Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU TÜRK DEMİRYOLU ZİRVESİ’NİN KAPANIŞ OTURUMUNDA KONUŞTU

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU TÜRK DEMİRYOLU ZİRVESİ’NİN KAPANIŞ OTURUMUNDA KONUŞTU

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ADİL KARAİSMAİLOĞLU TÜRK DEMİRYOLU ZİRVESİ’NİN KAPANIŞ OTURUMUNDA KONUŞTU24.10.2020
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın düzenlediği geçmişten günümüze demiryollarında kat edilen yolun, yapılan yatırımların ve projelerin konuşulduğu Türk Demiryolu Zirvesi'nin kapanış oturumunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Gazeteci Hakan Çelik'in sorularını yanıtladı.

İstanbul Sirkeci Garında düzenlenen Türk demiryolu zirvesinin kapanış oturumuna katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, oturuma başlamadan önce zirve için kurulan Turuncu Masa standını ziyaret ederek yapılan hizmetler hakkında TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Kamuran Yazıcı'dan bilgi aldı.

Bakan Karaismailoğlu ulaştırma sektörüne yapılan yatırımları ve bunun içinde demiryollarına verilen önemi anlattığı konuşmasında: “Biz 18 yılda devrim niteliğinde ulaştırma-altyapı yatırımları yaptık. Burada ulaştırma altyapısına yaklaşık 907 milyar TL'lik yatırım yaptık. Bunun da yüzde 18'i demiryolu" dedi.

Sirkeci Garı'nın önemine vurgu yapan Karaismailoğlu, “Sirkeci garı, önemli yapılardan bir tanesi. Hem ulaşım anlamında, hem tarihi anlamında. 1860'larda ilk demiryolu faaliyetlerini başlattık. Tarihi anlamda çok önemli bir mekandayız. İstanbul'a çok büyük katkıda bulunmuş. Bu banliyö hattı 55 yıl hizmet verdi. Sonra Marmaray hizmete girdi. Önce Kazlıçeşme - Ayrılıkçeşme olarak sonra Halkalı -  Gebze olarak hizmet verdi." şeklinde konuştu.

“2002 ile Demiryollarına Önemli Yatırımlar Yapıldı Ama Yeterli Değil"

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “2002 yılına kadar ihmal edilen demiryolları artık 2002 ile önemli bir yatırım yapıldı ama yeterli değil. Bundan sonra bunun üzerine çok daha fazla şey katarak yeni teknolojilerle, hızlı trenlerle, elektrikli sinyalli hatlarımızla birlikte bundan sonra demiryolunda devrim niteliğinde yenilikler yapacağız. Onun çalışmalarını yapıyoruz. Bu haftaki 4 günlük zirve de tamamen o amaçla düzenlendi. İnşallah buradaki çok değerli fikirler, katkılar, özel sektör temsilcilerinin ve üniversitelerin katkıları yolumuza ışık tutacak. Çok kıymet veriyoruz onlara. Notlarımızın hepsini alıyoruz. İnşallah bu demiryolundaki atılımı hep birlikte gerçekleştireceğiz" ifadelerini kullandı.

"Artık Karayolları ve Demiryolu Yatırımları Başa Baş Gelecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yatırımlarda sıfır hata prensibini benimsediklerini belirterek, “Burada yaklaşık 907,2 milyar lira ulaştırma alt yapısına yatırım yaptık. Bunun yüzde 18'i demiryolu. Tabii bunun ağırlıklı olarak diğer tarafı karayolları. İnşallah Eylül 2020 itibari ile artık karayolları ve demiryolu yatırımları başa baş gelecek. Yani yüzde 65'e yüzde 18 oran birbirini yakaladı. Hedefimiz bundan sonra karayollarını biraz daha aşağıya çekmek, demiryollarını biraz daha yükseltmek. Dünyada söz sahibi olmak için, bölgesinde lider olmak için demiryolu bizim için çok önemli hedeflerimizden bir tanesi. Zaten 2002'den sonra yüksek hızlı trenlerle daha yeni tanıştı ülkemiz. Mevcut hatlarımızda sinyalli elektrik hatlarımızı 3-4 katına çıkardık" diye konuştu.

Türkiye'de yıllarca karayoluna yapılan yatırımlarla karayollarında bir oturmuşluk sağlandığını hatırlatan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Artık herkesi uçurabiliyoruz. Havayolu halkın yolu oldu. Demiryolunda da normalde 12 bin 800 kilometrelik demiryolu hattımız var. Bunun bin 200 kilometresi hızlı tren hattı. Hedefimiz 2023 yılı itibariyle bunu hızlı trende 3 binlere çıkarmak. Normal konvansiyonel hatlarla birlikte de 18 binlere çıkarmak. Bir taraftan hızlı trenler, bir taraftan yük trenleri topyekûn bir çalışma var ülkemizin her bir noktasında"

“2023 hedeflerimiz var ama 2023'ten sonrası için de hedeflerimiz var. Acil olan bölgeleri inşallah en kısa zamanda tamamlayıp onları da sistemimize dahil edeceğiz. Marmaray zaten bu işin mihenk taşı. Bütün orta koridor üzerinde Pekin'den Londra'ya kadar bir ulaşım aksı artık çalışmaya başladı. Hızlı bir şekilde de devam ediyor. Dünyada da bir lojistik üs olarak orta konumdayız."

“Yerli ve Milli Sinyal Çok Önemli. Bizim Olmazsa Olmazımız.”

Karaismailoğlu, demiryollarında yerli sinyalizasyon için çalışmalar yürüttüklerini ifade ederek, “Sinyalizasyonda dünya çapında hep bağımlı şirketlerle çalışıyorduk şimdiye kadar. Artık orada yerli sinyale döndük. İnşallah bunun en güzel örneğini Gayrettepe Havalimanı hattında Asalsan ile ortak bir çalışmamız var. Yerli sinyalin ilk defa orada şu an imalatları devam ediyor. Bundan sonra inşallah bunu da hızlı trenlere ve bizim konvansiyonel hatları da buna aktarıp bide yerli ve milli sinyal çok önemli. Bizim olmazsa olmazımız. Onu da başardığımızda artık önümüzde kimse duramayacak" ifadelerini kullandı.

"Dünya Salgınla Savaşıyor Ama Biz Açılışlar Yapıyoruz, Temeller Atıyoruz"

Pandemi sürecinde çalışmaların tüm hızıyla ve büyük bir özveriyle sürdüğünü belirten Bakan Karaismailoğlu, "Ülkemizde tedbir aldık maske mesafe temizlik kurallarına dikkat ettik. Az hasarla belli bir süreyi atlattık. Pandemi de hiç durmadık. İşlerimizi takip ettik. Süreçlerimizi devam ettiriyoruz. Dünya salgınla savaşıyor ama biz açılışlar yapıyoruz, temeller atıyoruz. Ülkemizin geleceği için durmadan yorulmadan çalışıyoruz. Kısa süreli aksamalar yaşandı ama onu en kısa sürede telafi edeceğiz. Biz yüzbinlerce arkadaşımızla beraber bir ekibiz. Çok büyük bir özveri var" ifadelerini kullandı.

Oturum bitiminde zirve için sergilenen buharlı treni de inceleyen Karaismailoğlu, buharlı tren makinistiyle sohbet edip gazeteci Hakan Çelik'le trende hatıra fotoğrafı çektirdi.

Kaynak: www.tcddtasimacilik.gov.tr