Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, ULAŞTIRMA MUHABİRLERİNİN GÜNDEME İLİŞKİN SORULARINI YANITLADI

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, ULAŞTIRMA MUHABİRLERİNİN GÜNDEME İLİŞKİN SORULARINI YANITLADI

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, ULAŞTIRMA MUHABİRLERİNİN GÜNDEME İLİŞKİN SORULARINI YANITLADI19.04.2022
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karismailoğlu, düzenlenen iftar programında ulaştırma muhabirleriyle bir araya geldi, gündeme ilişkin soruları yanıtladı. Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında hazırlanan "Ulaştırma 2053 Vizyonu"nun ülke yönetimi için önemli olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, bugün yaşanan sorunların iyi analiz edilerek, gelecek yıllarda çıkacak sorunlara bugünden hazırlıklı olunması, planların ona göre yapılması gerektiğini söyledi.
Karaismailoğlu, bugünkü ihtiyaç analizleri, gelişmekte olan süreçler, üretim ve istihdamdaki gelişmeler, kalkınma planları ışığında ülkenin potansiyelinin ortak akılla iyi değerlendirilmesi gerektiğine işaret ederek, bu vizyonla yılların planlanması gerektiğini anlattı.
Son 20 yılda yapılan büyük yatırımları daha da aktifleştirecek ve bunlara yardımcı olacak, ülkenin gelecek yıllarda yaşayabileceği sorunlar üzerine bugünden hazırlanılmasını sağlayacak master planların olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, "Ülkelerin master planları olmazsa yaptığınız işlerin de bir faydası olmaz. Bunları iyi planlayıp, birbiriyle entegre edip koordinasyonu sağlamak lazım. Son 20 yıldır 170 milyar dolarlık yatırım yaptık" diye konuştu. Yapılan yatırımlara ilişkin bilgi veren Karaismailoğlu, ülkenin 2053'e kadar karşılaşacakları olaylara karşı planların hazırlandığını bildirdi. Karaismailoğlu, 2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırım yapılacağını, demiryolu ve haberleşme ağırlıklı yatırım dönemine girildiğini kaydetti.
Saat Başı Tren Kaldırma Gibi Bir Hedefimiz Var
Bu yılsonu itibarıyla Ankara-Sivas YHT Hattı'nı hizmete alacakları bilgisini veren Karaismailoğlu, Ankara-İzmir YHT Hattı çalışmalarının da devam ettiğini söyledi. Söz konusu hattaki ihale sorunlarının çözüldüğünü, çalışmaların hızla devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu: "2024 yılı sonu itibarıyla Ankara-İzmir YHT Hattı'nı açma hedefimiz var. Ankara-İstanbul güzergâhında YHT ile 4 saati bulan seyahat süresi Bilecik'te çalışmaları süren tüneller bittiğinde 45 dakika daha kısalacak. Önümüzdeki yılın sonuna doğru o tüneller de açılınca süre yaklaşık 3 saat 15 dakikaya inecek. Onun dışında da sefer saatlerini de talep oldukça artırıyoruz. Saat başı tren kaldırma gibi bir hedefimiz var" diye konuştu.
Karaismailoğlu, Kapıkule-Çerkezköy-Halkalı hattında çalışmaların sürdüğünü ifade ederek, bir taraftan Avrupa hattında Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan ile kapasitenin artırılmasına ilgili görüşmelerin devam ettiğini, bir taraftan da denizde İzmir'den İtalya ve İspanya'ya, Karasu'dan Köstence, Varna, Rusya limanlarına Ro-Ro hattının artırılmasına ilişkin projelerinin olduğunu bildirdi.
Yerli ve Milli Trenin Test Süreçleri Sürüyor
Yerli ve milli trenin test süreçlerinin sürdüğü bilgisini veren Karaismailoğlu, yaklaşık 6 bin kilometreye kadar test yapıldığını, sertifikasyon süreçlerinin devam ettiğini bildirdi. Karaismailoğlu: "Yerli ve milli trenimiz tahmini yaz ayları içinde yolcu taşımaya başlayacak, saatte 160 kilometre hıza sahip olacak. Bir taraftan da 225 kilometre/saat hıza kadar çıkabilecek trenin de tasarım çalışmaları devam ediyor. Artık biz, bir taraftan hem demiryolu hattımızı artırırken demiryolu araçları ve ekipmanları tarafında da çok önemli işler yapıyoruz. Kendi hızlı trenini üreten bir ülke olarak 28 bin kilometreye çıkacak demiryolu hattımızda da kendi trenlerimizi çalıştırmak için projelerimizi yürütüyoruz" ifadelerini kullandı.
Orta Koridor'un Önemi Çok Daha Açığa Çıktı
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın ve Marmaray'ın yapılmasıyla Pekin'den Londra'ya kadar kesintisiz bir akım oluşturularak Kuzey Koridor'a alternatif oluşturduklarını vurgulayan Karaismailoğlu, bu hattın geliştirilmesi için çok önemli çalışmalarının olduğunu dile getirdi. Karaismailoğlu, Rusya-Ukrayna Savaşı dönemi dışında buradan yıllık 5 bin blok tren seferinin düzenlendiğini, yüzde 30 pay almak için çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Savaş dönemiyle beraber Orta Koridor'un öneminin çok daha açığa çıktığına dikkati çeken Karaismailoğlu, orada da altyapı eksikliğinin olduğunu ancak mevcut hattı tam kapasiteyle kullanmaya çalıştıklarını anlattı.
Divriği-Kars-Ahılkelek hattında kapasiteyi 3 katına çıkaracak yeni ihale çalışmalarının olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Nahçıvan üzerinden de ayrı bir koridor çalışmalarının olduğunu kaydetti.