Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / ÇİN İHRACAT TRENİ, DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDAKİ ZAFERİMİZDİR

ÇİN İHRACAT TRENİ, DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDAKİ ZAFERİMİZDİR

ÇİN İHRACAT TRENİ, DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDAKİ ZAFERİMİZDİR19.12.2020
Bakan Karaismailoğlu açıkladı: Çin İhracat Treni, Çerkezköy'den Çin'in Xi’an şehrine kesintisiz yolculuğunu tamamladı.

Karaismailoğlu, "Çin İhracat Trenimiz, Çerkezköy'den Çin'in Xi'an şehrine kesintisiz yolculuğunu tamamladı. Türkiye'nin lojistik gücünü geçtiği her kentten dünyaya duyuran Çin İhracat Treni, demir yolu taşımacılığındaki zaferimizdir. Yeni ihracat trenlerimizin hazırlıklarını da sürdürüyoruz" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul’dan yola çıkarak 8 bin 693 kilometre yol kat eden ilk ihracat treninin Çin’e vardığını bildirdi. Asya-Avrupa kıtaları arasında kısa, güvenli, ekonomik ve iklimi en elverişli demir yolu koridoru olan Orta Koridor’un, Türkiye'den Çin'e ilk ihracat trenini ulaştırdığı bilgisini paylaşan Karaismailoğlu, şu şekilde konuştu:

- "Bu büyük projenin kalbi Türkiye’dir."

"İlk ihracat treni, Türkiye’de 2 bin 323 Km, Gürcistan'da 220 Km, Azerbaycan’da 430 Km, Hazar Denizinde 420 Km, Kazakistan’da 3 bin 200 km ve Çin’de 2 bin 100 km olmak üzere toplamda 8 bin 693 km yol kat etti. 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçen İhracat treni bugün Çin topraklarındadır. Bu kadar uzun süre hayali kurulan, milyarlarca insanın refahını arttıracak bu büyük projenin kalbi Türkiye’dir."

"Türkiye’nin Lojistik gücünü dünyaya duyurdu"

Önümüzdeki dönemde Marmaray, BTK Demiryolu Hattı ve Orta Koridor’un tam kapasiteyle işletilmesi açısından da bu trenin çok önemli olduğunun altını çizen Bakan Karaismailoğlu, "Bu taşımalarla ulaşım maliyetleri ve süresi önemli oranda azalırken, hem Türkiye'nin hem sanayicinin rekabet gücü artacak. Bu ihracat treni Türkiye’nin Asya-Avrupa arasındaki transit taşımacılığın merkezi haline geleceğinin en önemli kanıtıdır" diye konuştu.

-"Yeni ihracat trenlerimizin hazırlıklarını da sürdürüyoruz"

Bakan Karaismailoğlu "Ülkemizden geçen Orta Koridor, Pekin’den başlıyor. Hazar Denizi’ni geçip, Türkiye’ye geliyor. Buradan da Avrupa’ya ulaşıyor. 4 Aralık tarihinde ilk blok ihracat trenimizi İstanbul’dan Çin’e uğurladık. Trenimiz, Bakü-Tiflis-Kars Demir İpek Yolu üzerinden Avrupa’dan Marmaray’ı kullanarak Çin’e giden ilk ihracat treni olarak tarihe geçti. Ülkemiz sınırları içerisinde 2 bin 323 kilometrelik yolunu 8 Aralık günü tamamladı. Çin İhracat Trenimiz, Çerkezköy'den Xi'an şehrine kesintisiz yolculuğunu bu sabaha karşı tamamladı. Türkiye'nin lojistik gücünü geçtiği her kentten dünyaya duyuran Çin İhracat Treni, demir yolu taşımacılığındaki zaferimizdir. Yeni ihracat trenlerimizin hazırlıklarını da sürdürüyoruz" dedi.

Kaynak: www.uab.gov.tr