Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / ASYADAN AVRUPAYA KONTEYNERDE DÜŞÜŞ

ASYADAN AVRUPAYA KONTEYNERDE DÜŞÜŞ

ASYADAN AVRUPAYA KONTEYNERDE DÜŞÜŞ02.04.2009
Doğu Akdeniz ve Karadeniz ekonomilerindeki zayıf koşullar nedeniyle Asya’dan Avrupa’ya olan konteyner sevkiyatlarında Ocak ayında %17 azalma gerçekleşti. Buna karşılık, rakamsal veriler, konteyner hacimlerinin  Batı Akdeniz ve Kuzey Afrika’da  liman  navlun oranlarının  daha iyi olduğunu gösteriyor. Genel olarak, rakamsal veriler, ELAA üyelerinin Asya’dan Batı’ya doğru olan kuru ve dondurulmuş kargo sevkiyatlarının 2008’in Ocak ayında  1,022,776 teu, 2009’un Ocak ayında 845,985 teu’ya düştüğünü gördüğünü gösteriyor
 
Doğu Akdeniz ve Karadeniz ekonomilerindeki zayıf koşullar nedeniyle Asya’dan Avrupa’ya olan konteyner sevkiyatlarında Ocak ayında %17 azalma gerçekleşti. Buna karşılık, rakamsal veriler, konteyner hacimlerinin  Batı Akdeniz ve Kuzey Afrika’da  liman  navlun oranlarının  daha iyi olduğunu gösteriyor. European Liner Affairs Association, konteyner ticaretinin zor durumda olduğunu belirten anektod niteliğindeki belgeleri onaylıyor. 
 
Genel olarak, rakamsal veriler, ELAA üyelerinin Asya’dan Batı’ya doğru olan kuru ve dondurulmuş kargo sevkiyatlarının 2008’in Ocak ayında  1,022,776 teu, 2009’un Ocak ayında 845,985 teu’ya düştüğünü gördüğünü gösteriyor. Doğu’ya giden sevkiyatlar %23 daha düşük; 258,664 teu. Birlik, aslında  Brüksel süresince  konferans sistemi incelemesi için lobi teşkilatı olarak kurulmuş fakat  ticaret birliği olarak değişmeye başlamasından bu yana aynı zamanda ticaret istatistikleri yayınlama yetkisine sahip bir kuruluş. 
 
Kargo hacim bilgisi, bütün global taşıyıcılar da dahil olmak üzere Japonya’nın MOL ve K işletmeleri  hariç doğrudan üye işletmeler tarafından sağlanıyor. ELAA gelecek aylarda kapsama alanını Avrupa'ya çalışan 7 ana rotada genişletmeyi düşünüyor, bu rotalar Atlantik geçişine ilave olarak Hindistan ve Orta Doğu'dan, Güney ve Orta Amerikadan; Avustralya kıtası ve çevresinden, Afrikadan ve iç Avrupa hatlarını da içeriyor.
 
Sonuç olarak, ELAA , Pasifik’te dahil olmak üzere bütün ana global konteyner ticaretini kapsayan verileri derlemeyi umuyor. Fiyat indeksi her ticaret güzergahı için, Nisan ayı sonundan itibaren aylık olarak yayınlanacak. Buna navlun oranları, artı terminal kullanım ücretleri, kur ve bunker düzenleme faktörleri ve diğer ek ücretler.dahil olacak.
 
Londra ve Singapur yakınlarında ofisi olan Brüksel merkezli organizayon , konteyner şirketlerinin sağladığı gerçek hacim rakamlarından beri, onların ürettikleri verilerin şimdiye kadar üretilen en kapsamlı veriler olduğuna inanıyor. 2008 için aylık rakamsal verilerin derlenmesiyle, ELAA, 2009 verilerini yayınlayarak bunların  geçen yılın performansıyla doğrudan karşılaştırılabilmesini sağlayabilir. Ocak ayı rakamlarında  doğuya giden yoğun veri hacimleri düşerken,  Asyadan kuzey Avrupaya olan nakliye geçen yıl ile karşılaştırıldığında  %19 düşüş olduğunu gösteriyor. 
 
Batı Akdeniz ve Kuzey Afrika’dan, Asya’ya olan nakliye Ocak ayında hemen hemen beşte bir oranında  düştü fakat batıya giden hacimler %7’lik bir oranla nispeten daha az düşüş gösterdi. Buna karşılık, Asya’dan konteyner ile yapılan nakliyelerin Ocak ayında  %23 düşmesiyle Doğu Akdeniz ülkeleri en büyük çöküşünü yaşadı. ELAA ülkeden ülkeye olan çöküşü kapsayacak şekilde ticaret veri alanını geliştirmeyi planlıyor. Denizhaber