Çin-Türkiye arasındaki ticaret, konteyner bulunamaması nedeniyle büyük bir darboğaz yaşıyor. Çin'den yapılan ithalat azaldığı için bu ülkeden gelen konteyner sayıları düştü. İhracat için de boş konteyner bulunamamaya başladı. Bu durum navlun fiyatlarına yansıdı ve fiyatlar yüzde 150 oranında arttı.
Çin'e yönelik boş konteyner bulunamaması nedeniyle navlun fiyatları yüzde 150 oranında artış gösterdi. Bu durumun sebebi döviz artışı nedeniyle Çin'den yapılan ithalatın azalması. İthalattaki azalma böylece ihracatı da etkiledi ve artan navlun fiyatları nedeniyle ihracat zorlaştı. Boş konteyner sorunun bi diğer nedeni de 2020 yılı Mart ayından bu yana hatlarda yaşanan sayısız sefer iptalleri ve ekipman pozisyonlandırmada düzensizlikler oldu. Çin diğer ülkelere nazaran kendini daha hızlı toparlayınca Çin’in ekipman ihtiyacı tahmin edilenden daha hızlı bir şekilde arttı. Ayrıca yaklaşan yeni yıl sebebiyle Doğu-Batı eksenindeki artan ekipman ihtiyacı tüm büyük hatların boş ekipmanlarını özellikle Çin limanlarına pozisyonlandırmasına yol açtı. Ekipman sorunlarının 2021 yılı Mart ayına kadar devam edeceği tahmin ediliyor.
Kaynak:
transmedya.com