çok kanallı ve online yapılar oluşmaya başlamıştır. Zamanla bu ekosistemi besleyen alt sistemler oluşmuştur. Ödeme yöntemleri, yazılım destek uygulamaları, e-lojistik uyarlamaları gibi birçok faaliyet e-ticarete özel çözümler üreten yapılara dönüşürken, kendi ölçek ekonomilerini de oluşturmuştur. Horoz Lojistik bu gelişim sürecinin içinde öncü rol üstlenerek, e-lojistikte önemli yatırımlara imza atmıştır. Web tabanlı in-house yazılım ve mobil uygulamaları üzerinden, müşteri siparişlerinin depolama yönetimi (WMS), nakliye yönetimi (TMS) ve nihai tüketiciye teslimat yönetimi (DMS) gibi tüm aşamaları takip etmektedir. Müşteri bilişim sistemleri entegrasyonu, tüketici teslimat takibatı, çağrı merkezi hizmetleri, ayrıca montaj gereken ürünlerde anlık montaj personeli / yetkili servis ile eşzamanlı bilgi alışverişinin sağlanması gibi ayrı ayrı faaliyet kollarında kendini her gün geliştirmektedir. Yönettiği operasyonlarda müşterilerin beklentilerini en hızlı ve güvenli şekilde sağlamayı hedeflemektedir. Gerek kendi lokasyonlarında, gerekse müşteri lokasyonlarında depo yönetimi, ürün alımı, yurtiçi dağıtım süreçlerini KPI'lar ile takip etmektedir. Sahada etkin mobil teknoloji kullanımına sahiptir. Harita mühendisliği kullanarak, tüketicilerin adreslerine en hızlı ve güvenli şekilde teslimat hizmetini sağlamak için dağıtım filolarında rotalama sistemlerini mobil cihazlarda kullanmakta, uçtan uca mobil uygulama üzerinden sahayı etkin şekilde yönetmektedir.

Yurtiçi taşımacılık faaliyetleri altında sürekli iyileştirme felsefesi ile yenilikçi projeler geliştirilmektedir. Mobil teknoloji ile operasyon hizmetlerinin yanında, “Horoz Cüzdan” ile müşterilerinin ödeme yönetimlerini daha sistematik hala getirmektedir. Kısaca sistemi; ticari faaliyet gösteren tüm kurum ve kuruluşların Horoz Lojistik hizmet ağından faydalanabileceği, daha uygun maliyetle, daha hızlı sevkiyat için daha avantajlı ödeme yöntemi olarak tanımlanabilir. Müşteriler için hazırlanan genel ve özel iskontolu ödeme paketleri satın alarak, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesine gönderi yapabilir, kredi kartı ödeme yönteminde istedikleri taksit avantajından faydalanabilirler. Kurumsal web yönetim ekranından anlık gönderi takibi yapabilir veya tüketicilere bilgi aktarabilirler. Yaşanan hasar / kayıp taleplerini aktif iletebilir, takibini yapabilir, karşılıklı etkin şekilde sonuçlandırabilirler. Horoz Lojistik, e-ticaret müşterilerinin hizmetine sunulacak olan bunun gibi yenilikçi iş modellerini geleceğe yapılacak kıymetli yatırımlar olarak görmektedir.
 
E-ticaret alanında nasıl bir müşteri portföyüne sahipsiniz?

E-ticaret alanında faaliyet gösteren müşteri segmentasyonunu, pazaryeri platformları, kendi markasını oluşturmuş müşteriler ve KOBİ'ler olarak 3 ana kategoride gruplayabiliriz. Bu gruptaki müşterilerimiz kendi içinde beyaz eşya, mobilya, mermer, ısıtma ekipmanları gibi mikro uzmanlıklara göre alt kategorilere de ayrılıyor. Bu ayrım KOBİ'lerde işletme bazında olurken, pazaryerlerinde ürün grubu bazında olabilmektedir.
 
E-ticaret sektöründeki firmaların en temel beklentileri neler?

Müşteri portföyümüzdeki firmaların en temel beklentilerini; farklı kanallardan ürün alımı ve depolanması, kampanya yönetimi, katma değerli hizmetler, stok yönetimi, MRP uygulamaları, sipariş hazırlık efektleri, taahhüt edilen zaman ve kalitede ürünün doğru şekilde teslim edilmesi, iade ve hasar politikalarının güncel ve verimli yönetilmesi, mobilya sektöründe ise montajlı dağıtım, teslimat ve satış sonrası uçtan uca hizmetler şeklinde sıralayabiliriz. E-ticaret firmalarının temel beklentileri yukarıda bahsettiğimiz maddelere indirgenip sadeleştirilebiliyorken, ihtiyaç duydukları ve farklı şekillerde yönettikleri süreçleri firmalar için gün geçtikçe daha karmaşık bir hal alıyor. Firmaların kendi alan adlarıyla kurdukları siteler, N11, GittiGidiyor, Hepsiburada, Evidea, Trendyol, Amazon gibi pazaryeri panelleri dediğimiz platformlardan yaptıkları satışlar, yine bunlara ek olarak hayatlarına yeni yeni girmeye başlayan e-ihracat çözümleri, yönetimi zor kompleks yapılara dönüşmeye başlıyor. Bu süreçleri ve geçişleri yönetmek büyük ölçekli omni-chanel oyuncular için daha kolayken, KOBİ'ler için aynı oranda zorlaşıyor.
 
