UTİKAD, 2019 yılında yayınlanan "Türkiye'de E-Ticaret ve E-İhracat Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler" raporunun ardından e-ticaret sektöründeki durumun güncel veriler ile aktarıldığı "B2C E-Ticaretin Kolaylaştırılmasına ve Hacminin Artmasına Yönelik İyileştirici Öneriler" raporunu yayınladı.
UTİKAD İnovasyon ve E-Ticaret Odak Grubu'nun sürdürdüğü çalışmalar doğrultusunda UTİKAD Sektörel İlişkiler Müdürü Ezgi Demir tarafından hazırlanan raporun amacı önceki raporlarda gündeme getirilen ve halen varlığını sürdüren e-ticaret sektöründeki sorunlara ve bunların yanı sıra sektörün karşılaştığı bir takım yeni zorluklara yönelik öneriler sunmaktır.
Dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin güncel durumunun ve e-ticarette yaşanan son gelişmelerin yer aldığı raporda sektörün karşı karşıya kaldığı sorunlar ile alakalı çeşitli görüşler alınmış ve bu görüşler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirilmiştir. Yine bu süreçte ulusal/uluslararası alanda e-ticaret ile ilgili raporlar ve istatistikler taranmış ve güncel gelişmeler takip edilmiştir.
Firmaların nihai tüketiciye ulaşma noktasında yaşadıkları sorunların ve e-ticaretin gelişimine engel olan süreçlerin ortaya konulduğu rapor ile belirlenen somut çözüm önerileri doğrultusunda e-ticaretin payının sadece İstanbul, Ankara, İzmir gibi metropol kentlerimizde değil, Türkiye'nin her yerinde artırılması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Rapor ile, talep edilen kolaylaştırma ve iyileştirmelere ek olarak "Bütünleştirici Öneriler" ve "E-Ticaretin Gelişmesini Destekleyici Altyapı Önerileri" belirlenmiştir.
"B2C E-Ticaretin Kolaylaştırılmasına ve Hacminin Artmasına Yönelik İyileştirici Öneriler" raporuna ulaşmak için
tıklayınız.