Ekonomik nedenlerle yaklaşık 21 yıl önce Türkiye seferlerini iptal Finlandiya Havayolları Finnair, artan yolcu trafiği ile Türkiye uçuşlarına yeniden başladı.
Japonya'dan Türkiye'ye artan talebin şirketin stratejisinde bir değişikliğe yol açtığını belirten Finnair Türkiye Genel Müdürü İsmail Ekim, "21 yıl önce Finair Türkiye seferlerini iptal edip, Dublin'e seferlere başladı. Şimdi kaderin cilvesine bakın ki Dublin seferlerini iptal edip Türkiye'ye geri döndük. Uçaklarda yer bulunmuyor. Tokyo, Osaka ve Nagoya'dan İstanbul'a Japon taşıyacağız" dedi. Akdeniz'e geçen yıl 100 bin Finli turist geldiğini de aktaran Ekim, seferlerin başlamasının ardından bu rakamın yüzde 10 artacağını söyledi. Öte yandan, rekabetin kızışacağını hisseden THY ise Finnair'in seferlere başlamasının ardından haftada 4 olan İstanbul-Helsinki sefer sayısını haftada 7 güne çıkardı.
Asya'dan kısa bir hat çekiyoruz
Türkiye operasyonlarına ekonomik sebeplerle 1988 yılında son veren Finnair'in aldığı bu kararın arkasında Asya'dan gelen yoğun talep var. Bu baskıya dayanamayıp seferlerini yeniden başlatıldığıını anlatan Ekim, "Uçaklarda yer bulunmuyor. Bizim için yepyeni bir pazar açılıyor. Japonya'dan Türkiye'ye kısa bir hat çekiyoruz. Kutup hattı çok kısa bir hat" dedi. Amaçlarının Baltık ülkelerinden ve Japonya'dan gelen yolcuyu en kısa sürede Türkiye'ye aktarmak olduğunu belirten Ekim, "Türkiye'den de Helsinki, Stockholm, Oslo ve Baltık ülkelerine, Japonya ve Kore destinasyonlarına yolcu taşımak istiyoruz" diye konuştu.
Öte yandan, Finnair Finansal ilişkiler ve Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı Tanel Hassinen de rakamların Asya'daki kapasiteyi gözler önüne sunduğunu aktararak şöyle konuştu: "2001'de Çin'den 3 uçuşumuz vardı, 2007'de bu rakam 25'e çıktı. Japonya'dan 2 uçuş vardı, bu rakam 15 oldu. Her yıl doğu ve batı arasında ortalama 30 milyon yolcu seyahat ediyor. Pazar yüzde 6 ila 10 büyüyor. 2015'te bu rakamın ikiye katlanacağını öngörüyoruz" dedi.
Finli turist yüzde 10 artar
Türkiye'ye geçen yıl 100 bin Finli turist geldiğini aktaran Finnair Türkiye Genel Müdürü İsmail Ekim, "Bu yıl hattımızın açılmasıyla bu rakam yüzde 10 artar" diye konuştu. Yaşanan ekonomik krizin Türkiye'yi Güney Avrupa'nın en ucuz destinasyonlarından biri haline getirdiğine de dikkat çeken Ekim, "Burada Türkiye'ye olan ilgi artıyor. Çünkü Türkiye'de fiyat avantajının yanı sıra, çok iyi tesislerimiz var, şimdi tek ihtiyaç uygun fiyatlarla ve iyi servis kalitesiyle Türkiye'ye uçmak. Fin halkı da bize güvenerek bu yolculuğa bizimle çıkacaktır" dedi. Rekabetin artacağına da dikkat çeken Ekim, "Biz seferlerimize başlayınca THY sefer sayısını haftada yedi güne çıkardı. THY 4 yıldır uçuyor bu hatta, yani yarışa önce başladı ancak bizim fiyat avantajımız yüksek. Rekabet kızışacak" dedi. Finnair haziran sonuna kadar promosyonlu fiyatla haftada 4 gün İstanbul'dan Helsinki'ye vergiler hariç gidiş-dönüş 75 euroya uçacak.
Rakamlarla Finnair
* Her yıl ortalama 8.3 milyon yolcu taşıyor.
* 2008 cirosu 2.3 milyar euro.
* 9 bin 500 çalışanı bulunuyor.
* Oneworld üyesi.
* Filosunda 67 uçak var.
* Devlet şirketin yüzde 55.8'ine sahip. Yüzde 20'si yabancı ortak.
Referans