Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: "Marmara Bölgesi; limanları, lojistik bölgeleri, demiryolu bağlantıları, Marmaray’ı ve büyüyen endüstrisiyle, Avrasya’nın ekonomi, finans, ticaret merkezi olacak. İstanbul’un Kuzeyi ise; Kanal İstanbul, İstanbul Havalimanı, ticari limanlar, Kuzey Marmara Otoyolu; dahası demiryolu bağlantıları ve lojistik üsleriyle birlikte dünyanın en önemli lojistik merkezi hâline dönüşecek."
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu 6-8 Ekim 2021 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek olan "12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası Ortak Akıl Konferansı"nın kapanış oturumunda konuştu.
Afyonkarahisar’da gerçekleştirilen konferansın kapanış konuşmasında Bakan Karaismailoğlu, 19 yıl önce Türkiye’de başlayan ‘yeni ulaşım ve iletişim çağı’nın daha da hızlanarak yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini bildirdi. Ulaşım ve haberleşme alanlarında bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen iddialı bir sürece işaret eden Bakan Karaismailoğlu, "Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ulaşım ve haberleşme sektörleri başta ekonomi olmak üzere her alandaki gelişmenin ana lokomotifleri olarak 2053 ve 2071’e uzanan yolculukta önemli roller üstlenecekler. Dünya çok hızlı bir şekilde gelişiyor. Sosyal ve ekonomik değişimler artık neredeyse anlık yaşanıyor. Bu nedenle yeni dönüşüm sürecinde açığa çıkmamış ihtiyaçları planlamalarımıza daha fazla dâhil edeceğiz. Öngörülerimizle, faaliyet alanımız olarak belirlediğimiz ‘insan, yük ve veri ulaştırma’da yarını tasarlayacak ve buna uygun hedefler koyacağız. Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız ve Stratejik Planımız doğrultusundaki vizyonumuzla mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamiklerini dikkate alarak yolumuza devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
"İnsanımızın Refahı Kalkınmada Eşitlikle Tesis Edilebilir"
Türkiye’yi dünyanın en büyük ve önemli ticari koridorlarının hâkimi yaparken, coğrafi açıdan kalkınmada eşitliğe destek vermek hedefiyle çalıştıklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, "Bütünleşik olarak tasarladığımız ulaşım ekosistemimizde, verimlilik esasında tüm modlarımızı birbirleriyle entegre hâle getiriyoruz. İstanbul ya da İzmir’de ki vatandaşlarımızın ulaştırma ve haberleşme alanında sahip olduğu imkânları, bu alanlarda edindikleri refahı, Kars ya da Van’da ki vatandaşlarımızın da elde etmesini sağlıyoruz. Ana motivasyon kaynağımız, milli ekonomik bağımsızlık için olmazsa olmazımız, bütünsel kalkınmaya sağladığımız katma değerdir. Çünkü insanımızın refahı ve mutluluğu ancak ve ancak köyden şehre, doğudan batıya kalkınmada eşitlikle tesis edilebilir" diye konuştu.
"2003’ten Bugüne; Demiryollarımıza 32 Milyar Dolar Yatırım Yaptık"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın ve ilgili kuruluşlarının hükümetin toplam bütçesinden, 2021 yılı yatırım programı kapsamında yüzde 31 oran ile en büyük payı aldığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, "2021 yılında 44,8 Milyar TL ayrılan ödenek ile ülkemizin ve insanımızın âli menfaatleri doğrultusunda, ulaştırma ve altyapı yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Bu nedenle sorumluluğumuz büyük, görevimiz yücedir" dedi.
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: "2003’ten bugüne; Demiryollarımıza 32 milyar dolar yatırım yaparak, YHT projelerimizi hayata geçirdik. Kent içi raylı sistem hatları inşa ettik, yenileme, sinyalizasyon, elektrifikasyon işlerimizi gerçekleştirdik ve demiryolu taşımacılığında iddiamızı artıran lojistik merkezlerini Türkiye’mize kazandırdık. Ülkemizi gerçek anlamda demi ağlarla ördük. Demiryollarını Türkiye’nin stratejik bir gücü hâline dönüştürdük."
"Marmara Bölgesi ve İstanbul dünya ticaretinin odağı olacak."
Türkiye’nin lojistik açıdan Orta Koridor ve Kuzey Güney Koridoru’nun kalbi olduğunu aktaran Bakan Karaismailoğlu, Marmara Bölgesi’nin ve İstanbul’un dünya ticaretinin odağı olacağını ve Boğazlardan geçen yük miktarının her yıl artacağına dikkat çekerek sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Boğaz’ın transit gemi geçiş trafiğini önemli ölçüde azaltması öngörülen Kanal İstanbul’un tamamlanmasıyla Marmara Bölgesi; limanları, lojistik bölgeleri, demiryolu bağlantıları, Marmaray’ı ve büyüyen endüstrisiyle, Avrasya’nın ekonomi, finans, ticaret merkezi olacak. İstanbul’un Kuzeyi ise; Kanal İstanbul, İstanbul Havalimanı, ticari limanlar, Kuzey Marmara Otoyolu; dahası demiryolu bağlantıları ve lojistik üsleriyle birlikte dünyanın en önemli lojistik merkezi hâline dönüşecek."
Karaismailoğlu, ayrıca "12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası"nın Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Yerleşkesi'nde 6-8 Ekim 2021 tarihlerinde gerçekleştirileceğini ifade etti.
Kaynak: www.tcddtasimacilik.gov.tr