Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DEMİRYOLU YATIRIM PAYI 2023’TE YÜZDE 60’A ULAŞACAK

DEMİRYOLU YATIRIM PAYI 2023’TE YÜZDE 60’A ULAŞACAK

DEMİRYOLU YATIRIM PAYI 2023’TE YÜZDE 60’A ULAŞACAK20.11.2020
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ilgili ve bağlı kuruluşların 2021 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda sunum yaptı.

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: Ankara-İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak; Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı yapmayı planlıyoruz.  Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak. Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattının açılmasıyla birlikte Konya-Adana arası 5 saat 50 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşecek. Mersin'den Gaziantep'e uzanan hızlı tren hattının tamamlanması ile birlikte de Adana ile Gaziantep arasındaki seyahat süresi 6 saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya düşecek.

Karaismailoğlu, 18 yıl önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim çağının yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirterek; “Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye'nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor” dedi.

“Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye'nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor. 2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım yaparak hayata geçirdik.” diye vurgulayan Karaismailoğlu, yatırım harcamalarında yüzde 62.1'lik pay ile karayolunun birinci sırada yer aldığını belirterek, “Demiryolunun yatırımlardaki payı 2013 yılında yüzde 33 iken, 2020 yılında bu oran yüzde 47‘ye çıkartıldı. 2020'de yüzde 47 olan demiryolu yatırım payı 2023 yılında yüzde 60 olacak.” dedi.

Alternatif finansman kaynaklarını da değerlendirdiklerini belirten Karaismailoğlu, “Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 214,7 milyar TL'lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık.” diye konuştu.

“Çevre Dostu Taşıma Modlarına Geçişle 10,3 Milyon Dolar, Kamu Hizmetlerinin Kâğıtsız Ortama Taşınmasıyla 20 Milyon Dolar, E-Devletin Kullanması İle 1,8 Milyar Dolar Zaman Tasarrufu Sağlandı”

Yatırımların sektörel dağılımını paylaşan Bakan Karaismailoğlu, “Karayoluna 98,9 milyar dolar, demiryoluna 29 milyar dolar, havayoluna 14,7 milyar dolar, denizyoluna 1,7 milyar dolar ve haberleşmeye 14,4 milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini görüyoruz. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 703,3 bin kişi olarak gerçekleşti. Yatırımlarımızda hem beşerî hem de maddi kaynaklarının verimli kullanılması sonucu sadece 2019 yılında 13,4 milyar dolar tasarruf elde ettik.” ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu; kısalan yollar, kent içi raylı sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu, kamu hizmetlerinin kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon dolar kâğıt tasarrufu, e-devletin kullanması ile 1,8 milyar dolar zaman tasarrufu sağlandığının bilgisini de paylaştı.

“Demiryollarımızı Limanlara, Havaalanlarına Bağlıyoruz”

Demiryollarında yeni bir atılım başlattıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Demiryollarımızı limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, Karadeniz ve Akdeniz kıyılarımız arasında demiryolu ulaşımını katkı sağlar bir hale getiriyoruz. Son 18 yılda demiryollarına toplam 169,2 milyar TL yatırım yaptık. Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve çekilen araçları üretmeye başladık. Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler, yeni iltisak hatları yaptık” açıklamasında bulundu.

“Ankara-İzmir Arası 3 Saat 30 Dakikaya Düşecek”

Ankara-İzmir YHT hattındaki son durumu paylaşan Karaismailoğlu, “Bir başka önemli proje Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı. Altyapı çalışmalarında yüzde 35 fiziksel ilerleme kaydettik. Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demiryolu seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. Burada da kazancımız 10 saatten fazla” şeklinde konuştu.

“Ankara-Bursa, Bursa-İstanbul 2 Saat 15 Dk'ya, Konya-Adana Arası 2 Saat 20 Dk'ya, Adana-Gaziantep Arası 2 Saat 15 Dakikaya Düşecek”

Ankara-İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak; Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı yapmayı planladıklarını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak” dedi. Karaismailoğlu, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattının açılmasıyla birlikte Konya-Adana arasının 5 saat 50 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşeceğini, Mersin'den Gaziantep'e uzanan hızlı tren hattının tamamlanması ile birlikte de Adana ile Gaziantep arasındaki seyahat süresinin 6 saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya düşeceğini, söyledi.

“Kent İçi Raylı Sistemler Sayesinde Trafik Tıkanıklıkları Çözülecek”

Türkiye'nin bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:  “Planladığımız 25 lojistik merkezden, 11'ini işletmeye aldık. Kars lojistik merkezini de en kısa sürede hizmete açacağız. Bakanlık olarak, kent içi raylı sistemler konusunda da dünya standartlarında sistemler kurmayı sürdürüyoruz. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya'da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 874 milyon yolcu taşındı. 270 milyon saat zamandan, 250 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Altı ilde yapımı süren 9 projemiz var. Kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülecek."

“İstanbul Havalimanımız İki Yönden Metro Ağına Bağlanacak”

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunu yapmaya başladıklarını da kaydeden Karaismailoğlu, Kağıthane ve Gayrettepe'den havalimanı bağlantısının 2021 yılında sağlanacağını, her iki taraftan metro ile havalimanına ulaşımın yarım saatin altına ineceğini, ayrıca Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosunun da bitmesiyle İstanbul Havalimanının iki yönden metro ağına bağlanacağını, ulaşım kalitesi ve konforunun katlanacağını,  uluslararası havalimanı olan Sabiha Gökçen'in de metro hatlarına entegre edileceğine dikkat çekti.

Bakan Karaismailoğlu ülkemizin iki kıtaya yayılan topraklarında İstanbul Boğazı karayolu geçişine alternatif oluşturacak 1915 Çanakkale Köprüsü ile ayrıca havacılık,  haberleşme sektörleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.  

Kaynak: www.tcddtasimacilik.gov.tr