Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / SABİHA GÖKÇEN YATIRIMLARLA "GÖZDE" HAVALİMANI OLACAK

SABİHA GÖKÇEN YATIRIMLARLA "GÖZDE" HAVALİMANI OLACAK

SABİHA GÖKÇEN YATIRIMLARLA 18.03.2009

Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan hava kargoya yönelik yatırımlar beklenirken, Sabiha Gökçen Havalimanı yetkilileri devam eden ve yapılması planlanan yatırımlar hakkında bilgi verdi. Havacılık Endüstrisi Anonim Şirketi Genel Müdürü İbrahim Büyükyumukoğlu İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme’si tarafından 10 milyon yolcu kapasitesini aşkın bir terminalin yapıldığını duyurdu. Bu terminali 29 Ekim’de açmayı planladıklarını söyleyen Büyükyumukoğlu, “3 yıl içerisinde de mevcut pistin hemen arkasına yeni bir pist yapacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci bir piste sahip olacak. Pist için herhangi bir kamulaştırmaya ihtiyacımız yok” dedi

 

 

Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan hava kargoya yönelik yatırımlar beklenirken, Sabiha Gökçen Havalimanı yetkilileri devam eden ve yapılması planlanan yatırımlar hakkında bilgi verdi. Havacılık Endüstrisi Anonim Şirketi Genel Müdürü İbrahim Büyükyumukoğlu İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme’si (İSG) tarafından 10 milyon yolcu kapasitesini aşkın bir terminalin yapıldığını duyurdu. Bu terminali 29 Ekim’de açmayı planladıklarını söyleyen Büyükyumukoğlu, “3 yıl içerisinde de mevcut pistin hemen arkasına yeni bir pist yapacağız. Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci bir piste sahip olacak. Pist için herhangi bir kamulaştırmaya ihtiyacımız yok. Yeni pistimiz 3,5 km olacak. Airbus 380 gibi büyük uçakların tam şarjlı olarak inmesine müsaade edecek. Bizim mevcut pistimiz ve Atatürk Hava Limanı’ndaki pistler 3 km’dir. Pist mevcut pistten 1100 metre uzakta olacak. Dolayısıyla aynı anda her iki pistte de iniş ve kalkış yapabileceğiz” dedi.
Bu pistten sonra yeni bir terminal ihtiyacı doğacağını dile getiren Büyükyumukoğlu, bu terminali de yapmayı planladıklarını açıkladı. Sabiha Gökçen’in yapılaşmamış ve çok büyük bir araziye sahip olması nedeniyle gelişime açık olduğunu belirten Büyükyumukoğlu şunları söyledi: “Havaalanımızda My Technic adı altında bir bakım onarım tesisimiz var. O da yaklaşık 4 ay önce faaliyete geçti. Bu kurum da hem kendi uçaklarına hem de tüm havayollarının uçaklarına bakım yapıyor. THY de bir bakım onarım tesisi yapmak üzere.  Bunun yanı sıra bir teknopark kurmak üzereyiz. Bu teknoparkta da bir veya iki üniversitenin enstitüleri kurulacak. Dolayısıyla burası ileri teknoloji endüstri parkının havaalanı olmuş olacak. Kısacası buranın bir lojistik merkez olması kaçınılmaz. Avrupa’dan Çin’e giden mallar buradan uçacak veya Uzakdoğu’dan üretilen mallar buraya gelecek. Buradan Avrupa ülkelerine dağıtılacak.”

Hayvansal gıdaların dağıtım yeri Sabiha Gökçen olacak
Mevcut kargo terminalinde 18 adet 50 m3’lük soğuk hava deposu bulunduğunu söyleyen Büyükyumukoğlu, “Bu depoların hepsi faal durumda. Ayrıca hemen kargo binasının yanında AB fonlarıyla yapılmış Tarım Bakanlığı’nın bir tesisi var. Çok kısa bir süre içinde İstanbul’a gelecek her türlü canlı hayvan veya hayvansal gıdalar veya buradan gönderilecek  olan canlı hayvan ve hayvansal gıdalar Sabiha Gökçen’den ihraç ve ithal edilecek. AB burada çok modern laboratuarlar kurdurdu” diye konuştu.

Yolcu terminali 25 milyon kişilik kapasiteye ulaşacak
İSG Genel Müdürü Gökhan Buğday da şu anda inşaatı devam eden terminalin 25 milyon yolcu için hazırlandığını söyledi. Buğday, “Bir yıl içinde bu yönde bir gelişim gösterecek. 16 tane uçağın aynı anda park edebileceği bir alan mevcut. Terminalde 120 odalı otelimiz de yapılıyor. Yani önümüzdeki 10–15 yıllık büyümeyi karşılayacak büyük bir terminal inşa ediliyor. Toplam inşaat alanımız 200 bin m2’nin üzerinde. AHL’de yaşanan master plan karmaşasının yaşanmaması için gerekli düzenlemeleri yapmaya çalışıyoruz” şeklinde bilgi verdi. Perşemberotası