200’den fazla uzmanın katıldığı üçayaklı IMO Çalışma Grubu düzenlemesinin iki ayağı, gemilerden yayılan sera gazlarını azaltmak için alınması gereken teknik ve işletimsel önlemler üzerine yoğunlaştı.
IMO HAREKETE GEÇTİ
200’den fazla uzmanın katıldığı üçayaklı IMO Çalışma Grubu düzenlemesinin iki ayağı, gemilerden yayılan sera gazlarını azaltmak için alınması gereken teknik ve işletimsel önlemler üzerine yoğunlaştı.
9-13 Mart 2009 tarihinde IMO Çalışma Grubunun Londra’daki IMO merkezinde düzenlediği Sera Gazı Salımı üzerine ikinci oturumlar arası görüşmelerde uluslararası nakliyattaki enerji verimliliğini artırıcı, dolayısıyla da sera gazı salımını azaltıcı önlemler geliştirme konusunda önemli gelişme kaydedildi. Toplantı raporu, IMO’nun Deniz Çevresini Koruma Komitesi’ne (MEPC), Komite Temmuz ayında 59’uncu oturumu gerçekleştirmek üzere toplandığında sunulacak.
Dünyanın her tarafından 200’den fazla uzmanın katıldığı üçayaklı IMO Çalışma Grubu düzenlemesinin iki ayağı, gemilerden yayılan sera gazlarını azaltmak için alınması gereken teknik ve işletimsel önlemler üzerine yoğunlaştı. Üçüncü ayağı olan muhtemel piyasa tabanlı araçlar Deniz Çevresini Koruma Komitesi’nin 59’uncu oturumunda derinlemesine tartışılacak.
Toplantının ana konusu, son altı ayda gerçekleştirilen deneme kullanımında elde edilen tecrübeler temel alınarak yeni gemi Enerji Verimliliği Tasarımı İndeksi’nin (EEDI) geliştirilmesi üzerine yoğunlaştı. Enerji Verimliliği Tasarımı İndeksi (EEDI) bir geminin enerji verimliliğini etkileyen unsurların teknik gelişimini ve yenilenmesini teşvik etme, bu sayede gelecekte yapısı itibariyle enerji verimliliği olan gemiler tasarlayıp inşa etme amacını taşıyor.
www.UlasimOnline.Com