Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / BAE İLE TÜRKİYE ARASINDA İLK KARAYOLU NAKLİYESİ YAPILDI

BAE İLE TÜRKİYE ARASINDA İLK KARAYOLU NAKLİYESİ YAPILDI

BAE İLE TÜRKİYE ARASINDA İLK KARAYOLU NAKLİYESİ YAPILDI01.11.2021
BAE'den yola çıkan ve İran'a Basra Körfezi üzerinden Türkiye'ye ulaşan nakliye, iki ülke arasında TIR Karnesi kapsamında yapılan ilk taşıma oldu. Süveyş Kanalı geçişli Sharjah-Mersin güzergahında deniz yoluyla 20 gün sürecek taşıma, TIR Karnesi sayesinde bu güzergahla 6 ila 8 günde yapılabilecek.

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Pakistan'dan Türkiye'ye "TIR Karnesi" kapsamında yapılan ilk taşımalar, hem zamandan hem maliyetten tasarrufun yolunu açtı. Alüminyum ve silika cinsi eşyanın getirildiği sefer, BAE'nin Ras al Khaima kentinde başladı. Söz konusu yükler, deniz yolu etabında BAE'deki Sharj ah Limanı'ndan İran'daki Bender Abbas Limanı'na Basra Körfezi üzerinden götürüldü. Sonrasında Türkiye'ye Gürbulak Sınır Kapısı'ndan giren yükler, İskenderun'a ulaştırıldı. Süveyş Kanalı geçişli Sharjah-Mersin güzergahında deniz yoluyla 20 gün sürecek taşıma, TIR Karnesi sayesinde bu güzergahla 6 ila 8 günde yapılabilecek. Böylece teslimat süresi üçte iki oranında azaltılacak. Aynı zamanda nakliye masraflarının da ciddi oranda azalmasıyla alıcı ve göndericiler için avantaj oluşacak. Dünya genelinde yaşanan konteyner kısıtlılığının yarattığı maliyet artışı ve teslimatta gecikme gibi sorunlardan da bu yolla kaçınılması sağlanacak. Söz konusu süreç, Türk nakliyecilerin BAE varışlı taşımaları için de yapılabilecek. Türkiye ile BAE arasındaki karşılıklı ticaret son 5 yılda 9,5 milyar doları buldu. Bu nedenle söz konusu gelişmenin ithalat ve ihracata alternatif oluşturmasının yanında, zamandan ve maliyetten tasarruf sağlaması bekleniyor. Pakistan Türkiye arasında da karayolu köprüsü kuruldu İslamabad-Tahran-İstanbul kara ulaştırma koridoru üzerindeki ilk karayolu taşıması da bu ay içinde TIR karnesi kapsamında yapıldı. Koridorun 5 bin 300 kilometrelik ilk seferiyle taşınan yükler, İstanbul Muratbey Gümrük Müdürlüğüne ulaştı. Seferde, Pakistan'dan ithal edilen bisiklet lastiği ve kumaş cinsi eşya getirildi. Pakistan ile kurulan bu koridorla halihazırda 1 ay süren denizyolu taşımasının, kara yolunda 10 ila 12 güne indirilmesi ve iki ülke arasındaki ticaretin daha da hızlanması öngörülüyor. Özellikle konteyner krizinin yaşandığı bu dönemde ihracatçı firmalar için zaman ve maliyet avantajı sağlayacak bu yeni koridor da Türkiye'nin taşımacılık ve dış ticaret işlemleri için sürdürülebilir niteliğe kavuşması bakımından önem taşıyor. TIR Karnesi, uluslararası kara taşımacılığını, dolayısıyla uluslararası ticaretin kolaylaştırılmasını sağlayan bir gümrük transit belgesi olarak kullanılıyor.

Kaynak: www.transmedya.com