Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / LOGİTRANS LOJİSTİK, POLONYA HATTINDAKİ BLOK TREN SAYISINI 3’E ÇIKARACAK

LOGİTRANS LOJİSTİK, POLONYA HATTINDAKİ BLOK TREN SAYISINI 3’E ÇIKARACAK

LOGİTRANS LOJİSTİK, POLONYA HATTINDAKİ BLOK TREN SAYISINI 3’E ÇIKARACAK28.10.2021
Logitrans Lojistik, LogiTrain projesiyle Polonya'ya direkt ve aktarmasız blok tren seferleri başlattı. Bu hizmeti kullanan ithalatçı ve ihracatçılara -20 arasında fiyat, daha fazla tonaj, 6 gün gibi bir transit süre avantajı sunduklarına dikkat çeken Logitrans Lojistik Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, haftada bir tren ile başlattıkları hizmeti, Temmuz 2022’de 3 trene çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Asya hattında Gürcistan ve Azerbaycan geçişli hemen her ülkeye, Avrupa hattında Almanya, Benelüx, İngiltere ve İtalya’ya demiryolu, denizyolu ve karayolu ile tamamlanan multimodal hizmetler sunan Logitrans Lojistik, Polonya Devlet Demiryolları (PKP) işbirliği ile Polonya'ya direkt ve aktarmasız blok tren hattı hizmeti LogiTrain projesini devreye aldı. İlk seferi 24 Eylül'de demiryolu taşımacılığı yetkili organizatörü, satın alma ve tedarik zinciri yönetiminde faaliyet gösteren Zer’in aracılığı ile Arçelik için gerçekleştirilen bu yeni hatta, her hafta Cuma günleri İstanbul Halkalı ve Polonya Gliwice’den karşılıklı olarak yola çıkacak tren, 6 gün içerisinde varış noktasına ulaşıyor. LogiTrain, sefer başına 36 adet karayolu aracının taşıyabileceği yükü tek seferde taşıyabiliyor. Bu da, ithalat ve ihracat yapan firmalara ekonomik bir çözüm olarak hizmet ediyor. Logitrans Lojistik Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, intermodal ve mutlimodal taşımacılık alanında sundukları hizmetleri, Polonya hattına yönelik hedefleri, gelecek planlarını UTA Lojistik’e anlattı.

Logitrans, intermodal taşımacılıkta nereden nereye geldi?

Logitrans intermodal operasyonları, yaklaşık 7-8 yıl önce başladı. 2015 yılında Rusya ile yaşanan diplomatik kriz sonrası, özellikle Rusya ve CIS ülkelerine yönelik operasyonlarımız oldukça etkindi. 2019 yılında Batı Avrupa seferlerimiz başladı. Altyapımız yetkinleştikçe sefer sayısı arttı. Batı Avrupa seferleri ile birlikte yaklaşık 100 adet tenteli/box ekipman sayısına ulaştık. 2021 yılında ise, uzun zamandır altyapısını hazırladığımız ve gerek müşteri gerekse de meslektaşlarımız tarafından takdir ve talep edilen Polonya direkt blok tren servisimiz başladı. Gün itibariyle yaklaşık 150 adet 45’PWHC tipi ekipmanımız mevcuttur. Yıl sonuna kadar 50, 2022 yılında ise en az 100 adet tenteli ve box container filomuza katılmış olacak. Karayolu tarafında ise yaklaşık 250 araçlık bir filomuz hizmet veriyor. Kazakistan’dan Fas’a kadar çok geniş bir coğrafyada haftada ortalama 400 çıkış yapıyoruz.

ASYA VE AVRUPA HATTINDA EFEKTİF HİZMETLER

Hangi bölgelere hangi transit sürelerle ulaşıyorsunuz? Ne tür ürünler taşıyorsunuz?


Asya hattında, demiryolu, denizyolu ve karayolu ile tamamlanan multimodal bir hizmetimiz var. Gürcistan ve Azerbaycan geçişli olarak hemen her ülkeye düzenli seferler gerçekleştiriliyor. Avrupa tarafında ise Polonya blok treni hariç, yine multimodal tipte Almanya, Benelüx, İngiltere ve İtalya hatlarında efektif seferlerimiz var. Bu kapsamda; Polonya’ya 6 gün, Almanya’ya 8 gün, Benelüx’e 8-9 gün, İtalya’ya 6-7 gün, Gürcistan’a 3-4 gün, Azerbaycan’a 6-7 gün, Kazakistan 20-22 gün transit süre aralığında taşıma yapıyoruz. Asya hattında, genellikle hammadde, inşaat malzemeleri, her türlü makine ve tüketim malları taşıyoruz. Taşımalarımız içinde, proje taşımaları ciddi yer tutuyor. Avrupa hattında ise beyaz eşya, tüketim malları, tekstil, her türlü makine taşımalarımız var.

HEDEF HAFTADA 3 TEREN

Polonya’ya yönelik devreye aldığınız LogiTrain hizmeti hakkında bilgi verir misiniz? Bu hata yönelik hedefleriniz neler?


Aslında 2 yıldır arka planda çalıştırılan, olgunlaştırılan Logitrain, Türkiye’nin içinde bulunduğu koşullarda büyük ölçüde ithalat yüklerinin bulunabilirliğine ve sürekliliğine bağlı bir proje. Bu kadar uzun zamanda hayata geçirmemizin nedeni de risklerimizi doğru hesaplamak ve doğru yönetmek için yaptığımız, pazar araştırması, ön talep toplama, maliyetlendirme vb. süreçlerin doğru yapılması, çapraz denetimleri ve sağlamalarının uzun zaman alması. Biz en başından beri haftada 5 trenlik bir proje için çalışıyoruz, hedefimiz her gün en az 1 tren kaldırmak.