Horoz Lojistik bu beklentileri nasıl karşılıyor?

Horoz Lojistik yaşanan zorlukları görüp, sadece e-satış sonrasındaki sevk aşamalarında yer almanın ötesine geçmek ve temas ettiği tüm süreçlerde kolay çözümler sunmak için sistemler geliştirmeye devam ediyor. Proje geliştirme ekibimiz ile bu amaca hizmet etmek ve S&OP (Satış – Operasyonel Planlama) hızını artırmak için cloud tabanlı e-sözleşme uygulamasını başlattık. Müşterilerin taleplerini www.horoz.com.tr/teklifal  adresinden online olarak alıyor, satış geliştirme ekibinin çalışmaları ile sözleşmelerini elektronik ortamda oluşturarak müşterilerimizle paylaşıyor ve onlar adına sistemimizde saklıyoruz. Bu sayede teklif talep – satış – operasyon süreçlerinin, karmaşık prosedürlerini sadece dakikalara indirgemeyi başararak yeni iş birlikleri için müşteri adaylarımıza fırsatlar oluşturabiliyoruz.

Gelen talepleri ayırt etmeden her statüde değerlendiren profesyonel ekiplerimiz, 2019 Mayıs ayı sonuna kadar orta – büyük iş birliklerini hedefledikleri düzeyde elde etmişlerdir. Sadece iş ortaklığı kurulması değil, operasyonel bütünlüğe de gerek ciro gerek yeni iş alanları olarak destek vermiştir. Yılın ikinci yarısında devreye alacağımız pazaryeri uygulamamız ile e-satış süreç yönetiminde firmalar için siparişin alınmasından, ürünün teslimine kadarki akışı yönetebilecekleri yazılımlarını sistemlerimize entegre edeceğiz. Yeterli teknolojik altyapısı olmayan, bu işlerle uğraşmak istemeyen, elindeki kaynaklarını satış alanında yoğunlaştırmak isteyen firmalara sunacağımız bu hizmet ile birden çok pazaryerinde ve kendi internet sitesinde satış yapan firmalara, ürünlerini, sevklerini, sorunlarını, ödemelerini kontrol altında tutma ve basitçe yönetme imkânı sunmayı hedefliyoruz.
 
VİZYONER UYGULAMALARA İMZA ATACAK

2019 ajandanızda neler var?


2018 E-ticaret KOBİ raporuna göre; e-ticaret sitelerinden verilen siparişler önceki yıla göre %44 oranında artış gösterdi. 2017 yılına göre 2018 de mobil ticaretin payı % 122 artış gösterdi. Alışverişlerin %65 inde kredi kartları kullanıldı. Satışlarda kargo ücreti alınmayan siparişler 2017 de %38'den, 2018 de %49'a çıktı. Bize göre bu oranlar firmalar için çok şey anlatıyor. Horoz Lojistik, teknolojik adaptasyon, kullanıcı dostu uygulamalar ve ihtiyaca yönelik çözümlerle sektördeki öncü rolünü sürdürmeye devam edecektir. İyi gelecek için doğru stratejiler kurulması gerekmektedir. Bu doğrultuda Horoz Lojistik yaygınlık, personel yönetimi ve teknoloji olmak üzere üç stratejik noktada ürettiği hizmetlerle müşterilerine yüksek hizmet kalitesi sunmayı planlamaktadır.

2019 yılında devreye aldığımız mobilya teslim, montaj ve SSH hizmetlerinin konsolide sunulduğu yeni ürünümüzü müşterilerimizin hizmetine sunmaya başladık. Kısa vadede belirli iller, orta uzun vadede tüm Türkiye geneli için bu hizmeti kullanıma açacağız. Bu ürün ile e-ticaretin önemli bir sorunu haline gelen mobilya satış sonrası hizmetini satışa engel olmaktan çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl mobilya ve SSH alanında yeni iş birliktelikleri planlıyoruz. Bu sayede hizmet alanımız ve portföyümüzde organik bir büyüme hedefliyoruz.

Ülke genelinde yaygınlığı olmayan e-ticaret satıcı platform ve firmalardan hizmet alan tüketiciler için sunulan lojistik hizmetlerin yeterli düzeyde olmaması, ülkenin her bölgesine hizmet verilmesini engellemektedir. Sektördeki bu alanı değerlendiren Horoz Lojistik bu konuda ülke genelinde yeni operasyonel geliştirmeler; bölgesel depolar, yeni ana ve ara hatlar, kurgulayarak teslim sürelerini istenen düzeyde ve kalitede tutarak hizmet vermeyi hedeflemektedir. Büyük verinin uçtan uca değişimi ve gelişimi Horoz Lojistik ilgi alanları içerisindedir. Bu nedenle en etkin teknoloji alt yapısını kullanmaktadır. Horoz Lojistik, 2019 yılında yaptığı yatırımlar ile e-ticaret sektöründe gelecek için vizyoner uygulamalara imza atacaktır.

Kaynak: lojistikhatti.com