Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / SON 17 YILDA DEMİRYOLLARINA 137.5 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPILDI

SON 17 YILDA DEMİRYOLLARINA 137.5 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPILDI

SON 17 YILDA DEMİRYOLLARINA 137.5 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPILDI 03.12.2019
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2020 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sunum yapan Bakan Turhan, son 17 yılda demiryollarına toplam 137.5 milyar lira yatırım yapıldığını bildirdi.

2009'dan itibaren Yüksek Hızlı Tren (YHT) işletmeciliğine başladıklarını, yeni hat yapımının yanı sıra mevcut konvansiyonel hatları yenilediklerini anlatan Turhan;  "2020 yılı içinde yeni alınan YHT setleriyle verimli işletme modeli hazırlayarak, öncelikli olarak Ankara-İstanbul hattında ekspres seferlerle seyahat süresini yarım saat kısaltacağız." dedi.

Demiryollarının serbestleştirilmesi üzerinde önemle durduklarını ifade eden Turhan, rekabetin gelişmesi ve demiryolunun yolcu ve yük taşımada payının artmasını hedeflediklerini kaydetti.

Turhan, ana hatlardaki yenilemeyle yük taşımacılığında da artış olduğuna dikkati çekerek, 2017'de 28,5 milyon ton olan yük taşımasının, bu yılın sonunda 32,6 milyon tona ulaşmasını beklediklerini bildirdi.

Bu yıl demiryolunda özel sektör yük taşımacılık payının yüzde 11'e yaklaştığına işaret eden Turhan, elektrik ve sinyal projelerle yük taşımasının hem artış göstereceğini hem de taşıma maliyetlerini düşeceğini söyledi.

“Ankara-Sivas YHT 2020 yılı ilk yarısında işletmeye alınması planlanıyor”

Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 94 fiziki ilerleme sağladıklarını anlatan Turhan, "Önümüzdeki günlerde test sürüşlerine başlayıp, 2020 yılı ilk yarısında işletmeciliğe geçeceğiz. Böylece demiryolu seyahat süresi, 12 saatten 2 saate düşecek." bilgisini verdi.

“ Ankara-İzmir YHT 2022 yılı sonunda tamamlanıyor”

Turhan, Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolunda tüm kesimlerde yapım çalışmalarının devam ettiğini belirterek, şöyle konuştu:

"Polatlı-Afyonkarahisar kesimini 2021 sonunda, Afyonkarahisar-İzmir kesimini de 2022 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demiryolu seyahat süresini YHT ile 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. 56 kilometrelik Bursa-Gölbaşı-Yenişehir kesiminde altyapı işlerinde yüzde 73 ilerleme sağladık. Bursa-Yenişehir arasının 2022 yılı sonunda, Bursa-Osmaneli arasının 2023'te bitirilmesiyle hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak."

“Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattı kesimlerinin yapım süreçleri devam ediyor”

Bakan Turhan, Halkalı - Kapıkule hızlı tren hattının İPA desteğiyle yapılacak 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy kesiminin yapımının sürdüğünü, Halkalı-Çerkezköy kesiminin de ihale çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

“Çin'den Avrupa'ya Marmaray'ı geçerek ulaşan  ilk transit tren yapılan yatırımlarının önemini gösterdi.”

Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray hatlarını kullanarak Çin'den Avrupa'ya kesintisiz giden ilk yük treninin, yaklaşık 11 bin 500 kilometrelik demiryolu güzergahını 18 günde kat ettiğini dile getiren Turhan, böylece Marmaray başta olmak üzere son 17 yıldır demiryollarına yapılan yatırımların ne kadar önemli olduğunun daha iyi anlaşıldığını ifade etti.

Çeken ve çekilen araçları yerli ve milli olarak ürettiklerini anlatan Turhan, "Adapazarı'nda hızlı tren ve sehiriçi raylı sistem araçları için Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası'nı kurduk ve haziranda hizmete aldık. Kurduğumuz Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü ile yerli ve milli demiryolu hamlemizi hızlandırmayı hedefliyoruz." diye konuştu.

 "Marmaray ile Gebze-Halkalı arasındaki süre 185 dakikadan 115 dakikaya indi"

Bakanlığın 5 ilde gerçekleştirdiği 9 raylı sistem projesiyle Türkiye ekonomisine 15,5 milyar lira katkı sağladığını dile getiren Turhan, " Günlük 285 seferle ortalama 373 bin kişinin seyahat ettiği Gebze-Halkalı banliyö tren hattının hizmete alınmasıyla yolda geçen süre 185 dakikadan 115 dakikaya indi. Bazı günler 500 bini geçtiğimiz bu hatta hedefimiz 700 bin yolcu taşımak. İstanbul'un kent içi raylı sistem şebekesinin önemli bir kısmını bakanlığımız üstlendi." değerlendirmesinde bulundu.

Turhan, Marmaray ve Avrasya'dan sonra boğazın altından geçecek yeni tünel olan Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt - proje çalışmalarını tamamladıklarına işaret ederek, "Günlük 6,5 milyon yolcunun kullanacağı toplam 11 farklı raylı sistem hattını birbirine bağlayacak.” diye konuştu.

Kaynak: www.tcddtasimacilik.gov.tr