Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / EURASIA RAIL KAPILARINI AÇTI

EURASIA RAIL KAPILARINI AÇTI

EURASIA RAIL KAPILARINI AÇTI30.11.2021Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı – Eurasia Rail, 9. Kez açıldı. Avrasya bölgesinin tek ve dünyanın en büyük üç demiryolu fuarından biri olan Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı – Eurasia Rail, 9’uncu kez açıldı. TÜYAP Fuar & Kongre Merkezi İstanbul’da kapılarını açan Eurasia Rail, 25-27 Kasım tarihleri arasında 3 gün ziyaretçilerini kabul edecek. Katılımcı ve ziyaretçilerin dışında fuar zengin etkinlik programı ile önemli konuk ve konuşmacıları ağırlıyor.

Dünya’nın önemli fuarları arasında yerini alan ve HYVE Fuarcılık tarafından gerçekleştirilen Eurasia Rail’de 3 gün boyunca yerli ve yabancı binlerce ziyaretçinin fuarı ziyaret etmesi bekleniyor. Fuarda 17 ülkeden 150 nin üzerinde yerli ve yabancı davetli satın almacı yüzlerce katılımcı ile buluşarak yeni işbirliklerine imza atacak.

3 gün boyunca fuarla eş zamanlı olarak gerçekleşecek etkinlik programı kapsamında bu sene Eurasia Rail, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve TCDD Taşımacılık’ın ana desteği ve Metro İstanbul’un sponsorluğunda bölgedeki raylı sistemler sektörünün en önemli aktörlerini bir araya getirecek. Gerçekleşecek olan kapsamlı konferans ve seminer programında ziyaretçiler ve katılımcılar, demiryolu taşımacılığına yönelik son gelişmelerin, yeniliklerin ve teknolojilerin yanı sıra sektörde karşılaşılan zorluklar ve bunlara yönelik olası çözümler hakkında bilgi sahibi olacaklar.

Eurasia Rail’in açılış törenine T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş başta olmak üzere, devlet yetkilileri, ülke temsilcileri ve sektörün önde gelen isimleri katıldı.

Ulaşım ve iletişim alanında gerçekleştirilen yatırımlarla çehresi aydınlanan Türkiye’nin gelecek vizyonunu, 19 senedir, dünyanın nabzını tutarak, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek şekillendirdiklerini belirten T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sn. Adil Karaismailoğlu, "Bu vizyonun, ilk gününden beri, kamu dışındaki ilgili tüm otoritelerin de katkılarını alarak çizdiğini vurguladı. Karaismailoğlu şöyle devam etti:

"Özel sektörün de özellikle fuarlar aracılığıyla tüm taraflara çok önemli iş birliği fırsatları sağladığına, yerli ve millî ürünlerin ihracatına katkı sağladığına şahit oluyoruz. Bu gibi organizasyonlara gösterilen ilgi, aslında Türkiye’nin demiryollarında kat ettiği mesafenin de bir göstergesidir. Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir atılım başlattık. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hâle getirmeyi planladık. Son 19 yılda demiryollarına adeta bir aslan payını vererek 222 milyar lira yatırım yaptık."

"Ulusal Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı Da Yayınladık"

Türkiye’nin sadece 4 saatlik uçuş süresiyle, 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayri Safi Milli Hasıla’ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin de merkezi konumunda olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, "Bu stratejik konumumuzun bize yüklediği misyon ile ülkemizi; demiryolu başta olmak üzere tüm ulaşım modlarında bölgesel kesişme ve hub noktası hâline getiriyoruz. Hedeflerimize ulaşmak adına attığımız adımlarda dijitalleşme, çevre, sürdürülebilirlik, karbonsuzlaşma kavramlarını odağımıza alıyoruz. Bu doğrultuda Avrupa’yı 2050 yılında iklim-nötr ilk kıta hâline getirmeyi hedefleyen Yeşil Mutabakat’a yönelik Ulusal Yeşil Mutabakat Eylem Planı’nı da yayınladık. Eylem planı çerçevesinde, sürdürülebilir ve akıllı taşımacılık, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamaları, demir yolu taşımacılığının geliştirilmesini hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.

"2003 yılından bu yana 2 bin 115 KM yeni hat yaptık"

2035 yılına kadar, demiryolundan kaynaklı emisyonları, 1990 yılına göre en az yüzde 75 oranında azaltmanın da en önemli gündem maddeleri arasında olduğunu söyleyen Karaismailoğlu, "2003 sonrasında bin 213 km’si YHT olmak üzere, toplam 2 bin 115 km yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye ulaştırdık. 50 yıldır el değmeyen demiryollarının tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Demiryolunda verimliliği ve güvenliği artırmak üzere sinyalli hatlarımızı yüzde 172; elektrikli hatlarımızı ise yüzde 180 artırdık. 2003 yılında demiryollarının yüzde 33 olan yatırım payını yüzde 48’e çıkardık. Tabii bununla da yetinmeyecek, demiryolu yatırım payını 2023 yılında yüzde 63,4’e yükselteceğiz" diye konuştu.

Türkiye’nin 2003 yılından bu yana demiryolu sektöründe önemli atılımlar gerçekleştirdiğine dikkat çeken TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, "Yüksek Hızlı Tren hatlarıyla ilk kez 2009 yılında tanışan TCDD bu teknolojiyi kullanan Avrupa’da 6. Dünyada 8. Ülke olmuştur. Asrın projesi Marmaray ile Asya ve Avrupa’yı kesintisiz şekilde denizin altından birbirine bağlayarak dünya ticaretinin kalbinde yer almıştır. Bugün TCDD olarak 1213 kilometresi YHT hattı olmak üzere 12.833 Demiryolu hat uzunluğuna ulaşmış bulunuyoruz. Sinyalli hatlarımızı arttırarak yol emniyet ve kapasitelerimizi arttırıyoruz. Hatlarımızı elektrikli hale getirerek karbon ayak izimizi küçültüyoruz." dedi.

Yeşil enerji çalışmalarından bahseden "İzmir Ankara hızlı tren projesinde 13,77 metre çapında 3.047 metre uzunluğundaki eşme tünelini 6 ay gibi rekor sürede açarken diğer yandan güneş santralleri kurarken yeşil enerji çalışmalarımıza hız veriyoruz. İlki Polatlı’da olmak üzere yurdumuzun güzel beldelerinde geleceğimiz için ekolojik köprüler inşa ediyoruz. Çevre ve doğal hayat için de çalışıyoruz." dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

"Yerli ve milli teknoloji alanında milli sinyalizasyon sistemi mantarı sertleştirilmiş ray gibi sistemleri hayata geçirdik. Demiryolu teknolojileri alanında ülkemizin öncü olması için TUBİTAK ile raylı ulaşım teknolojileri enstitüsünü kurduk. Başta otomatik tren muayene istasyonu ve ölçüm treni olmak üzere ihtiyacımız olan ekipmanların yerli ve milli imkanlarla üretilmesini hedefliyoruz."

Son olarak EurasiaRail ile ilgili düşüncelerini paylaşan Akbaş, "Sektörümüzün aktörlerinin daha fazla bir araya gelmesi ve daha yüksek etkileşim içinde olunması demiryollarının gelişmesi açısından elzemdir. Bu nedenle EurasiaRail 2021 fuarı kapsamında sizlerle birlikte olmaktan duyduğum memnuniyeti ifade ederken fuarı düzenleyen Hyve Group’a teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

Kaynak: lojiyol.com