Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / “ÇOBANTUR BOLTAS’IN İLK ÇEYREKTE CİROSUNUN YÜZDE 11’İ YENİ MÜŞTERİLERİNDEN GELDİ”

“ÇOBANTUR BOLTAS’IN İLK ÇEYREKTE CİROSUNUN YÜZDE 11’İ YENİ MÜŞTERİLERİNDEN GELDİ”

“ÇOBANTUR BOLTAS’IN İLK ÇEYREKTE CİROSUNUN YÜZDE 11’İ YENİ MÜŞTERİLERİNDEN GELDİ”02.06.2022
Çobantur Boltas, geçtiğimiz yıl organizasyon, teknoloji ve hizmet alanlarında yaptığı yatırımların meyvesini bu yılın ilk çeyreğinde almaya başladı. Şirketin Satış ve Pazarlama Direktörü Müge Karahan, yeni müşteri kazanma politikalarında yaptıkları geliştirmeler ve kişiselleştirilmiş hizmet yaklaşımı ile satış hacimlerini artırdıklarını belirtti. Karahan, "İlk çeyrekte ciromuzun yüzde 11’i yeni müşterilerimizden geldi." dedi.

Çobantur Boltas, geçen yıl yaptığı yatırımlarla organizasyon, teknoloji ve hizmet alanlarında önemli değişimler geçirdi. Değişimin yansımalarını bu yılın ilk çeyreğinde görmeye başlayan şirketin bu dönemdeki cirosunun yüzde 11’i yeni müşterilerinden geldi.
Çobantur Boltas Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Müge Karahan, müşteri yönetim stratejilerini büyük oranda güncellediklerini, CRM yatırımıyla müşterilerinin ihtiyaçlarına odaklandıklarını söyledi. Kişiselleştirilmiş hizmet yaklaşımı ile fırsatları farklı yönetmeye başladıklarını anlatan Karahan, bunun da yeni müşteriler kazanma hedeflerinde büyük bir artı yarattığına dikkati çekti.
Müşterilerinin büyük kısmının uzun yıllardır hizmet verdikleri markalardan oluştuğunu belirten Karahan, iş süreçlerini bir tedarikçi olarak değil iş ortağı olarak koordine ettiklerini dile getirdi. Karahan, Türkiye’nin ve Avrupa’nın özellikle kimya, makine, beyaz eşya ve otomotiv sektörünün öncü markalarına uluslararası lojistik, yurtiçi taşımacılık ve depolama hizmetleri verdiklerini ifade etti.
"Satış ekibimizi yeniden yapılandırdık"

Karahan, yeni müşteri kazanmanın maliyetli bir süreç olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: "Bu maliyeti doğru yönetebilmek için öncelikle iyi bir işleyiş ve takip süreci oluşturduk. Satış ekibimizi organizasyonumuzu yeniden yapılandırdık. Telefon gibi maliyeti düşük bir satış kanalını daha etkin kullanmaya yöneldik. Dijital platformları daha etkin kullanarak hedef kitlemize doğrudan ve hızlı ulaşmaya yönelik aksiyonlar aldık. CRM yatırımımız da elbette bizi destekledi. Depolama, uluslararası taşımacılık ve yurtiçi dağıtım kulvarlarında yeni müşterilere odaklanarak kazanımlar gerçekleştirdik."

"Operasyonel yenilikler güçlendirdi"
Bu yılın ilk çeyreğinde İngiltere ile Türkiye arasında intermodal taşımacılık hizmeti sunmaya başladıklarını aktaran Karahan, "İngiltere taşımacılık yapmak için maliyeti yüksek bir bölge. Bu ülkeye makul transfer süreleriyle intermodal taşımacılık hizmeti sunmaya başladık. Bu hatta Ro-Ro, demir yolu ve kara yolu taşımalarını birbirine entegre ediyoruz. Çevreci, ekonomik ve sürdürülebilir bir mod olan demir yolu taşımaları bizim için oldukça önemli. Avrupa içinde şirketimizin blok tren hatları bulunuyor. Buna ilave olarak karşılıklı seferler ile Halkalı – Münih arasında da blok tren hattımızı devreye aldık. İtalya-Türkiye hattındaki tecrübemizi parsiyel yükler için sunduğumuz taşımalarla da taçlandırıyoruz." bilgilerini paylaştı.
"Geleceğimizi Geçmişin Gücüyle İnşa Ediyoruz"
İstanbul, İzmir ve Adana ofislerinde özellikle satış ekiplerini büyütmeyi hedeflediklerini belirten Karahan, şirket olarak geçmiş 40 yıldan aldıkları güçle gelecek 40 yılı inşa etmeyi sürdüreceklerini de sözlerine ekledi.

Kaynak: yesillojistikciler.com