CEVA Lojistik, Türkiye-Avrupa ticaret hattında intermodal çözümleriyle kara yolu ile yapılan taşımalara kıyasla, yaklaşık yüzde 20 maliyet avantajı ve kapıdan kapıya teslimatta ortalama 7 gün transit süre sunuyor. Şirket, odağına aldığı e-ticaret alanına ise yatırımlarını sürdürüyor.
Avrupa'dan Afrika'ya, Amerika'dan Avustralya'ya kadar 160 ülkede, 1000'i aşkın lokasyonda yer alan dünyanın önde gelen lojistik şirketlerinden biri olan CEVA, hem kontrat lojistiği hem de navlun yönetimi alanlarında geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor. 2000 yılından bu yana faaliyet gösterdiği Türkiye, CEVA’nın en büyük faaliyet ağlarından birini oluşturuyor. Türkiye-Avrupa ticaret hattında sunduğu kara ve intermodal hizmetlerinde yatırımlarına devam eden şirketin, odağında ise e-ticaret lojistiği bulunuyor. Orta Asya, Ortadoğu ve Avrupa ülkeleri arasındaki taşımacılık operasyonlarında Türkiye’yi üs olarak kullanan CEVA, son süreçte bu ağa Çin transit taşımalarını da ekledi. CEVA Lojistik Satış ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Murat Karadağ, 2021 yılında hem e-ticaret hem de Avrupa hattına yönelik önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini, bu yatırımların büyüyen faaliyetlerle birlikte devam edeceğini açıkladı.
E-TİCARET İÇİN DEPO ALANI BÜYÜTÜLECEK
CEVA Lojistik’in Türkiye’deki yatırım ve hizmetlerinden bahsedebilir misiniz? CEVA Lojistik için Türkiye-Avrupa bağlantısının önemi ve konumu nedir?
CEVA, Türkiye-Avrupa hattını ana hatlardan biri olarak görmektedir. 2021 yılından bu yana kendi araç yatırımlarımız ve çeşitlendirilmiş ulaşım yöntemlerimizle hizmet vermekteyiz. Özellikle, Almanya-Benelüks, İngiltere ve İrlanda hattı Türkiye’nin ithalat ve ihracat taşımacılığı ve aynı zamanda da CEVA IMEA bölgesindeki özel transit taşımacılığı açısından stratejik öneme sahiptir.
Şu anda Türkiye’de e-ticarete odaklanmaktayız. Aynı zamanda, kara ve intermodal (karma) odaklı bir işletme ve nakliyeci olarak Türkiye-Avrupa-Türkiye ticaret hatlarına gerçekten değer veriyoruz. E-ticaret işlerimizin büyümesine ayak uydurabilmek için yakın zamanda depo alanımızı önemli ölçüde büyütmeyi planlıyoruz. Bu girişimi desteklemek için dijitalleşme, ekipman ve raf sistemlerine büyük yatırımlar yapmayı hedefliyoruz. Bunun ötesinde, büyüdükçe daha da fazla iş fırsatı yaratacağız. Depolama aktivitelerine ilave olarak, Türkiye’deki e-ticaret dağıtım ağımızı da genişleteceğiz. Geçen yıl beklentilerin üzerinde büyüyen faaliyetler, Türkiye-Avrupa ticaret hattına yapılacak genel yatırımlarla devam edecek.
Türkiye-Avrupa hattında hangi ülkelere ulaşıyorsunuz?
Benelüks, İngiltere, İrlanda, Almanya ve Kuzey Fransa başta olmak üzere, Türkiye-Avrupa hattındaki tüm sektörler ve her türlü emtia için intermodal/FCL (Full Container Load) hizmetleri sunuyoruz. İntermodal çözümlerimiz, yüzde 100 kara yolu ile yapılan taşımalara kıyasla, yaklaşık yüzde 20 maliyet avantajı sunmaktadır ve müşteri kargolarının kapıdan kapıya teslimatını ortalama 7 gün içerisinde tamamlayabilmekteyiz.
TRANSİT TAŞIMALARDA TÜRKİYE’Yİ ÜS OLARAK KULLANIYOR
Üçüncü ülke destinasyonları için Türkiye’yi geçiş noktası olarak kullanan çözümleriniz hakkında bize neler söyleyebilirsiniz?
Biz, Orta Asya’daki tüm ülkeler ile -İran hariç- tüm Ortadoğu ülkeleri ve Avrupa ülkeleri arasındaki taşımacılıkta Türkiye’yi geçiş noktası olarak kullanarak hizmet sunuyoruz. Son zamanlarda bu hizmetlere Çin transit taşımalarını da eklemiş bulunuyoruz.
Avrupa hattına yönelik gündeminizde neler var?
Avrupa hattındaki iş hacmimiz, CEVA Kara Operasyonları genelinde önemli bir paya sahiptir. 2021 yılında binlerce çift yönlü güzergahı tamamladık. 2022 yılında bunu girişken bir şekilde büyütmek istiyoruz. Buna ilave olarak, hedefimiz kendi araç ve ekipmanlarımız ile daha fazla ülkede varlığımızı göstermektir. Ayrıca bu yıl Irak hattındaki operasyonlarımızı da genişletmeyi hedefliyoruz.
‘ENGELLERİ MÜŞTERİLERİMİZE YAKIN ÇALIŞARAK AŞIYORUZ’
Lojistik ve taşımacılık firmalarının Türkiye-Avrupa hattında yaşadığı temel sorunlardan bahsedebilir misiniz?
Ulaştırma şirketlerinin yaşadığı temel problemler; artan mazot fiyatları gibi maliyetler, sınır kapılarının yoğun olması, intermodal projeler için ihtiyaç duyulan tren işletmecileri ve tren istasyonlarının yetersizliği ve nitelikli personel eksikliğidir. Bu zorlukları önceden görüp ona göre davranmak ve müşterilerimize başarılı olmak için ihtiyaç duydukları duyarlı lojistik çözümleri sağlamak üzere onlarla oldukça yakın çalışıyoruz.
TÜRKİYE– ALMANYA ARASINDA İNTERMODAL HİZMETİ
Bu süreçte Avrupa, Orta Doğu ve Asya pazarlarını birbirine bağlayan kara hizmetleri ağını genişletmeye devam eden CEVA Lojistik, İstanbul Halkalı tren istasyonundan Duisburg tren istasyonuna her gün ve doğrudan demiryolu hizmeti sunuyor. Demiryolu bağlantısında şirkete ait mega-box treylerler ve 45 HCPW konteynerlar kullanıyor. Duisburg terminaline varışın ardından operasyonlar, CEVA’nın Avrupa Kontrol Kulesi ekibinin gözetiminde şirketin geniş tır taşımacılığı ağı kullanılarak son varış noktasına müşteri teslimatları yapılarak tamamlanıyor.