6-7-8 Ekim tarihlerinde İstanbul Atatürk Havalimanı’nda gerçekleşen 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası ulaştırma ve haberleşme sektörünün dünyadaki temsilcilerini bir araya getirdi. 20 bin katılımcının ilgi gösterdiği Şura’da birçok oturum gerçekleşirken 8 Ekim 2021 tarihinde gerçekleşen ‘Yuvarlak Masa’ toplantısıyla demiryolu sektörünün yöneticileri bir araya geldi. Demiryollarının dünya ticaretindeki konumu, diğer ulaşım araçlarına göre avantajı, demiryolu yatırımları gibi konuların görüşüldüğü toplantıya Türkiye’den TCDD Taşımacılık, TCDD, TÜRASAŞ ve AYGM Genel Müdürleri katıldı.
"Bu Yılı ‘Emniyet Yılı’ İlan Ettik"
‘Yuvarlak Masa’ toplantısında konuşan TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük demiryolları ve çevre, dijitalleşme, lojistik ve emniyet gibi birçok konu başlığına değindi. Demiryolu taşımacılığında emniyeti her zaman ön planda tutan Pezük: "Emniyetli çalışma en önemli önceliğimiz. Bu amaçla mesaimizin önemli bölümünde emniyet ve güvenlik projeleri var." Diyerek emniyet konulu yürütülen çalışmalardan bahsetti. Pezük: "Kurumdaki öncelikli ve en önemli hedefimiz Kurumsal Emniyet Kültürünün geliştirilmesi ve emniyetli çalışma ile ilgili farkındalığı sağlamak. Bunun için bu yılı ‘Emniyet Yılı’ ilan ettik, topyekûn bir emniyet seferberliğini başlattık. TCDD ile Emniyet Trenleri oluşturarak bölgeleri sadece bu amaçla geziyoruz. Bunun dışında risk analiz süreçleri, denetim faaliyetleri, lokomotiflere kamera kayıt sistem montajı ve ödül ve ceza uygulamaları ile emniyet kültürünün tüm personele yerleşmesini amaçlayan iş programlarımız var." dedi.
"Limanları, OSB’leri ve Lojistik Merkezleri İltisak Hatları ile Birbirine Bağlıyoruz"
Demiryollarının en büyük katma değer yaratma noktasının lojistik olduğunu vurgulayan Pezük: "TCDD Taşımacılık olarak küresel ticaret ve lojistikten yüksek pay alabilmek için hem ülkemizde hem de uluslararası alanda neler yapabiliriz diye çalışıyoruz." dedi. TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Hasan Pezük sözlerine şöyle devam etti: "Limanları, Organize Sanayi Bölgeleri ve lojistik merkezleri iltisak hatları ile birbirine bağlayarak blok tren işletmeciliğini artırmak istiyoruz. Halen hizmet veren 12 adet lojistik merkez sayısı 26’ya ulaşacaktır. Lojistik merkezlerin doğru ve verimli kullanılması ile ilgili işletme modelleri, Bakanlığımızla birlikte koordineli olarak çalışılmaktadır. 2017 yılında açılan BTK hattı ile uluslararası taşımalarda büyük bir çıkış ivmesi yakalanırken zaman içerisinde büyüyen İran ve Avrupa yönlü taşımalarımız da tüm dünyaya ulaşma hedefimizin önemli ayaklarını desteklemektedir. Asrın Projesi Marmaray ile gerçekleştirdiğimiz kesintisiz yük taşımacılığı modeli ile de hem zaman hem de maliyet tasarrufunu iş ortaklarımıza sunduk."
"Demiryolları, Diğer Ulaşım Modları İle Kıyaslandığında En Çevreci Ulaşım Modudur"
Küresel ısınmaya bağlı iklim değişikliğinin gelecekte dünyamızı bekleyen en önemli sorunlardan birisi olduğunu vurgulayan Pezük, demiryollarının temiz çevre hedefleri için en doğru ulaşım arası olduğunu belirtti. Pezük: "Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak, bugünden çevresel konularda atacağımız adımlara bağlıdır. 2020 yılı verilerine göre toplam sera gazı Emisyonlarının yüzde 16,2 si ulaşım kaynaklıdır ve demiryolları, diğer ulaşım modları (hava, deniz, karayolu) ile kıyaslandığında en çevreci ulaşım modudur. Çünkü bir elektrikli tren, uçaktan 7 kat, otomobilden 5 kat daha az emisyon salmaktadır." dedi.
Elektrifikasyon projeleri, yenilenebilir enerji, sıfır atık projesi ve gürültü etkisi konularında demiryollarının çevreye en az zarar veren ulaşım aracı olduğunu bir kez daha vurgulayan Pezük, ‘Yeşil Taşımacılığa Yönelik Uygulamalar’ ile de demiryollarının ulaştırma sektöründe fark yaratmaya devam edeceğini belirtti.
"‘Kurumsal Kaynak Yönetim Sistemi’mizi Dijitalleştirerek Bugünün Teknolojisine Ayak Uyduruyoruz"
Son olarak yeni nesil dünyaya ayak uydurmak için en önemli ihtiyaç olan dijitalleşme konusuna değinen TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Pezük: "Demiryolları altyapı-üstyapı sistemleri ve araçları ile dijital değişimi en fazla yaşayacak, hissedecek sektörlerin başında geliyor. Dijital dönüşüme zamanında ayak uyduran ve gerekli yatırımları yapan firmalar ve kurumlar verimlilik ve rekabette avantajlı konuma geçecekleri yadsınamaz bir gerçek." dedi. Demiryolları altyapı-üstyapı sistemleri ve araçları ile dijital değişimi en fazla yaşayacak, hissedecek sektörlerin başında gelecek. Dijital dönüşüme zamanında ayak uyduran ve gerekli yatırımları yapan firmalar ve kurumlar verimlilik ve rekabette avantajlı konuma geçecekleri yadsınamaz bir gerçek.
Demiryolu taşımacılığı olarak ‘Kurumsal Kaynak Yönetim Sistemi’mizi dijitalleştirerek bugünün teknolojisine ayak uyduruyoruz. Tren kontrol ve sinyalizasyon sistemleri, bakım hizmetleri, elektronik bilet sistemleri yazılımı, yolcu taşıma platformu yazılımı, veri transferi ihtiyacı, çözüm merkezi projesi, lokomotiflere kamera kayıt sistem montajı, planlama ve izleme merkezi kurulması, YHT setleri bilgi ve eğlence sistemi, lokomotif arıza defterinin dijitalleştirilmesi projesi, yağ analizlerinin takibi projesi, yük lokomotifleri ve vagon takipleri ve gümrük işlemlerinin dijitalleştirilmesi ile içeride birçok alanda gerçekleştirdiğimiz yenilikler ve yatırımların meyveleri ise müşteri memnuniyeti ve başarı olarak bize geri dönmektedir.
Kaynak: www.tcddtasimacilik.gov.tr