Araştırmalarımıza göre çok ciddi bir kapasite ve potansiyel var, ancak bunu talep haline dönüştürmek kolay değil. Maalesef, Türkiye’deki ihracatçılar ve ithalatçılar taşıma modu konusunda son derece ön yargılı. Yılların alışkanlığı ile karayolu tekelini kırmak kolay değil. Oysa, en azından Polonya hattında, demiryolu ciddi avantajları olan bir taşıma modu. Öncelikle -20 arasında fiyat avantajı sağlıyor. Transit süre çok daha istikrarlı. Bizim tren projemizin transit süresi 6 gün. Kapıdan kapıya 6-8 gün arası teslimat yapıyoruz. Sınır kapılarında beklemiyoruz, belge, kota sorunlarından etkilenmiyoruz. Kullandığımız box ekipmanlar hırsızlık ve kaçak mülteci sorunlarına karşı mutlak avantajlı, üstelik standart bir TIR ile aynı miktar iç hacim sunuyor, tonaj kapasitesi ise daha fazla.

Eylül ayında başladığımız test seferleri başarılı geçti. . Koç Topluluğu Şirketleri’nden satın alma ve tedarik zinciri yönetimi alanında faaliyet gösteren Zer’ in organizasyonuyla, ilk taşımalarımız Arçelik yüklerinin taşınması ile gerçekleştirildi. İlk taşımamızı gerçekleştirdiğimiz iki iş ortağımıza da destekleri için teşekkür ediyoruz. Ayrıca, birçok sektör liderleri de LogiTrain’i tercih ederek bu çevreci, sürdürülebilir ve güvenli taşımacılığa destek verdi.

Kasım ayından itibaren haftalık karşılıklı düzenli seferlerimiz her Cuma Türkiye Halkalı ve Polonya Gliwice terminallerinden çıkışlı olarak başlayacak. Şubat 2022’de 2. haftalık treni başlatmayı planlıyoruz. 3. tren ise Temmuz 2022 tarihine planlandı. Tabi bunlar biraz da istediğimiz tip ekipman sağlama hızımıza bağlı planlar.

Taşıma cironuz içinde intermodal taşımacılığın payı nedir? Yılsonu hedefleriniz neler?

Ciromuz içinde intermodal operasyonların payı yaklaşık % 10. Ama bunun nedeni intermodal sefer azlığı değil, tam tersine karayolu operasyonlarımızın büyüklüğü. Bu yılın hedefi intermodal payını civarına çekmek ve her sene istikrar ile büyütmek. Bu yılsonu yaklaşık 8 milyon euro civarında bir beklentimiz var.

YENİ BİR PROJE YOLDA

Devreye almayı planladığınız yeni projeler var mı?


Öncelikle, Polonya hattımızı büyüteceğiz. Polonya hattını 2022 yılında haftada 3 trene çıkarmamız birçok verimlilik uygulamasına da kapı açacak. Ekipman altyapımızı büyüteceğiz. Polonya hattı hedefine ulaştığında ya da piyasa belli bir doyuma ulaştığında, yine tatlı bir sürpriz ile bambaşka bir hatta yeni bir tren projesi başlayacak. Yine arka planda altyapısını hazırladığımız, pazar araştırmasını ve operasyon altyapısını kurguladığımız bir iş planımız var ancak açıklamak için henüz oldukça erken. Sanırım 2022 3. çeyrekte testlere başlamış oluruz.

‘AKILCI TEDARİK ZİNCİRLERİ, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLKESİNE ODAKLANIR’

Demiryolu direkt tren projelerinin, müşteri tarafının da işe ortak olması ile sürdürülebilir hale geldiğine dikkat çeken Logitrans Lojistik Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna sözlerini şöyle sürdürdü: "Demiryolu, ülkeler için olduğu kadar şirketler için de stratejik bir araç; tedarik zincirinin sürekliliği ve istikrarı intermodal taşımalardan geçiyor. Bu nedenle, şirketlerimizin uzun vadeli düşünmesi ve bu projelerde elini taşın altına koyması gerekiyor. Polonya trenini hayata geçirmemiz birkaç müşterimizin (Arçelik, LG Electronics, KoçZer, BSH) ısrarlı desteğiyle oldu. Kendilerine buradan teşekkür ediyorum. Bu noktada demiryolu bağlantılı intermodal taşımacılık sistemine ilişkin şu noktalara dikkat çekmek gerekiyor.

• Demiryolu/intermodal taşımalarla ilgili bir takım önyargıların mutlaka kırılması gerekiyor.
• Demiryolu/intermodal taşımalar yavaş değildir. İçinde bulunduğumuz koşullarda karayoluna oranla destinasyona bağlı olarak ya benzer transit süreler söz konusudur ya da 1 gün civarı daha uzun.
• Demiryolu /intermodal taşımalar karayolundan çok daha ucuz olmak zorunda değildir. Benzer veya daha yüksek kalite standartlarında verilen hizmet diğerinden daha ucuz olmak zorunda değil.
• Demiryolu/intermodal taşımalar sürdürülebilirlik gerekliliği çerçevesinde dış etkenlerden daha az etkilendiği için istikrarlı süreler sunar.
• Demiryolu/intermodal taşımalarda hasar riski çok daha düşüktür.
• Demiryolu/intermodal taşımalarda hırsızlık veya mülteci riskleri çok daha düşüktür.
• Demiryolu/intermodal taşımalar, olumsuz hava koşullarından çok daha az etkilenir.
Akılcı tedarik zincirleri, sürdürülebilirlik ilkesine odaklanır, sadece daha ucuz ya da daha çabuk üzerine değil."

Kaynak: lojistikhatti.com