Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “E-TİCARET LOJİSTİĞİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARA HIZ VERECEĞİZ”

“E-TİCARET LOJİSTİĞİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARA HIZ VERECEĞİZ”

“E-TİCARET LOJİSTİĞİNE YÖNELİK ÇALIŞMALARA HIZ VERECEĞİZ”25.02.2021
Globelink Ünimar Satış ve Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Koray Çıtak, "Globelink Ünimar olarak temel felsefemiz, müşterilerimize ihtiyaç duydukları tüm alanlarda hizmet sağlamak. Önümüzdeki dönemde e-ticaret lojistiği özelinde yaptığımız çalışmalara hız vereceğiz ve Globelink Ünimar güvencesini bu alana da taşıyacağız" dedi.

Globelink Ünimar Satış ve Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Koray Çıtak yesillojistikciler.com' a özel açıklamalarda bulundu. İşte Globelink Ünimar Satış ve Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Koray Çıtak ‘ın yaptığı açıklamalar…

"1994 YILINDA FAALİYETE BAŞLADIK"

Ünimar markasıyla 1994 yılında İstanbul’da başladığımız ticari hayatımıza, 2011 yılında Singapurlu lojistik devi CWT Globelink ile yaptığımız ortaklık ile Globelink Ünimar ismiyle devam etmekteyiz.

"31 ÜLKEDE 100’DEN FAZLA GLOBELİNK OFİSİ BULUNUYOR"

Globelink Ünimar olarak, CWT Globelink gibi güçlü bir hizmet ağının parçası olarak uluslararası denizyolu, havayolu ve karayolu ana hizmetlerinin yanı sıra entegre lojistik hizmetlerini de kapsayan tedarik zinciri fonksiyonlarının tamamında hizmet sunmaktayız. 31 ülkede 100’den fazla Globelink ofisi ile birlikte geniş bir acente ağının gücü ile hareket etmeye devam ediyoruz. Bu güçle birlikte, iş ortaklarımıza hammadde tedarik planlama aşamasından itibaren ürünün teslimine kadar olacak şekilde uçtan uca her türlü hizmeti sağlıyoruz.

"UÇTAN UCA LOJİSTİK FAALİYETİNİ KESİNTİSİZ HAYATA GEÇİRİYORUZ"

Türkiye’de ise İstanbul, İzmir, Bursa ve Mersin olmak üzere dört merkezden oluşan bölge yapısı ile 81 ile ulaşarak uçtan uca lojistik faaliyetlerini kesintisiz hayata geçiriyoruz.

DİJİTALLEŞME

İçinde bulunduğumuz pandemi süreci, tüketici alışkanlıklarından iş yapış şekillerine kadar küreselleşmenin bugüne dek yaşadığı en radikal değişimlerinden birinde ana katalizör görevi görmeye devam ediyor. Pandemi süresince işletmeler için iki temel konunun odağa oturduğunu düşünüyorum: Küresel tedarik zincirine iyi entegrasyon ve rekabet gücünü artırmada dijitalleşmeye ağırlık verilmesi. Faaliyet gösterdikleri sektörden bağımsız olarak, bu başlıklara hızlı bir şekilde uyum sağlayan firmalar önümüzdeki dönemde ciddi avantajlar yakalayacaktır.

"TEDARİK ZİNCİRİ FONKSİYONLARININ TAMAMINDA HİZMET SAĞLAMAYA DEVAM EDİYORUZ"

Salgın tüm sektörleri etkilediği gibi lojistik sektörünü de yurtiçi ve yurtdışı operasyonların yönetiminde olumsuz etkiledi. Sürecin başında ortaya çıkan belirsizliklerle birlikte sınırların kapatılması ve hava kargo operasyonlarını durma noktasına getiren uçuş iptalleri hepimizin takip ettiği konuların başında yer almıştı. Güncel duruma baktığımızda ise ülkeler özelinde değişiklik gösteren tedbirleri gözlemleyebiliyoruz. Globelink Ünimar olarak, bu süreçte bölgesel önlemleri yakından takip ederek hızlı bir şekilde adapte oluyor ve hiçbir iş ortağımızın yükünü yerde bırakmadan tedarik zinciri fonksiyonlarının tamamında hizmet sağlamaya devam ediyoruz.

"SINIR ÖTESİ E-TİCARET VE DİJİTALLEŞME ADIMLARI ÖNCELİKLERİMİZ ARASINDA"

Stratejik plan kapsamında kurguladığımız uzun dönem yatırım ve finansal projeksiyonlarımız içerisinde 2020 yılını yeni gelişmeleri takip ettiğimiz, sektörel analizler yaptığımız ve yeni senaryoları kurguladığımız bir yıl olarak geride bıraktık. Gündemimizi sürekli yenileyerek hızlı şekilde adaptasyonu sağlıyoruz. Bunun içerisinde sınır ötesi e-ticaret ve dijitalleşme adımları önceliklerimiz arasında.

Müşterilerimize sunduğumuz gönderi takibi, web sayfası üzerinden online teklif yaratma, e-konşimento ve bunlarla birlikte e-lojistik alanında kullanılabilecek blockchain fırsatları uygulamaya başladığımız ve planladığımız dijitalleşme faaliyetlerinin başında geliyor.

