utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
GEMİLER YANAŞAMIYOR, YENİ KRİZİN ADI "DEMURAJ" OLACAK
GEMİLER YANAŞAMIYOR, YENİ KRİZİN ADI "DEMURAJ" OLACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
09.04.2020
Avrupa'ya Doğu'dan özellikle Çin'den gelen ana konteyner gemileri limanlara yanaşamıyor. Çünkü fabrikalar, üretim tesisleri çalışmadığından kimse eşyasını limanlardan almıyor, alamıyor.
Yeni yıla ciddi bir sağlık kriziyle giren dünyanın önce doğusunda hayat durma noktasına geldi. Fabrikalar çalışmadı. Şimdi benzer süreci batı daha ağır bir şekilde yaşıyor. Avrupa'ya Doğu'dan özellikle Çin'den gelen ana konteyner gemileri limanlara yanaşamıyor. Çünkü fabrikalar, üretim tesisleri çalışmadığından kimse eşyasını limanlardan almıyor, alamıyor. Daha önce boşaltılan konteynerler sahipleri tarafından çekilmeyince limanlarda hareketlilik, döngü de gerçekleşmiyor. Bu da gecikme bedeli (demuraj) tazminatlarını gündeme getiriyor.
Asya'da toparlanma sinyalleri go¨ru¨lse ve fabrikalar tekrar u¨retime başlasalar dahi o¨nemli limanlar, konteynerlerin tahliye is¸lemine uzun su¨re hazır olamayacak gibi görünüyor. Karayoluyla taşımacılığın ülkelerini sınır yasakları sebebiyle tamamen durma noktasına gelmesi, limanlardaki kilitlenme ve yolcu uçaklarının altındaki kargo kapasitesinin devre dışı kalması ve demiryollarının sınırlı imkanları yeni arayışlara sebep oluyor.
Bu gelişmeler karşısında dünyanın önde gelen deniz taşımacılığı yapan şirketleri de rahat hareket edecekleri yeni üsler arıyor. Bunlardan birisi de MSC. Koronavirüsün etkisiyle du¨nyanın çeşitli noktalarında stratejik yeni merkez limanlar oluşturan şirket Almanya'da Bremerhaven, G. Kore'de Busan, S. Arabistan'da King Abdullah, Togo'da Lome, Panama'da Rodman ve Tu¨rkiye'de Tekirdagˆ'ı (Asyaport) bu amaçla kullanacak.
Daha önce de yazdığım üzere koronavirüs krizi ulaşım sektöründe de ciddi değişime sebep oluyor, olacak. Hava kargo tarafında şu an yaşanan yoğunluk, havayoluyla tanışan yeni ürünler, sektörler, küresel ölçekte hizmet verecek şekilde her kıtada yeni lojistik merkezlerinin oluşturulması girişimleri de bunun işareti.
DENİZ HABER AJANSI
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans