Küresel multimodal tedarik zinciri uzmanı ve Avrupa'da lider otomotiv lojistiği tedarikçisi GEFCO, iklim değişikliğiyle kararlı mücadelesi sayesinde CDP B derecesini 2020'de de korumayı başardı.
GEFCO 2019 yılından itibaren yönetim, politika, riskler, fırsat yönetimi, çevresel hedefler, stratejiler ve senaryo analizi de dahil olmak üzere şirketlerin iklim eylemi performansları hakkında bilgilenmelerini amaçlayan, CDP anketini bu sene de yanıtladı. CDP’nin 14 kategorisinin birçoğunda ilerleme kaydeden GEFCO, sektör ortalamasından çok daha yüksek bir puanla anketi tamamladı.
GEFCO, 2020'de Operasyonel Mükemmellik ve Sürdürülebilirlik Departmanı’nı (OES) açarken vurguladığı gibi, iş stratejisi kategorisinde gözle görülür bir ilerleme kaydetti ve %2 CO2'den kaçınma hedefi sayesinde emisyon azaltma girişimlerindeki somut iyileştirmelerle ön plana çıktı. Bu girişimler arasında, pek çok Avrupa ülkesinde doğal gaz kamyonlarının test edilmesi ve İspanya'da daha büyük yükler ve daha yüksek verimlilik için mega kamyonların kullanılması da yer alıyor. GEFCO ayrıca, operasyonlarındaki çevresel etkileri azaltmak için tedarikçilerle proaktif çalışmalar yaparak değer zinciri emisyon yönetiminde dikkat çekici başarı sergiledi. Şirket ayrıca riskler ve yönetim alanındaki çalışmalarını da iyileştirdi.
GEFCO Operasyonel Mükemmellik ve Sürdürülebilirlik (OES) Başkan Yardımcısı Anne-Brigitte Spitzbarth konu ile ilgili şunları söyledi: "Bazı temel kategorilerde ilerlememizin takdir edilmesi ve taahhütlerimizi nasıl güçlendirebileceğimize dair faydalı bilgiler elde etmek bizler için son derece motive edici. 2021'den itibaren güçlü bir karbon azaltma stratejisini devreye sokmamıza ve bu alanda operasyonlarımızı hızlandırmamıza yardımcı olması için karbon stratejisi uzmanı olan Aldo Diaz-Sanchez ile çalışmaya başladık. CDP’nin karbon çalışmalarına istikrarlı bir şekilde katılmak bizlere çok büyük bir öğrenme ve karşılaştırma olanağı sağlıyor. Bu sayede GEFCO olarak çalışanlarımız, ortaklarımız ve müşterilerimiz için fark yaratabileceğimiz alanlar hakkında bilgi sahibi oluyoruz."
Kaynak: lojiport.com