Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / PAZAR KÜÇÜLDÜ, PEGASUSU BÜYÜDÜ

PAZAR KÜÇÜLDÜ, PEGASUSU BÜYÜDÜ

PAZAR KÜÇÜLDÜ, PEGASUSU BÜYÜDÜ03.06.2009

Haybat, Pegasus'un ilk 4 aydaki performansının, bütçe beklentilerinin çok üzerinde olduğunu vurgulayarak, 2008 yılında, İzAir ve Pegasus'un 4 milyon 398 bin yolcu taşıdığını, bu yılki hedeflerinin 5 milyonun üzerinde yolcu taşımak olduğunu söyledi.

Yolcuların hem Pegasus'u hem Sabiha Gökçen Havaalanını tercih etmeye ve trafiğin, İstanbul Atatürk Havalimanından Sabiha Gökçen Havaalanına kaymaya başladığını dile getiren Haybat, bu eğilimin Sabiha Gökçen'de 29 Ekim'de yeni terminalin açılmasıyla birlikte katlanarak artacağı inancında olduğunu ifade etti.

Haybat, yılın ilk 4 ayında Pegasus ve İzAir'in dış hatlarda yolcu sayısındaki artışın yüzde 16,2, iç hatlarda yolcu sayısındaki artışın yüzde 29,1 olduğunu kaydederek, “Bunlara mukabil kapasite artışlarımız, yurt içinde yüzde 8,6, yurt dışında 11,4 civarında. Yolcu sayımızdaki artış, kapasitemizdeki artışın üzerinde olmuş. Dolayısıyla doluluk oranlarımız, yukarı çıkmış” diye konuştu.

Türkiye pazarına bakıldığında yılın ilk 3 ayında dış hat yolcu sayısının yüzde 6,8 azalırken, iç hat yolcu sayısının yüzde 12,2 artığına dikkati çeken Haybat, şöyle devam etti:
“Bu gözle bakarsak, Pegasus'un yolcu sayısındaki artış, iç hatlarda yüzde 29,1. Neredeyse sektörün 3 misli büyüyoruz. Son birkaç yıldır Türkiye'deki dış hat yolcu oranı artışı yüzde 15'ler civarında. Pazar küçülmesine rağmen biz, normal yıldaki gibi büyümüşüz, hem de kapasite artışımızın üzerinde büyümüşüz.”

“KAPASİTEMİZ VAR, BİRKAÇ İLAVE NOKTA AÇABİLİRİZ”

Selçuk Haybat, yeni hatlar açacakları bilgisini verirken, 22 Haziran'da her gün sefer yapılacak İstanbul-Brüksel hattını açacaklarını, 2 Temmuz'dan itibaren haftada 4 gün Berlin'e uçuşları olacağını bildirdi. Haybat, uzun çabaların ardından Rusya'da Krasnodar'a trafik hattı elde ettiklerini ve 12 Haziran'dan itibaren haftada 3 gün buraya uçacaklarını aktardı.
Yurt içinde ise 2 Haziran'da Elazığ'a uçmaya başlayacaklarını kaydeden Haybat, “Kışın, ilave noktalar düşünüyoruz. Bunlardan biri Konya olabilir. Kapasitemiz var, birkaç ilave nokta açabiliriz” dedi.

Haybat, bu yıl sonunda İzAir ve Pegasus'un filosunda toplam 24 adet uçak olacağını, önümüzdeki yıl da bunun 27-28 adet olmasını beklediklerini ifade ederek, 2012'de 40 adet uçağa yaklaşacaklarını söyledi.

Şu anda 155 bin Pegasus Kart sahibi misafirleri olduğunu anlatan Haybat, “Bunu yıl sonuna kadar 200 binin üzerine çıkaracağız. 2008 yılını 100 bin Pegasus Kartla bitirmiştik” dedi.

“ESKİDEN ŞİRKETLER VE KİŞİLER, UÇUŞ MALİYETLERİNİ ÖNEMSEMEZLERDİ”

Haybat, iş nedeniyle seyahat edenlerin Pegasus'u daha fazla tercih etmeye başladıklarını, krizin kendilerini olumlu yönde etkilediğini vurgulayarak, bu konuya ilişkin şunları anlattı:
“Eskiden, gerek şirketlerimiz, gerekse kişiler, uçuş maliyetlerini çok önemsemezlerdi. Şimdi şunu görüyoruz; daha çok iş adamı, bilhassa kendi işini yapan iş adamları, Pegasus'la uçmayı tercih ediyor çünkü neredeyse yarı yarıya maliyet farkı var arada. Bunun dışında, artık şirketler de çalışanlarını daha ucuz uçmaya teşvik ediyorlar.

Yurt dışında ve yurt içinde birçok şirket, politika değişikliğine giderek artık çalışanlarının Business Class'ta uçmasını istemiyor. Dolayısıyla, pahalı havayollarından ucuz havayollarına doğru bir trafik kayması söz konusu.”

Kaynak: HÜRRİYET GAZETESİ