"GLOBELİNK ÜNİMAR DENİLDİĞİNDE AKLA GELEN İLK OLGU: GÜVEN"

Paydaşlarımız ve lojistik sektöründeki algımızı ölçmek için dönemsel olarak ciddi çalışmalar yapıyoruz. En son gerçekleştirdiğimiz müşteri memnuniyet çalışmamızın sonuçlarına göre Globelink Ünimar denildiğinde akla gelen ilk olgu "güven". Müşterilerimiz duyduğu güveni karşılıksız bırakmamak ve müşteri memnuniyetini arttırmak için de çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Bu kapsamda ilk yük anketimizle ilk defa Globelink Ünimar ile çalışan müşterilerimiz memnuniyetini anlık olarak ölçüyoruz. Dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz aramalarımızla fikir, görüş ve önerileri toplayarak kendimizi sürekli geliştirmeye çalışıyoruz.

Müşteri iletişim hattımız olan Unicall ile müşterilerimizin bize 7/24 ulaşabilmesini sağlıyoruz. Telefon, e-posta veya web sitemiz aracılığıyla bize ulaşan öneri, görüş ve şikayetleri kayıt altına alıyor ve en geç 72 saat içinde çözüme kavuşturuyoruz. Bu noktada belki de en önemlisi sahip olduğumuz ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sertifikamız ile tüm süreçlerimizi uluslararası standartlara uygun olarak yönetiyoruz.

"ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE E-TİCARET LOJİSTİĞİ ÖZELİNDE YAPTIĞIMIZ ÇALIŞMALARA HIZ VERECEĞİZ"

Globelink Ünimar olarak temel felsefemiz, müşterilerimize ihtiyaç duydukları tüm alanlarda hizmet sağlamak. Bu kapsamda değişen istek ve ihtiyaçlarla birlikte biz de kendimizi hızlı bir şekilde yeniliyoruz. Bu yıl hayata geçirdiğimiz ve önümüzdeki yıl içerisinde hayata geçirmeyi planladığımız projeler arasında bizleri özellikle heyecanlandıran birkaç örneği de paylaşmak isterim. Önümüzdeki dönemde e-ticaret lojistiği özelinde yaptığımız çalışmalara hız vereceğiz ve Globelink Ünimar güvencesini bu alana da taşıyacağız.

Dijitalleşmeye, müşteri memnuniyetine ve hayatın trendlerine daha çok dokunabilmek için de iki başlıkta değişiklikler yaptık. Bunlardan ilki web sitemizin güncellenmesi. Dijitalleşmeye yoğun şekilde odaklandığımız bu dönemde, tasarımını ve işlevselliğini güncellediğimiz web sitemiz ile müşterilerimizin sahip olmak istediği bilgiye ve talebe daha hızlı cevap verebilmeyi umuyoruz. Paydaşlarımızı bilgilendirmek ve gelişmelerle ilgili güncel tutmak amacıyla, web sitemizin yanında kurumsal bloğumuz üzerinden de paylaşımlar gerçekleştiriyoruz. İçeriklerimizle hem sektörün nabzını tutuyor hem de merak edilen sorulara cevap vermiş oluyoruz. İkinci başlığımız da kurumsal dergimiz Argemonia’yı dijital dünyaya adapte etmek oldu. Paydaşlarımız, her sayısıyla lojistik sektörünün güncel konularını okuyucuları ile buluşturan Argemonia’nın tüm sayılarına web sitemiz üzerinden ulaşabiliyorlar.

"KUZEY AFRİKA’NIN TAMAMINA HIZLI, GÜVENİLİR VE ESNEK ÇÖZÜMLER ÜRETMEYİ PLANLIYORUZ"

Halihazırda sunmaya devam ettiğimiz bozulabilir ürün taşımacılığı çözümlerimizi yeni coğrafyalara ve yeni ürün gruplarına erişecek şekilde genişletmeyi planlıyoruz. Bu kapsamda özellikle Adana Havalimanı’na açmayı planladığımız ofisimiz ile bölgenin taleplerine daha hızlı cevap vermek istiyoruz.

Karayolu servislerimizde Türkiye içerisinde yurtiçi parsiyel dağıtım ağımızı genişletirken Fransa’ya gerçekleştirdiğimiz düzenli karayolu parsiyel taşımacılık servisimiz ile paydaşlarımıza hizmet sunmayı devam ediyoruz. Denizyolu çözümlerimizde ise organizasyon yapımızda yaptığımız değişikliklerle oluşturduğumuz yeni departmanımızla Kuzey Afrika’nın tamamına hızlı, güvenilir ve esnek çözümler üretmeyi planlıyoruz.

2021 YILI HEDEFLERİ

Geçtiğimiz yıl yoğun şekilde devam eden hava kargo operasyonlarını hiçbir problem yaşamadan ve doğru hatlarla konsolide ederek ETGB potansiyeli olan yüklerle entegre ederek müşterilerimizin kapıdan kapıya hizmet almasını da sağlamış olduk. Yaptığımız süreç takibi ile operasyonel verimliliği ölçerek en doğru ve hızlı şekilde alıcıya ulaştırılmasını sağlıyoruz. ETGB ve özellikle mikro ihracat ile hedeflenen "hız" kavramı bizim için hem kolaylaştırılan gümrük adımlarının tamamlanmasında hem de tedarikçi ve iş ortağı seçiminde büyük rol oynuyor. Bununla birlikte bu yıl içerisinde, depolama faaliyetlerinde ve yurtiçi dağıtım ağı yaratılmasında yeni yatırımlarla yer almayı planlıyoruz.

Kaynak: yesillojistikciler.com